Test
Oznaczenie: TKp 2316 ex TKp 2816 ex TKp 2261
Rok produkcji: 1952
Producent: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Parowóz TKp 2316 w całej okazałości z bliskiej odległości.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Oznaczenie: TKp 2316 ex TKp 2816 ex TKp 2261
Rok produkcji: 1952
Producent: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Widok na prawie całą aranżację pomniku techniki w parku przy kopalni soli.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Oznaczenie: TKp 2316 ex TKp 2816 ex TKp 2261
Rok produkcji: 1952
Producent: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Parowóz ustawiony na terenie parku przy kopalni soli, widok z tężni solankowej.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Oznaczenie: 31WE-031 EN78-003
Rok produkcji: 2017
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
Typ: 31WE
EVN i VKM: 94 51 2 140 718-9 PL-KMAL D
Przewoźnik: Koleje Małopolskie S.A.
------------------------------------------
Następuje zmiana kabiny i tył składu staje się początkiem, pociąg pojedzie do krakowskiego lotniska.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Oznaczenie: 31WE-031 EN78-003
Rok produkcji: 2017
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
Typ: 31WE
EVN i VKM: 94 51 2 140 715-5 PL-KMAL A
Przewoźnik: Koleje Małopolskie S.A.
------------------------------------------
Pociąg z krakowskiego lotniska wjechał na przystanek końcowy i skończył bieg.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
W parku, tory ze stałą ekspozycją są ustawione na wzniesieniu, ścieżka prowadzi pod mostkiem.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Widok na wagon i parowóz jako ekspozycja przy kopalni soli.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Żuraw wodny.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Elektryczna lokomotywa dołowa, niestety nie udało mi się znaleźć więcej informacji na jej temat. Producentem jej jest najprawdopodobniej Konstal Chorzów / Alstom Chorzów (Polska).
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Ekspozycja w parku przy kopalni soli, jednym z elementów są wózki które, kiedyś woziły sól.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Modernizacja dworca jest na finiszu (na rok 20221, obecnie już jest oddany do użytku). Widok od strony peronu.
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Podczas mojej wizyty dworzec był w trakcie remontu, widok od strony miasta.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
System informacji peronowej rozmieszczony jest w strategicznych częściach peronu.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Kolejna z małych tablic zamontowana wzdłuż peronu.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Mała tabliczka z nazwą stacji zamontowana wzdłuż peronu.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Duża tablica z nazwa stacji.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Peron przystanku osobowego.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Na terenie przystanku miasto zamontowało tablicę informacyjną z planem miasta.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Pusta wiata przystankowa w kierunku wyjazdu w stronę Krakowa.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Obok peronu są stojaki na rowery w liczbie 2 sztuki.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Biletomat jedynego przewoźnika jaki tu jeździ (Koleje Małopolskie), dalej wyjście do miasta (na wprost dojdzie się do kopalni soli.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Do remontu między innymi linii 109 dołożyła się Unia Europejska, o czym informuje nas ta tablica.
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Gabloty informacyjne na stacji.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Skład powoli szykuje się do odjazdu do Krakowa, mało kto czeka pod wiatami, podróżni weszli już do pociągu.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Chwilę po przyjeździe podróżni wysiedli z pociągu i rozeszli się w swoich kierunkach.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
O godzinie 11:18 odjedzie pociąg do stacji Kraków Lotnisko.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Ostatni słup sieci trakcyjnej i kozioł oporowy.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Kozioł oporowy kończy współczesny przebieg linii 109.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Peron końcowego przystanku na linii 109 jest położony na łuku.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Z tego peronu jedzie się tylko w stronę Krakowa.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Rozkład jazdy pociągów osobowych przyjeżdżających i odjeżdżających z tego przystanku. Kierunek tu jest jeden na Kraków.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Na końcu peronu zarządca postawił pełnowymiarową tablicę z nazwą stacji.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Peron jest dość długi więc tabliczek z nazwą stacji zarządca postawił kilka sztuk.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Mała tabliczka na peronie z nazwą stacji kolejowej, na której się znajdowałem.
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Druga strona tabliczki z nazwą stacji, po obydwu stronach znajduje się nazwa (nie zawsze tak jest).
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Widok w stronę końca linii 109, w głębi zdjęcia widać już tablicę stacji końcowej Wieliczka Rynek-Kopalnia.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Rozkład jazdy pociągów osobowych zatrzymujących się tutaj. Tą krótką linię obsługują wyłącznie Koleje Małopolskie.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Duża tablica znajduje się również po drugiej stronie końca peronu (po wschodniej stronie).
