Producent: Škoda Pilzno (Czechy; Czechosłowacja)
Elektrowozy Typu: 131 i 163 (Škoda Pilzno)
Typ: 163
Oznaczenie: EU160-028
Rok produkcji: 2020
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
Elektrowozy Typu: E4MSU; E4DCUd (Grupa Newag)
Typ: EU160
EVN i VKM: 91 51 5 170 115-7 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Powiew nowości w PKP IC czyli lokomotywa Gryffin serii EU160 ciągnie pociąg pospieszny na południe Polski.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: EN75-001
Rok produkcji: 2008
Producent: Stadler Rail Siedlce (Polska)
EZT Typu: EN75; ER75 (Stadler FLIRT)
Typ: EN75
EVN i VKM: 94 51 2 140 395-6 PL-KSL b
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Po krótkim postoju, pociąg pojechał dalej.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: EN75-001
Rok produkcji: 2008
Producent: Stadler Rail Siedlce (Polska)
EZT Typu: EN75; ER75 (Stadler FLIRT)
Typ: EN75
EVN i VKM: 94 51 2 140 394-9 PL-KSL a
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Osobowy do Gliwic właśnie wjechał na stację.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: 27WEb-005
Rok produkcji: 2013
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN62; EN76; EN96; 27WE i 27WEb (PESA ELF)
Typ: 27WEb
EVN i VKM: 94 51 2 150 046-2 PL-KSL f
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Do Częstochowy zmierza pociąg osobowy Kolei Śląskich.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: EP07-397 ex EU07-397
Rok produkcji: 1986
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 1 140 089-0 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Pociąg pospieszny z prędkością rozkładową mija przystanek w Żarkach.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Ot taka sytuacji, spadła z jakiego pociągu (towarowego) oznaczenie końca pociągu.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tu się coś zmienia, jest tu w momencie wykonywania zdjęć teren budowy. Dawny dworzec i poczekalnia są wyłączone z eksploatacji.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Drugi peron tego przystanku i widok w stronę północną.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wiata przystankowa dla podróżnych na drugim peronie.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Południowy koniec peron numer 2 i widok na tablice informacyjno-rozkładowe.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Drugi peron widok na południe.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wyjście z pierwszego peronu.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Pierwszy peron i koniec tego peronu po północnej stronie.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wiata przystankowa na pierwszym peronie stacji.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron są symetryczne, stoję na peronie pierwszym i w tym samym miejscu znajdują się oznaczenia z numeracją peronów, tabliczki kierunkowe i tablice z nazwą stacji.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron pierwszy przystanku, perony są dość długi gdyż zatrzymują się tu długie pociągi Kolei Śląskich w relacji Częstochowa - Gliwice.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron drugi i mała tabliczka z nazwą stacji, co ciekawe zarządca obiektu postanowił wybudować tutaj ekrany dźwiękochłonne, może pomagają one mieszkańca tłumić hałas pociągów. Ale ja nie chciałbym za czymś takim mieszkać.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Mała tabliczka z nazwą stacji jest ona usytuowana na peronie pierwszym.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tablica z nazwą stacji w wersji dużej na peronie drugim.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tablica z nazwą stacji w wersji dużej na peronie pierwszym.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok na obydwa tory linii numer 1 od strony przejazdu.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zejście po wschodniej stronie (od peronu 2), do miejscowej uliczki.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zejście do labiryntu od strony peron numer 2 (wschodnia strona, północna część peronu).
