Test
Oznaczenie: EN63B-107
Rok produkcji: 2020
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 36WEd (Newag Impuls 2)
Typ: EN63B
EVN i VKM: 94 51 2 141 606-5 PL-PREG B
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie
------------------------------------------
Trójczłonowa jednostka elektryczna kursuje na Podkarpaciu wożąc pasażerów w różnych relacjach.
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: EN63B-104
Rok produkcji: 2020
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 36WEd (Newag Impuls 2)
Typ: EN63B
EVN i VKM: 94 51 2 141 594-3 PL-PREG A
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie
------------------------------------------
Wygrzewająca się na słońcu jednostka EN63B w malowaniu województwa podkarpackiego wraz z innymi czterema jednostkami tej serii (ta otwiera rządek).
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: EN63B-103
Rok produkcji: 2020
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 36WEd (Newag Impuls 2)
Typ: EN63B
EVN i VKM: 94 51 2 141 590-1 PL-PREG B
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie
------------------------------------------
Podkarpacka jednostka czeka na wykorzystanie w pracach przewozowych.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: EN63B-101
Rok produkcji: 2020
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 36WEd (Newag Impuls 2)
Typ: EN63B
EVN i VKM: 94 51 2 141 583-6 PL-PREG A
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie
------------------------------------------
Wyłączona jednostka powoli szykuje się do podjęcia pracy przewozowej.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: EN98-001 37WE-001
Rok produkcji: 2014
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
EVN i VKM: 94 51 2 140 535-7 PL-PREG A
Typ: EN98
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie
------------------------------------------
Dwuczłonowy elektryczny zespół trakcyjny w barwach województwa podkarpackiego.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: EN76A-101
Rok produkcji: 2018
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN96A; 22WEd (Pesa 21WE)
Typ: EN76A
EVN i VKM: 94 51 2 140 955-7 PL-PREG
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie
------------------------------------------
Czteroczłonowy pojazd od Pesy Bydgoszcz stoi i czeka na swój kurs. Tym czasem po podkarpackich torach ludzi wożą stare EN57.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: EN64-005
Rok produkcji: 2014
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN64; EN99 (40WE; 40WEa; 41WE Pesa Acatus Plus)
Typ: EN64
EVN i VKM: 94 51 2 130 332-1 PL-PREG c
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie
------------------------------------------
Czasem coś innego niż EN57 odjedzie w stronę Przemyśla. W tym wypadku pesowska EN64.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: EN57-1485
Rok produkcji: 1982
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 288-5 PL-PREG rb
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Dawna łódzka jednostka obecnie pracuje na Podkarpaciu i wozi pasażerów w tym regionie kraju.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: EN57-1401
Rok produkcji: 1980
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 162-2 PL-PREG rb
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Jednostka Polregio właśnie przyjechała z Przemyśla Głównego i skończyła bieg.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: SA109-007
Rok produkcji: 2004
Producent: Kolejowe Zakłady Maszyn KOLZAM S.A. Racibórz (Polska)
SZT Typu: SA107; SA109 (Kolzam Regiovan)
Typ: SA109
EVN i VKM: 95 51 2 710 048-0 PL-PREG A
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Podkarpacki z siedzibą w Rzeszowie
------------------------------------------
Spalinowa jednostka SA109 czeka sobie na rozpoczęcie pracy przewozowej na niezelektryfikowanych szlakach województwa Podkarpackiego, tych szlaków wbrew pozorom jest bardzo dużo.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: KSF-70 19-3
Rok produkcji: nieznany
Producent: MTH REMONT, s.r.o., Vranov nad Topľou (Czechosłowacja)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 51 9 693 006-0 PL-PLK
Przewoźnik: PKP Polskie Linie Kolejowe
------------------------------------------
Czeska lub słowacka maszyna odśnieżna, prawdopodobnie ta maszyna zakończyła już swoją służbę i została przekazana miłośnikom kolei z Podkarpacia.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: SDPM-2097 593977 Xua
Rok produkcji: 1972
Producent: Transmash (Rosja)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 51 9 592 004-7 PL-PLK
Przewoźnik: PKP Polskie Linie Kolejowe
------------------------------------------
Sowiecki pług odśnieżny produkcji Transmash-u stoi na boczny torze stacji w Rzeszowie rok produkcji udało mi się uzyskać z dokumentu przekazania tego pługu do stowarzyszenia: Podkarpackie Stowarzyszenie Sympatyków Kolei.
