W kolejnej serii zdjęć prezentuję stację w głównie stację wąskotorową w Rudach. Naprawdę warto się tam wybrać.
W tej serii dodałem 318 nowych zdjęć z następujących stacji:
Pyskowice
Radzionków
Radzionków Rojca
Repty Kopalnia Zabytkowa
Rudniki koło Częstochowy
Rudy
Rybnik Stodoły
11 listopada miał miejsce ostatni mój wyjazd na zdjęcia w tym roku. Nieco inaczej w stosunku do latach ubiegłych nie pojechałem na Tarnowskie Góry, tym razem głównym celem wyjazdu był Lubliniec. Konkretnie na tym wyjeździe celem było sfotografowanie brakującej tablicy pamiątkowej upamiętniającej 120 rocznicę linii Kalety – Lubliniec – Kluczbork (143). Tablica ta zawisła na lublinieckim dworcu w dniu 9 listopada 2004 roku czyli ponad 18 lat temu. Na stacji w Lublińcu byłem dotychczas dwukrotnie jednak jakimś trafem przegapiłem tą tablicę. Dodatkowym celem tego wyjazdu był nowy przystanek osobowy Kochcice-Glinica został on wybudowany w 2020 roku i leży na linii 143 pomiędzy stacjami Lubliniec, a Ciasna. W miejscu przystanku był jedynie posterunek odstępowy Kochcice-Glinica KG. Udało mi się też odwiedzić stacje na których, nie byłem od ponad 10 lat czyli Bąków, Sowczyce czy Stare Olesno, porównanie takich zdjęć będzie ciekawe, na razie są one w opracowaniu.
Odnośnie bieżącej serii zdjęć ciekawe są zdjęcia maszyn z Zakładów Chemicznych w Rudnikach (zdjęcia zza płota) oraz maszyny na samej stacji Rudniki koło Częstochowy. Ciekawe są też zdjęcia z Rud, tu zdjęcia są z dwóch lat 2018 i 2021. Sama lokomotywownia i stacja Rudy bardzo fajnie się rozwija, jest dużo miejsc gastronomicznych, można pojeździć drezyną ręczną, dla najmłodszych jest też park linowy dostępne są pamiątkowe magnesy na lodówkę i oczywiście można przejechać się pociągiem w 2018 roku tylko do stacji Paproć, a podczas mojej drugiej wizyty można było dojechać już do stacji Rybnik Stodoły. Do samej lokomotywowni wejść nie można, trzeba oglądać ją z zewnątrz jednak mi udało się tam dostać, aczkolwiek większa część terenu stacji jest dostępna dla turystów.
Zapraszam do oglądania.
Oznaczenie: EU160-028
Rok produkcji: 2020
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
Elektrowozy Typu: E4MSU; E4DCUd (Grupa Newag)
Typ: EU160
EVN i VKM: 91 51 5 170 115-7 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Powiew nowości w PKP IC czyli lokomotywa Gryffin serii EU160 ciągnie pociąg pospieszny na południe Polski.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: EN75-001
Rok produkcji: 2008
Producent: Stadler Rail Siedlce (Polska)
EZT Typu: EN75; ER75 (Stadler FLIRT)
Typ: EN75
EVN i VKM: 94 51 2 140 395-6 PL-KSL b
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Po krótkim postoju, pociąg pojechał dalej.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: EN75-001
Rok produkcji: 2008
Producent: Stadler Rail Siedlce (Polska)
EZT Typu: EN75; ER75 (Stadler FLIRT)
Typ: EN75
EVN i VKM: 94 51 2 140 394-9 PL-KSL a
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Osobowy do Gliwic właśnie wjechał na stację.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: 27WEb-005
Rok produkcji: 2013
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN62; EN76; EN96; 27WE i 27WEb (PESA ELF)
Typ: 27WEb
EVN i VKM: 94 51 2 150 046-2 PL-KSL f
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Do Częstochowy zmierza pociąg osobowy Kolei Śląskich.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: EP07-397 ex EU07-397
Rok produkcji: 1986
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 1 140 089-0 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Pociąg pospieszny z prędkością rozkładową mija przystanek w Żarkach.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Ot taka sytuacji, spadła z jakiego pociągu (towarowego) oznaczenie końca pociągu.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tu się coś zmienia, jest tu w momencie wykonywania zdjęć teren budowy. Dawny dworzec i poczekalnia są wyłączone z eksploatacji.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Drugi peron tego przystanku i widok w stronę północną.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wiata przystankowa dla podróżnych na drugim peronie.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Południowy koniec peron numer 2 i widok na tablice informacyjno-rozkładowe.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Drugi peron widok na południe.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wyjście z pierwszego peronu.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Pierwszy peron i koniec tego peronu po północnej stronie.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wiata przystankowa na pierwszym peronie stacji.