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Podziemne przejście umożliwia do ulicy Spokojnej oraz wejście na peron numer 2.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zejścia do podziemnego labiryntu pod torami, umożliwia on przejście pomiędzy peronami. Co ciekawe przejście jest dostosowane do osób niepełnosprawnych.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Północne wyjście z peronu numer 1 i wyjście na szutrową drogę, idąc dalej na wprost możemy dojść do przejścia pod torami, łączącego dwa perony.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Obrót o 180 stopni i wejście na drugi peron od przejazdu.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zejście z peronu numer 2 do pobliskiego przejazdu drogowego.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wchodzimy na peron pierwszy.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Na peronie pierwszym rowerów się nie zapina, dużo ludzi jeździ stąd to Częstochowy stąd na sąsiednim peronie te instalacje są używane bardziej.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Ciekawa tablica na peronie wskazująca gdzie można wyjść ze stacji.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok z końca peronów w stronę południową (na Katowice w stronę końca linii numer 1).
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok z końca peronu w stronę początku linii numer 1 (na północ).
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
koniec peronu numer 1 po północnej stronie, tu też można przejść pod torem do peronu drugiego.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Przejazd drogowy w Żarkach, przy którym znajduje się przystanek. Co ciekawe przejazd ten został zmodernizowany przy okazji rewitalizacji linii.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Budynek dawnej stacji, mieściła się tam poczekalnia. Stan tego budynku jest opłakany, ale nie podzielił został on rozebrany.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Budynek dróżnika przejazdowego.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok z peronu pierwszego na północ.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron pierwszy i wiata przystankowa dla podróżnych jadących w stronę Częstochowy.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wiata peronowa na drugim peronie stacji.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Duża tablica z nazwą stacji na peronie drugim.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tablica informacyjno rozkładowa na peronie drugim.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron pierwszy widok w stronę Częstochowy.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Radomsko nie jest stacją węzłową, ciekawe że zarządca wskazał właśnie to miasto jako kierunek jazdy na północ. W mojej opinii tu powinien być Piotrków Trybunalski (węzłowa stacja uwzględniając LK24 i większe od Radomska) lub Koluszki (jako stacja węzłowa).
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tablica kierunkowa na pierwszym peronie, choć z tego peronu jadą pociągi głównie na Częstochowę.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok w stronę Kłomnic i dalej na północ w stronę Radomska.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Rozkład jazdy, tu aż prosi się żeby relację Częstochowa - Radomsko przejęły Koleje Śląskie. Sporo ludzie dojeżdża z łódzkiego miasta do większego śląskiego i tu jest problem styk województw, nieprzekraczalna granica.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: M62-1296
Rok produkcji: 1972
Producent: Fabryka Lokomotyw w Ługańsku (Ukraina; ZSRR)
Spalinowozy Typu: ST44; M62 i M62M
Typ: M62
EVN i VKM: 92 51 3 630 350-8 PL-ORION
Przewoźnik: Orion Kolej
------------------------------------------
Detal lokomotywy czyli rosyjska tablica znamionowa na pudle.
Uploaded | 26 listopada 2022 |
Oznaczenie: M62-1296
Rok produkcji: 1972
Producent: Fabryka Lokomotyw w Ługańsku (Ukraina; ZSRR)
Spalinowozy Typu: ST44; M62 i M62M
Typ: M62
EVN i VKM: 92 51 3 630 350-8 PL-ORION
Przewoźnik: Orion Kolej
------------------------------------------
Lokomotywa prawdopodobnie wynajęta jest przez Orion Kolej spółce TKP Silesia ale nie mam 100% pewności.
Taken | 1 maja 2022 |
Uploaded | 26 listopada 2022 |
Oznaczenie: 182 097-6
Rok produkcji: 1964
Producent: Škoda Pilzno (Czechy; Czechosłowacja)
Elektrowozy Typu: 181; 182 i 183 (Škoda Pilzno)
Typ: 182
EVN i VKM: 91 51 3 150 516-5 PL-ID
Przewoźnik: Industrial Division
------------------------------------------
Na rudnickiej bocznicy stoi lokomotywa serii 182 w malowaniu firmowym, pracuje ta lokomotywa podobnież dla TKP Silesia ale pewności nie mam stąd tylko ID.
Uploaded | 26 listopada 2022 |