Stacja (00427): Gdynia Grabówek
Przystanek Gdynia Grabówek
Województwo: pomorskie
Gmina: Gdynia
Potencjalne kanały kolejowe
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R? – ? dla linii 250 (150.775)
Gdynia pomorskie Polska POL
Linia 0250: Gdańsk Główny – Rumia
Normalnotorowe
Zelektryfikowane
Zdjęcia:
Oznaczenie: 31WE-028
Rok produkcji: 2016
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
Typ: 31WE
Przewoźnik: SKM Trójmiasto
------------------------------------------
SKM Trójmiasto kojarzy się przedewszystkim z jednostkami typu EN57 w różnych odmianach. w 2024 roku jest już więcej impulsów w barwach tego przewoźnika ale na rok 2020 jeździły tylko te dwie jednostki serii 31WE.
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: 31WE-027
Rok produkcji: 2016
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
Typ: 31WE
Przewoźnik: SKM Trójmiasto
------------------------------------------
Impuls pierwszej generacji obsługuję linię S2 z Gdańska Śródmieścia do Wejherowa.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: SA133-025
Rok produkcji: 2015
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
SZT Typu: SA131; SA132; SA133 i SA134 (PESA 218M)
Typ: SA133
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Pomorski z siedzibą w Gdyni
------------------------------------------
Ten szynobus zjeżdża do Depo po skończonej służbie.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: SA133-005
Rok produkcji: 2007
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
SZT Typu: SA131; SA132; SA133 i SA134 (PESA 218M)
Typ: SA133
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Pomorski z siedzibą w Gdyni
------------------------------------------
Skład prowadzony szynobusem SA133 ucieka na Hel.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: EN57-1827 ex EN57-2002
Rok produkcji: 1988
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ EN57
Przewoźnik: SKM Trójmiasto
------------------------------------------
Klasyczna jednostka EN57 zatrzymała się na chwilę. Swoją droga ciekawe czy ta jednostka doczeka się jakiejś modernizacji.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: EN57AKM-1694 ex EN57-1694
Rok produkcji: 1987
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57AKM
Przewoźnik: SKM Trójmiasto
------------------------------------------
Chwilowy postój i pociąg do Gdańska Śródmieścia ruszy w dalszą drogę.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: EN57AKM-1669 ex EN57-1669
Rok produkcji: 1987
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57AKM
Przewoźnik: SKM Trójmiasto
------------------------------------------
Te jednostki po mimo swojego wieku w dalszym ciągu pracują wożąc pasażerów.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: EN57AKM-1136 ex EN57-1136
Rok produkcji: 1977
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57AKM
Przewoźnik: SKM Trójmiasto
------------------------------------------
Duet jednostek EN57 po modernizacji do standardu AKM ucieka w stronę Gdyni Głównej.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: EN57AKM-1089 ex EN57-1089
Rok produkcji: 1976
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57AKM
Przewoźnik: SKM Trójmiasto
------------------------------------------
Jednostka właśnie ruszyła w dalszą drogę do stacji docelowej.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
W blasku porannego słońca widok na zadaszenie zejścia z peronu przystanku Gdynia Grabówek.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Zadaszenie zejścia do podziemnego labiryntu na peronie od strony ulicy Zakręt do Oksywia.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Ławka i megafon peronowy, informacja podawana przez megafon jest słyszana na całej długości peronu.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Pod wiatą można znaleźć małą tablicę z rozkładem jazdy pociągów.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Perony SKM Trójmiasto codziennie obsługują bardzo duże potoki pasażerów, ale w mojej subiektywnej ocenie ten peron nie wygląda zbytnio estetycznie.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Kilka ławek w niezadaszonej części peronu.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Koniec peronu przystanku po stronie południowej.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Widok na południe.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Z racji tego że jest rano peron jest pusty, ale i tak pociągi tu jeżdżą.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Powoli wstaje dzień, zdjęcia były wykonywane około godziny 5-6.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Kolejna identyczna tablica z nazwą stacji na peronie.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Tablica z nazwą stacji, pod tablicą piktogramy gdzie można wyjść z peronu i dokąd się można się udać w dalszą drogę.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Tak wygląda zejście z peronu do podziemnego labiryntu.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Czy kasa biletowa jest nadal czynna, nie wiem, po lewej stronie jest biletomat. Może byłem zbyt wcześnie i nie było jeszcze otwarte.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Wyjście z podziemnego przejścia (w zasadzie jestem już na poziomie peronu) na sam peron.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Za dużo się tu nie zmieniło, bohomazy jak były tak nadal są.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Zejście do labiryntu od strony ulicy Osada Kolejowa.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Strach tędy chodzić żeby nie dostać w łeb.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Wejście do podziemnego labiryntu od strony ulicy Zakręt do Oksywia, poza dojściem do peronu można przejść pod torami do drogi Osada Kolejowa.
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Widok od przystanku kolejowego w stronę drogi "Zakręt do Oksywia".
Taken | 14 sierpnia 2020 |
Uploaded | 20 stycznia 2024 |
Oznaczenie: EN57-1684 po modernizacji EN57AKM-1684
Rok produkcji: 1987
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ EN57
Przewoźnik: SKM Trójmiasto
------------------------------------------
Odjeżdżające EN57 do Gdańska Głównego. Zidentyfikowane po numerze EVN.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Kolorowe przejście podziemne na przystanku.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Wejście do poczekalni.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Tabliczka z nazwą przystanku osobowego Szybkiej Kolej Miejskiej w Gdyni Grabówek.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Wybazgrane graffiti.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Peron i czekający na pociąg podróżni.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Kasa biletowa i z innymi artykułami.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Widok na peron na przystanku SKM Trójmiasto Gdynia Grabówek.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Dworzec na przystanku Gdynia Grabówek.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Widok w stronę Gdańska Głównego.
Taken | 3 kwietnia 2013 |
Uploaded | 10 grudnia 2018 |
Wizyty na stacji na przestrzeni lat
1 03.04.2013 | 2 14.08.2020 |