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron są symetryczne, stoję na peronie pierwszym i w tym samym miejscu znajdują się oznaczenia z numeracją peronów, tabliczki kierunkowe i tablice z nazwą stacji.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron pierwszy przystanku, perony są dość długi gdyż zatrzymują się tu długie pociągi Kolei Śląskich w relacji Częstochowa - Gliwice.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron drugi i mała tabliczka z nazwą stacji, co ciekawe zarządca obiektu postanowił wybudować tutaj ekrany dźwiękochłonne, może pomagają one mieszkańca tłumić hałas pociągów. Ale ja nie chciałbym za czymś takim mieszkać.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Mała tabliczka z nazwą stacji jest ona usytuowana na peronie pierwszym.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tablica z nazwą stacji w wersji dużej na peronie drugim.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tablica z nazwą stacji w wersji dużej na peronie pierwszym.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok na obydwa tory linii numer 1 od strony przejazdu.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zejście po wschodniej stronie (od peronu 2), do miejscowej uliczki.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zejście do labiryntu od strony peron numer 2 (wschodnia strona, północna część peronu).
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Podziemne przejście umożliwia do ulicy Spokojnej oraz wejście na peron numer 2.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zejścia do podziemnego labiryntu pod torami, umożliwia on przejście pomiędzy peronami. Co ciekawe przejście jest dostosowane do osób niepełnosprawnych.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Północne wyjście z peronu numer 1 i wyjście na szutrową drogę, idąc dalej na wprost możemy dojść do przejścia pod torami, łączącego dwa perony.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Obrót o 180 stopni i wejście na drugi peron od przejazdu.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zejście z peronu numer 2 do pobliskiego przejazdu drogowego.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wchodzimy na peron pierwszy.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Na peronie pierwszym rowerów się nie zapina, dużo ludzi jeździ stąd to Częstochowy stąd na sąsiednim peronie te instalacje są używane bardziej.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Ciekawa tablica na peronie wskazująca gdzie można wyjść ze stacji.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok z końca peronów w stronę południową (na Katowice w stronę końca linii numer 1).
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok z końca peronu w stronę początku linii numer 1 (na północ).
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
koniec peronu numer 1 po północnej stronie, tu też można przejść pod torem do peronu drugiego.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Przejazd drogowy w Żarkach, przy którym znajduje się przystanek. Co ciekawe przejazd ten został zmodernizowany przy okazji rewitalizacji linii.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: BR232-010
Rok produkcji: 1978
Producent: Fabryka Lokomotyw w Ługańsku (Ukraina; ZSRR)
Spalinowozy Typu: BR231 i BR232
Typ: BR232
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Wyłączona z eksploatacji lokomotywa BR232 obecnie jest własnością Ecco Rail, ale w przeszłości należała do PTK Holding S.A. Zabrze.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: TEM2-101
Rok produkcji: 1979
Producent: Briańska Fabryka Lokomotyw (Rosja; ZSRR)
Spalinowozy Typu: SM48; ST48; TEM2 (TЭM2 Briańska Fabryka Lokomotyw)
Typ: TEM2
EVN i VKM: 92 51 3 620 534-9 PL-PLATA
Przewoźnik: PHU Lokomotiv
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Dwie tablice znamionowe, jedna właściciela druga wykonawcy naprawy.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: TEM2-101
Rok produkcji: 1979
Producent: Briańska Fabryka Lokomotyw (Rosja; ZSRR)
Spalinowozy Typu: SM48; ST48; TEM2 (TЭM2 Briańska Fabryka Lokomotyw)
Typ: TEM2
EVN i VKM: 92 51 3 620 534-9 PL-PLATA
Przewoźnik: PHU Lokomotiv
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Własność Plata, malowanie Captrain, jeździ Ecco i kto to zrozumie dla kogo to jeździ.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: SM42-2525 (Nr fabryczny: 10226)
Rok produkcji: 1979
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM42; Ls800; SU42; SP42 i 6Dg
Typ: SM42
EVN i VKM: 92 51 3 620 384-9 PL-ECCOR
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Z tą lokomotywą spotkałem się już wcześniej. Myślałem że zdjęcia z dolnego śląska wstawię wcześniej :).
