
Przystanek osobowy Przecza to pierwszy mój postój podczas wyjazdu na zdjęcia w 2024 roku.
Co prawda mój wyjazd w 2024 roku dotyczył bardziej województwa dolnośląskiego, ale zahaczał o Opolszczyznę na odcinku od wspomnianego przystanku Przecza do Lipek. Puki, co nie mam więcej do dodania zdjęć z opolskiego nie mam też póki, co planów wyjazdowych w to województwo, choć do najbliższej stacji od siebie z domu mam około 2 godzin jazdy samochodem. W moich dalekich planach jest przejazd od Nysy magistralą podsudecką do Kędzierzyna-Koźla oraz objazd po linii 136. Chcę z pewnych względów odwiedzić Tarnów Opolski w sumie też mógłbym się wybrać na linię, 144 bo byłem tam w 2012 roku, więc trochę czasu minęło od ostatnich zdjęć. Częściowo odwiedzam też linie 293 i 301 czyli połączenie Opola z Kluczborkiem. Dla mnie są to wyjazdy jednodniowe, ale muszę mieć czas, a z tym u mnie krucho.
Ogólnie lubię województwo Opolskie, ale to, co jest w nim najciekawsze pod względem kolejowym znajduje się bardzo daleko ode mnie. Serdecznie zapraszam do obejrzenia tej serii zdjęć. W następnym miesiącu pojawią się zdjęcia z ostatniego województwa, w którym jeszcze nie byłem czyli podlaskiego.
W tej serii dodałem 346 nowych zdjęć z następujących stacji:
Przecza
Rogalice
Skoroszyce
Smardy
Sowczyce
Sowin
Stare Olesno
Stary Grodków
Strzelce Opolskie
Szydłów
Szydłów Centrum
Tarnowiec Brzeski
Tułowice [Tułowice Niemodlińskie]
Wierzbica Górna
Wołczyn
Wyszków Śląski
Zapraszam do oglądania.
Ujęcie z końca peronu w stronę wyjścia.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Mała tabliczka z nazwą stacji.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Za wiatą przystankową są już tylko ławki na świeżym powietrzu.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Nowa wiata przystankowa na odnowionym peronie.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Odnowiony peron w Wyszkowie Śląskim widok od wejścia na cały peron.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Gabloty z informacjami dla pasażerów od wejścia.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Wejście na peron od strony drogi dojazdowej.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Przystanek osobowy od wejścia.
| Uploaded | 18 września 2025 |
Ujęcie z drona na cały peron, przystanku osobowego od końca w stronę wyjścia.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Koniec peronu, ujęcie w stronę Nysy.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Ujęcie z peronu na maksymalnym zoomie w kierunku południowym (na Nysę).
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Kadr z powietrza na Nysę.
| Uploaded | 18 września 2025 |
Ujęcie z końca peronu w kierunku północnym.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Ujęcie w kierunku Opola z powietrza.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Przejazd drogowy przy którym jest położony przystanek, można byłoby zainwestować w bezpieczeństwo, choć widoczność jest całkiem niezła.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Rozkład jazdy, pociągi od mojej ostatniej wizyty znów się tu zatrzymują.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 września 2025 |
Oznaczenie: EN57-1485
Rok produkcji: 1982
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 286-9 PL-PREG ra
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Stara jednostka kursuje jako wahadło pomiędzy Kluczborkiem, a Wrocławiem Głównym.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Imponujący budynek dworca kolejowego od strony torów.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Budynek dworca kolejowego od strony miasta.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Linia 143 jest okrzyknięta jedną z najgorszych w Polsce, tak przynajmniej została okrzyknięta ... przed jej remontem.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Drugi peron jest dość wąski, należy uważać na siebie kiedy wjeżdża pociąg.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Drugi peron, zakończenie w kierunku wschodnim.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Szersza część pierwszego peronu pod budynkiem dworca.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Wiata przystankowa oraz stojaki na rowery.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Od stacji na śląsku Kalety do Wołczyna jest prawie dokładnie 82 kilometry linii 143.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Peron pierwszy, z tej platformy odjeżdżają pociągi w kierunku Namysłowa i Wrocławia.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Dużą tablica z nazwą stacji.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Budynek mieszkalny położony naprzeciw peronów.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Wejście od miasta na perony.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Koniec drugiego peronu w kierunku zachodnim, z tego peronu odjeżdżają pociągi jadące na wschód w stronę Kluczborka.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
ujęcie w kierunku zachodnim na Namysłów, Oleśnicę i finalnie Wrocław.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Kadr w kierunku początku linii 143, najbliższa stacja węzłowa to Kluczbork.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Rozkład jazdy pociągów, jeździ tu jedynie spółka Polregio.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 17 września 2025 |
Ujęcie z powietrza na opuszczony budynek dworca kolejowego we Wierzbicy Górnej.
| Uploaded | 16 września 2025 |
Opuszczony dworzec może nocą straszyć podróżnych wysiadających z pociągu.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Ujęcie na budynek dworca od strony brukowanego podjazdu.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Peron drugi, tu zatrzymują się pociągi jadące do Kluczborka.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Obydwa perony są niskie co współcześnie może być dość dużym utrudnieniem dla osób wsiadających do starego wysokiego taboru typu EN57.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Peron drugi ujęcie w kierunku zachodnim.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Przedłużona część drugiego peronu, ujęcie w kierunku wyjścia ze stacji (na wschód).
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Zachodni koniec pierwszego peronu.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Perony są wyłożone płytami chodnikowymi.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Peron drugi jest bezpieczniejszy dla pasażerów niż sąsiednia platforma. Jest szerszy i nie ma obok niezabezpieczonego toru.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Z tego peronu odjeżdżają pociągi jadące w stronę Namysłowa i Wrocławia.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Tablica kierunków jazdy wskazuje dwa główne kierunki w jakich można podróżować. Na wschód dojedziemy głównie do Kluczborka stamtąd możemy przesiąść się i jechać dalej. Z kolei kierunek zachodni Wrocław to chyba lekkie nadużycie, po drodze jest stacja węzłowa w Oleśnicy, z której można pojechać w inne rejony kraju.
| Uploaded | 16 września 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji jest ustawiona na trzech słupkach.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Przejście między peronami 1 i 2.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Oznaczenie peronów oraz numeracja torów.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Peron numer 1 od wejścia.
| Taken | 30 maja 2025 |
| Uploaded | 16 września 2025 |
Następny wpis planowany jest na 26.11.2025.
Przesłałem kolejne filmy z przelotów nad stacjami, premiera filmów dziś tj. 26.10.2025 o godzinie 15:00 :
Stacja (00937): Kołobrzeg Stadion
Stacja (00988): Umianowice
Stacja (01563): Nowy Sącz Gorzków
Stacja (01720): Łódź Zarzew
Stacja (01790): Lipińskie Małe

