Stacja Radzyń Podlaski to odbudowana po trzydziestu latach stacja kolejowa …
Na odbudowanej linii kolejowej numer 30 na odcinku od Parczewa do Łukowa najważniejszą stacją jest Radzyń Podlaski. Przywrócenie tej stacji do kolejowego życia, jak pokazują zdjęcia, było dobrym zabiegiem. Frekwencja w pociągach jest dość spora. Po zakończeniu remontu linii kolejowej numer 7 przewoźnik PKP Intercity deklaruje, że zachowa połączenia, jednak chyba jest ich trochę mało.

Widok w stronę Łukowa, kiedyś były tam przystanki osobowe. Dziś ciężko je znaleźć i przede wszystkim trudno jest tam dojechać.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Widok w stronę Parczewa.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Pusta tablica rozkładowa na pierwszym peronie stacji.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Fragment dawnej krawędzi peronowej przy pierwszym peronie stacji.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Wejście na peron drugi stacji Radzyń Podlaski. Na peronie czeka już grupa podróżnych.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Elektroniczny rozkład jazdy pociągów. W czasie objazdu gdy przez tą stacje jeździły wszystkie pociągi z Lublina na Warszawę taki rozkład miał sens. Dziś gdy jeżdżą tu tylko dwie pary pociągów. Większego sensu to nie ma.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Mała architektura na szerokim peronie przystanku osobowego.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Mała tablica z nazwą stacji kolejowej.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Peron trzeci stacji w Radzyniu Podlaskim. Peron ten nie został odnowiony. W głębi na przejazd czeka pociąg towarowy.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Zarastający peron trzeci, do którego nie ma dojścia.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Zarośnięty i nieużywany tor za peronem trzecim stacji.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Widok na dawną rampę służącą zarówno do rozładunku jak i załadunku towarów.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Odnowiony peron drugi stacji ma około 300-stu metrów i jest odpowiedni dla pociągów pospiesznych.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Od Łukowa już jedzie pociąg do Lublina.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Po chwilowym postoju na stacji pociąg rusza w dalszą trasę.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Plac dworcowy przed stacją.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Tory i peron zostały odnowione, budynek dworca kolejowego już nie. Dworzec został obstawiony blachą aby do niego nie podchodzić. Tu widok od strony placu dworcowego.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Widok na ładny dworzec w Radzyniu Podlaskim od strony torów. Niestety ta ciekawa konstrukcja popada w ruinę.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Tablica rozkładowa (tu już z rozkładem jazdy) oraz wiata peronowa na szerokim drugim peronie stacji.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Widok na trzy odnowione tory stacji, tyle wystarczy żeby prowadzić ruch kolejowy. Jednak torów na stacji jest nieco więcej.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |

Oznaczenie: SU160-004
Rok produkcji: 2015
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
Spalinowozy Typu: Gama - Marathon (SU160; 111Db)
Typ: SU160
EVN i VKM: 92 51 5 650 004-1 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Na stację wjeżdża właśnie spalinowa gamma polskiej produkcji. Dobrze że nie zdefektowała.
Uploaded | 29 sierpnia 2020 |