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: SM42-2446 (Nr fabryczny: 9543)
Rok produkcji: 1976
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM42; Ls800; SU42; SP42 i 6Dg
Typ: SM42
EVN i VKM: 92 51 3 620 438-3 PL-ECCOR
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Tabliczka znamionowa, założona pewnie jeszcze u producenta.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: SM42-2446 (Nr fabryczny: 9543)
Rok produkcji: 1976
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM42; Ls800; SU42; SP42 i 6Dg
Typ: SM42
EVN i VKM: 92 51 3 620 438-3 PL-ECCOR
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Lokomotywa w firmowym malowaniu prywatnego przewoźnika.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: 182 121-4 (Nr fabryczny: 4639)
Rok produkcji: 1965
Producent: Škoda Pilzno (Czechy; Czechosłowacja)
Elektrowozy Typu: 181; 182 i 183 (Škoda Pilzno)
Typ: 182
EVN i VKM: 91 51 3 150 685-8 PL-KC
Przewoźnik: Koleje Czeskie
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Poprzedni użytkownik tej lokomotywy montował na pojazdach swoje tablice znamionowe i trzeba przyznać że są one jednymi z najlepszych tablic znamionowych zastępczych jakie spotykam na pojazdach trakcyjnych.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: 182 121-4 (Nr fabryczny: 4639)
Rok produkcji: 1965
Producent: Škoda Pilzno (Czechy; Czechosłowacja)
Elektrowozy Typu: 181; 182 i 183 (Škoda Pilzno)
Typ: 182
EVN i VKM: 91 51 3 150 685-8 PL-KC
Przewoźnik: Koleje Czeskie
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Tabliczka znamionowa producenta lokomotywy pieczołowicie odnowiona przy okazji naprawy okresowej.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: 182 121-4 (Nr fabryczny: 4639)
Rok produkcji: 1965
Producent: Škoda Pilzno (Czechy; Czechosłowacja)
Elektrowozy Typu: 181; 182 i 183 (Škoda Pilzno)
Typ: 182
EVN i VKM: 91 51 3 150 685-8 PL-KC
Przewoźnik: Koleje Czeskie
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Poprzedni użytkownik tej lokomotywy jeszcze na dobre nie odszedł od tej lokomotywy, obecnie jeździ nią już kto inny, a właściciel nadal ten sam.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: 409Da-24
Rok produkcji: 1968
Producent: Zastal Zielona Góra (Polska)
Zastal 409D / Fablok 2D
Typ: 409Da
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Ta mała lokomotywka pracuje tutaj przetaczając duże i ciężkie lokomotywy.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: 409Da-24
Rok produkcji: 1968
Producent: Zastal Zielona Góra (Polska)
Zastal 409D / Fablok 2D
Typ: 409Da
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Tola tak została nazwana ta lokomotywa serii 409Da.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Nowe pantografy krzyżowe czekające na założenie na lokomotywie.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Mała hala napraw lokomotyw, choć jak dla mnie może to być hala do malowania pojazdów.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Jeszcze jedno ujęcie na halę napraw pojazdów szynowych, z tej szopy korzysta przewoźnik Ecco Rail.
Taken | 11 listopada 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Następny wpis planowany jest na 26.12.2022.