Gmina: Białośliwie
Białośliwie
ładowanie mapy - proszę czekać...
ładowanie mapy - proszę czekać...

Oznaczenie: CK Nr 9 (Cukrownia Klemensów 9)
Rok produkcji: 1918
Producent: Henschel & Sohn Cassel (Niemcy)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Ponad stuletnia lokomotywa. Ostatnio jak ją tu fotografowałem nie miała jeszcze tylu lat.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Oś wąskotorowa na rozstaw 600 mm.
Pomnik Świętej Katarzyny ... przemilczę.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Zabudowania przy stacji wąskotorowej.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Opisane budynku służące do utrzymania stacji oraz linii wąskotorowej.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Budynek dwustanowiskowej parowozowni.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Szalet oraz obok bok budynku z muralem, na którym jest lokomotywa WLs40. Na zdjęciu jest też mała wieża ciśnień.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Budynek administracyjny miłośników kolei w Białośliwiu.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Budynek wagonowni.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Gabloty informacyjne przedstawiają historię stacji w Białośliwiu.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Tor z wagonowni w stronę wschodnią.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Te wagony niszczeją i raczej nie doczekają się lepszych czasów.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Łuk szyn w stronę końca linii, czyli w stronę stacji normalnotorowej.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Widok w stronę wyjścia, stoi tu kilkanaście odstawionych wagonów.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Wagony wąskotorowe przy hali lokomotywowni.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Ten pług został odnowiony, postawiony pod zadaszeniem. Będzie cieszyć oko jeszcze kilka lat.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Pług odśnieżny, niszczeje.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Szczątki po lokomotywie wąskotorowej (została tyko rama).
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Brama wejściowa do stacji wąskotorowej w Białośliwiu. Poprzednio wchodziłem od strony torów.
Taken | 11 czerwca 2023 |
Uploaded | 3 grudnia 2024 |

Ujęcie na dworzec zza torów.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Widok na dworzec kolejowy w Białośliwiu od strony podjazdu (strona wschodnia).
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Widok na dworzec kolejowy w Białośliwiu od strony podjazdu (strona zachodnia).
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Poczekalnia otwarta, choć kasa biletowa od dawna jest nieczynna.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Stary napis z nazwą stacji.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Budynek poczty przy stacji (sam budynek utrzymany jest w stylu stacyjnym).
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Pusty drugi peron stacji.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Z Białośliwia można dojechać do Piły i Bydgoszczy, choć tak naprawdę powinno tam być Nakło nad Notecią gdyż tam LK 18 przecina się z LK 281. Ale po LK 281 na tym odcinku (Chojnice - Gniezno) pociągi osobowe nie jeżdżą.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

"Symbol" starej kolei, choć jeszcze cały czas czynny i używany zgodnie ze swoim przeznaczeniem semafor kształtowy.
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Od wejścia na peron widzimy oznaczenie peronu oraz torów.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Przejście łączące perony 1 i 2.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

wschodnia strona pierwszego peronu i tablica z nazwą stacji.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Peron pierwszy stanowi dość dalekie dojście do drugiej platformy.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Oznaczenie toru i peronu, na którym się aktualnie znajdowałem wykonując to ujęcie.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Peron pierwszy widok w kierunku zachodnim.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Peron 1 tor 1. Z tego peronu odjeżdżają pociągi w kierunku Piły Głównej.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Tablica z nazwą stacji na pierwszym peronie pod zabudowaniami.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Ujęcie na budynek magazynu przy stacji.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Nie używana od lat budka. Prawdopodobnie jest to dawny magazyn smarów i znaków drogowych (szynowych).
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Dawny magazyn stacyjny.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Widok w stronę zachodnią w kierunku końca linii 18.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Widok w stronę wschodnią, w kierunku Bydgoszczy.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Pociągów jest tu całkiem sporo większość z nich jeździ w relacji Bydgoszcz Główna - Piła Główna, choć jest też pociąg do Poznania Głównego.
Taken | 21 sierpnia 2022 |
Uploaded | 30 listopada 2024 |

Oznaczenie: CK Nr 9 (Cukrownia Klemensów 9)
Rok produkcji: 1918
Producent: Henschel & Sohn Cassel (Niemcy)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Na platformie do Żnina na odjazd szykuje się lokomotywka wąskotorowa.
Taken | 14 września 2014 |
Uploaded | 15 grudnia 2018 |

Lokomotyw typu GLs30, produkcji ZREMB Gliwice.
Producent Polska ZREMB Gliwice Lata budowy 1961-1964 Układ osi B Masa służbowa 4 000 kg Długość ze zderzakami 2910 mm Szerokość 1140 mm Wysokość 2145 mm Rozstaw osi skrajnych 845 mm Średnica kół 450 mm Zapas paliwa 35 l Typ silnika spalinowego S-322 Moc znamionowa 30 KM Maksymalna siła pociągowa 1250 kG Rodzaj przekładni mechaniczna Prędkość konstrukcyjna 17 km/h Nacisk osi na szyny 2 t
Taken | 14 września 2014 |
Uploaded | 15 grudnia 2018 |

Oznaczenie: Ld1-3
Rok produkcji: 1965
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Odnowiona lokomotywa
Taken | 14 września 2014 |
Uploaded | 15 grudnia 2018 |

Oznaczenie: Ld1-3
Rok produkcji: 1965
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Odnowiona lokomotywa
Taken | 14 września 2014 |
Uploaded | 15 grudnia 2018 |

Oznaczenie: Ld1-2
Rok produkcji: 1955
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Lokomotywa wąskotorowa w tyle hali.
Taken | 14 września 2014 |
Uploaded | 15 grudnia 2018 |

Oznaczenie: LYd2-65
Rok produkcji: 1981
Producent: FAUR 23 August Werke Bukarest (Rumunia)
Spalinowozy Typu: LYd2 (L30H FAUR)
Typ: LYd2
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Odstawiona lokomotywa.
Taken | 14 września 2014 |
Uploaded | 15 grudnia 2018 |

Hala napraw taboru.
Taken | 14 września 2014 |
Uploaded | 15 grudnia 2018 |

Niemiecka (?) wąskotorówka na kanale rewizyjnym.
Taken | 14 września 2014 |
Uploaded | 15 grudnia 2018 |