Co ciekawe znalezienie producenta tych maszyn nie było takie łatwe (ale udało mi się :)), kilka lat temu sfotografowałem te pługi odstawione na torach LHS-u wraz z tablicami znamionowymi ale nie było tam wzmianki o producencie.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: TKt48-27
Rok produkcji: 1951
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego im. J. Stalina. Przedsiębiorstwo Państwowe Wyodrębnione, Poznań (HPC) (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (HCP)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Szedłem, szedłem i doszedłem do parowozu Tkt48, w zasadzie zaparkowałem w Galerii Rzeszowskiej przy galerii sfotografowałem przystanek Rzeszów Centrum i doszedłem tutaj. Parowóz nie jest w najgorszym stanie ale zawsze można coś poprawić.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie: TKt48-27
Rok produkcji: 1951
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego im. J. Stalina. Przedsiębiorstwo Państwowe Wyodrębnione, Poznań (HPC) (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (HCP)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Co to za stacja na której, nie ma parowozu ustawionego jako pomnik. Ten niestety nie jest zbytnio eksponowany, znajduje się we wschodniej części stacji na bocznych torach pod płotem.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
IC 3532 Kochanowski
Rzeszów Główny - Bydgoszcz Główna.
Uploaded | 15 września 2023 |
Widok z drugiego peronu stacji na budynek dworca kolejowego w Rzeszowie.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Na czas remontu głównego dworca PKP PLK uruchomił dworzec tymczasowy w kontenerze, takie konstrukcie są uruchamiane często, takie elementy spotkałem choćby w Olsztynie czy Kielcach.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Prace nad wejściem do labiryntu trwają, jak widać zaawansowanie jest dość duże.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Widok na dworzec od strony placu dworcowego, niestety duża część miasta przy dworcu z powodu remontu jest niedostępna.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Zakończenie peronu 3 w sektorze E przy torze numer 6 jest uwieńczone dużą tablicą z nazwą stacji.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Pusty sektor E peronu trzeciego, ten sektor trzeciego peronu ma tylko jedną krawędź.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Oznaczenie duże peronu zarządca oznacza sektorami, na wprost zaczyna się sektor E, ja jestem jeszcze w sektorze D.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Na końcu sektora D kończy się krawędź peronowa toru numer 8. W miejscu które, było przeznaczone pod peron zarządca utworzył zelektryfikowaną bocznicę.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Na wprost jest sektor C trzeciego peronu, jestem przy krawędzi toru numer 8, tuż obok kolejne tory służą spółce Polregio i PKP Intercity jako tory postojowe.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Wiaty peronowe wszystkich peronach stacji są bardzo duże, zarządca zamontował również specjalne osłony przez zacinającym deszczem. Na wprost właśnie taka konstrukcja która, ma chronić przed deszczem. Jestem na peronie 3 przy torach 6 i 8.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Elementy pod wiatą peronową chroniące przez zacinającymi opadami (deszczu czy śniegu).
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Sektor B przy torze numer 6 obok tory 4 i 2. Tor 4 jest wykorzystywany jako tor postojowy dla taboru Polregio, tor 2 jest przy peronie drugim.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Peron 3 tor 6 widok w kierunku zachodnim.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Peron 3 tor 8 widok w kierunku wschodnim.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Na dużej stacji jaką jest Rzeszów Główny zatrzymuje się wiele pociągów, dużo składów stąd też rozpoczyna i tu też kończy swój bieg. Rozkład jazdy jest bardzo obszerny i nie mieści się w jednej gablocie.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Wiata peronowa na trzecim peronie od wschodniej strony.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Ciekawa tablica kierunkowa, otóż na zachód jedzie się do Dębicy, Jasła i Tarnobrzegu na wschód jedzie się do Przemyśla ale, po drodze jest Przeworsk z linią 68 do Lublina Głównego, oraz Munina z linią 101 do Hrebennego.
Uploaded | 15 września 2023 |
Wyjście podziemne do peronów 1 i 2 oraz poza teren stacji.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Do peronów prowadzą schody ruchome, takie rozwiązanie spotkałem na stacjach typu Warszawa Centralna czy Łódź Fabryczna.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Rzeszów Główny na jednej nodze czyli mała tablica z nazwą stacji (tu na trzecim peronie).