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Wiat są wykorzystywane raczej przez podróżnych jadących do Krakowa, ci który dojeżdżają do Wieliczki raczej rozchodzą się po mieście i okolicach.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Jeszcze puste systemy elektronicznej informacji pasażerskiej. Niedługo pojawi się pociąg o czym zostaniemy poinformowani.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Pusty peron stacji.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Tor dodatkowy numer 3 dzięki temu układowi mogą się tu mijać pociągi jadące do i ze stacji Wieliczka Rynek-Kopalnia.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Peron jest dość szeroki ale postawiono tu tylko małe wiaty peronowe.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Na stacji zamontowany jest elektroniczny system informacji pasażerskiej oraz atrapy kamer wideo.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Widok na wylot w stronę Krakowa.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Peron stacji znajduje się na łuku linii 109, sam peron został dobrze wkomponowany w geometrię toru.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Zarządca w takiej gablocie nie zamieszcza już informacji pasażerskiej.
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Pusta dawna gablota rozkładowa.
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Tor zasadniczy numer 1 widok w kierunku Krakowa.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Widok na cały skrajnik kolejowy, ważne urządzenie bowiem mierzy ono skrajnie wagonów, dziś już rzadko używane, czasem można jeszcze gdzieniegdzie natknąć się na taką konstrukcję.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Tabliczka informacyjna mówi o Skrajniku kolejowym.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Długi fragment dawnego torowiska, szkoda że jest pusty, można byłoby sprowadzić na te dawne tory jakiś tabor który kiedyś obsługiwał tą linię.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Gdy wagon uderza w skrajnik wiadomo że nie może jechać dalej, przekroczenie skrajni lepiej wykryć na takim oto urządzeniu niż później borykać się z kosztami napraw wypadkowych.
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Na swoistym parku kolejowym nie mogło zabraknąć ciuchci, ta jest z drewna i można w niej usiąść w wagonie też :).
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Lampy oświetleniowe zamontowane pomiędzy torowiskiem, tu już raczej skrajnią się nikt nie przejmował bo po tych torach i tak nic już nie pojedzie.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Tabliczka informacyjna opowiada historię torowiska i tych dwóch torów jako zachowanym dawnym układzie stacji.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Biletomat, w tym kiosku można nabyć bilet na pociąg.
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Widok na zabytkowy dworzec na stacji Wieliczka Park, widok od strony torów.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Przejście przez tory i wejście na peron, należy uważać na jadący pociąg.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
O godzinie 11:09 przyjedzie pociąg do stacji Wieliczka Rynek-Kopalnia, wjedzie on na tor numer 3. Taka informacja pojawiła się na wyświetlaczu elektronicznym.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Mała wiata przystankowa dla podróżnych.
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Druga strona tablic kierunkowej na zachód można dojechać do Krakowa, na wschód do końca linii.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Obok torów 1 i 3 jest również tor 2 ale jest on niezelektryfikowany i zakończony kozłem oporowym.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Tablica kierunkowa, na wschód jedziemy do końca linii ma zachód jedziemy do Krakowa Głównego (choć zgodnie z logiką PKP powinna tu być wpisana stacja węzłowa pierwsza, która wystąpi).
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Ujęcie na dworzec kolejowy od strony wschodniej, bliżej dojścia do peronu.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Szerokie zejście z peronu do przejścia przez tory.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Tabliczka informacyjna opisująca funkcję jakie spełniał kozioł oporowy.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Wyjście na miasto z pod budynku dworca kolejowego widzie przez dawne ogrodzenie stacji.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Tabliczka informacyjna o dawnym ogrodzeniu stacji kolejowej we Wieliczce.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Dawny kozioł oporowy.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Dawne ogrodzenie, a w zasadzie tyle udało się zachować ze starego obiektu.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Widok na budynek dworca zza ulicy.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Dojście do eksponatu jakim jest piwniczka ziemna od strony drogi dojazdowej.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Informacja do znajduje się przed naszymi oczami, w tym wypadku jest to Piwniczka ziemna.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Ta górka to wspomniana w opisie piwniczka ziemna, na stacji w Drzonowie była taka, tam trzymano smary i oleje.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Dawne niezelektryfikowane torowisko kolejowe, brakuje tutaj jeszcze parowozu.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Zachowane dawne torowiska jako pamiątka dawnego układu stacji.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |
Widok z oddali na rozpoczynający się peron stacji, tor dodatkowy jest zabezpieczony kozłem oporowym.
Taken | 12 czerwca 2021 |
Uploaded | 22 grudnia 2023 |