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Peron drugi i kolejno tory od prawej 2,4 i 6.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Pod wiatą peron drugi tor 2.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Początek sektora D na drugim peronie.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Sektor C peronu numer 2, widok na zachód.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Tor pierwszy przy peronie drugim, na uwagę zasługuje ciekawa konstrukcja wspornika sieci trakcyjnej.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Mała tabliczka z nazwą stacji na "jednej nodze".
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Niezadaszona wschodnia część drugiego peronu.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Peron 2 tory 1 i 2 i zadaszenie od wschodniej strony.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Wnętrze dworca ukazane przez szybę, remont w środku trwa.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Główne wejście do dworca zamknięte, trwa remont. Czyli muszę wrócić tam za parę lat.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Pod wiatą na tym peronie są ciekawe elementy to zejście chyba do podziemi samego dworca.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Widok na wiatę od wschodu na zachód.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Dalej wąskim przejściem dochodzimy do wschodniego parkingu.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Koniec wiaty wieńczy podwieszany napis Rzeszów Główny.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Tablica informacyjna mówi że jesteśmy na pieronie 1 przy torze 3 żeby dojść do toru 5 trzeba iść prosto.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Zadaszona część pierwszego peronu (przy budynku dworca).
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Obok nie pociąg do Przemyśla i jest tu wąsko, przy dużej liczbie osób ciężko będzie się tu przecisnąć.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Środkowa część peronu pierwszego i zejście do podziemi.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Peron pierwszy tory 3 (po prawej) i niewidoczny niezelektryfikowany tor numer 5 (obsługuje szynobusy na linii do Jasła).
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Peron pierwszy widok z drugiego peronu na zachodnią część.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Koniec peronu pierwszego od zachodniej strony (zdjęcie zrobione z parkingu) niestety nie można w legalny sposób przejść do peronu z tego miejsca.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Wcześniej w Rzeszowie była kładka nad torami, obecnie jest przejście pod torami które, obsłuży większą ilość ludzi.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Zastawione dyktą wyjście na nieczynną jeszcze część podziemnego labiryntu.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Zejście z pierwszego peronu do podziemnego labiryntu.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Od strony ulicy Grottgerga (plac dworcowy) przejście nie jest jeszcze czynne.
Uploaded | 15 września 2023 |
Wyjście od strony ulicy Kochanowskiego w Rzeszowie, podziemny tunel łączy dwie części miasta pod drugiej stronie można wyjść po stronie ulicy Grottgerga.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Hala napraw Polregio w Rzeszowie.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Budynek biurowy łączący się dworcem (obecnie główny budynek dworca jest w remoncie).
Uploaded | 15 września 2023 |
Budynki kolejowe przy dworcu w Rzeszowie. Prawdopodobnie budynki te są zajmowane przez PKP PLK (przy budynkach obok wejść wiszą flagi tej spółki).
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Ciężko mi się jednoznacznie odnieść do tego elementu, czy jest to pomnik czy tylko przęsło jakiegoś mostu. Pomniki przęseł mostowych są ale ten nie ma żadnej informacji umieszczonej w widocznymi miejscu.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Rampa załadunkowa może jeszcze być w użyciu, ale raczej nikt tu załadunku nie będzie prowadzić, przy tym torze jest odstawiony dawny pług odśnieżający.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Bocznice po wschodniej stronie stacji również pełnią funkcję parkingu.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Ogromna wieża ciśnień została odnowiona, dziś już nie pełni roli kolejowych.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Rzeszowska kolejowa wieża ciśnień znajduje się po wschodniej stronie stacji.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Dawny budynek magazynowy po zachodniej stronie stacji.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Wysoka krawędź, tu zapewne była dawna rampa ładunkowa.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Dawny plac ładunkowy po zachodniej stronie stacji, dziś służy jako parking dla samochodów osobowych.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Widok w stronę Przemyśla.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |
Widok w stronę początku linii 91 i wyloty na linie 106 i 71. Na wprost widok na nastawnię, po prawo widać tablicę przystanku Rzeszów Centrum na linii 106.
Taken | 27 sierpnia 2023 |
Uploaded | 15 września 2023 |