Test
Oznaczenie: Px48-1764
Rok produkcji: 1955
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Px48
------------------------------------------
Parowóz ten raczej pochodzi z roku 1953 na co wskazują liczne opisy w sieci, jednak ja trzymam się tabliczki znamionowej, choć ta mogła być założona "żeby była", niekoniecznie wskazując prawidłową datę produkcji.
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Oznaczenie: Px48-1764
Rok produkcji: 1955
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Px48
------------------------------------------
Tył parowozu czyli, parowóz od tendra strony. Ta skrzynia na węgiel jest oznaczona jako Ptx48 1764.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Oznaczenie: Px48-1764
Rok produkcji: 1955
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Px48
------------------------------------------
Parowóz jest utrzymany w bardzo dobrym stanie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Oznaczenie: Px48-1764
Rok produkcji: 1955
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Px48
------------------------------------------
Tego głazu nawet taka lokomotywa nie przesunie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Oznaczenie: Px48-1764
Rok produkcji: 1955
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Px48
------------------------------------------
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Tablica fundatora "osi kolejowej".
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Oś kolejowa jako część ekspozycji na pozostałościach dawnej stacji wąskotorowej w Krotoszynie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Oznaczenie wagonu: 1958 Bxhpi
EVN i VKM: 00-300034-457-0
Właściciel: Muzeum Kolejnictwa w Warszawie MUZ II 145
------------------------------------------
Wąskotorowy wagon pasażerski jako część eksponatów w Krotoszynie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Dawna stacja wąskotorowa, pozostawiona jako pamiątka.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Po dawnej linii wąskotorowej pozostał tylko ta pozostałość, widok w stronę północnego wyjazdu.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 21 stycznia 2025 |
Widok na dworzec od strony placu dworcowego.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok na budynek dworca kolejowego Krotoszyn od strony torów.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Krotoszyńska wieża ciśnień, jak większość tych obiektów w naszym kraju, niszczeje.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
W jednym z budynków dworcowych znajduje się przechodnia z kolejową nazwą "NZOZ "Kol-med"".
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Dawna rampa załadunkowa i magazyn dworcowy, jak widać na zdjęciu od lat nieużywane.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Tor drugi na linii kolejowej 281 czyli od Oleśnicy do Krotoszyna jest 64,1 km. Formalnie przez stację Krotoszyn nie przechodzi linia kolejowa numer 14, ja jednak upraszczam to podejście (pomijam łącznice (linie kolejowe) 815 (Durzyn – Krotoszyn) i 816 (Krotoszyn – Osusz).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok z północnej części na południe.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
W tej części peronu nie ma żadnych elementów dla pasażerów.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Niezadaszona, północna część drugiej platformy.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Na drugim peronie podwieszona jest informacja o torach, przy których zatrzymują się pociągi.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Tor 6, widok na wylot w stronę Leszna i Milicza.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok na wiatę na drugim peronie (widok od południowej strony).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok na wiatę na drugim peronie (widok od północy).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok ogólny na wiaty peronowa na platformach 1 i 2, wiaty są równolegle położone względem siebie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok na zadaszenie na pierwszym peronie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Niezadaszona część peronu numer 1 jest "pusta" nie ma tam żadnych elementów małej architektury dla podróżnych.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Pod wiatą peronową na pierwszym peronie stacji, na podróżnych czekają ławki.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Zakończenie pierwszego peronu po północnej stronie stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Krawędź peronowa przy trzecim torze (peron 1).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Zdjęcia były wykonywane podczas pandemii Covid-19 stąd na ławkach i miejscach do siedzenia oznaczenia "zachowaj odstęp 2 metry".
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Malunek wewnątrz poczekalni dworcowej.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Malunek wewnątrz poczekalni dworcowej.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Zamknięte okienka kas dworcowych, kiedyś musiał być tu spory ruch, stacja węzłowa z czterema kierunkami ruchu.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Kasy biletowej tu nie ma (jest nieczynna), jest za to biletomat Kolei Wielkopolskich, choć jeżdżą tutaj także Koleje Dolnośląskie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Poczekalnia dworcowa, czynna, tablica pamiątkowa znajduje się wewnątrz budynku.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
W dniu 1 stycznia 1919 r. o godz. 18 tej wydarli dworzec
ten z pod przemocy pruskiej powstańcy wielkopolscy
wspierani przez pociąg pancerny Nr. 11 "Poznańczyk",
nadesłany przez Naczelne Dowództwo W.P. w Warszawie
celem poparcia działań powstańczych.
Czyn ten zdecydował o zdobyciu miasta Krotoszyna
i rozprzestrzenieniu powstania w powiecie krotoszyńskim.
Ku wiecznej pamięci-dla pokrzepienia serc rodaków-
tablicę ten ufundował
Związek B.Uczestników Powstań Narodowych R.P.
Grupa Krotoszyn.
Krotoszyn dnia 1 styczeń 1932 r.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Peron numer 2 zakończony jest w południowej części dużą tablicą z nazwą stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
"Środkowa" część peronów 1 i 2 (widok na tablicę na drugim peronie) za tą tablicą równolegle umieszczona jest tablica na pierwszej platformie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Druga platforma odjazdowa i duża tablica z nazwą stacji (w północnej części).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Północna część pierwszego peronu i pełnowymiarowa tablica z nazwą stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Stary napis z nazwą stacji na dachu budynku dworca, napis jest w formie neonu, ale chyba jest on sprawny.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Tym przejściem można wyjść ze stacji, choć są informacje o tym że przejście jest zabronione.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Czynne przejście przez tory łączące dwa perony stacyjne.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Południowa część peronów, w tym miejscu można było kiedyś przejść z końca drugiego peronu na pierwszą platformę.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok z pierwszego peronu (od północnej strony) na wiaty zejść podziemnych.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Zadaszenie przejścia pod torami na drugim peronie stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Zadaszenie przejścia pod torami na pierwszym peronie stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
W tym miejscu można wyjść na peron numer 1, nie ma windy.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Przejście pod torami łączące dwa perony stacyjne.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok na wyjście do miasta.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
W lewo do miasta w prawo do peronów 1 i 2.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Poczekalnia dworcowa jest prawdopodobnie zamykana na noc stąd ta krata.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Zejście do podziemnego labiryntu.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Wyjście z poczekalni dworcowej do przejścia pod torami umożliwiającego wyjście na miasto oraz dojście do peronów stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Używane stojaki na rowery, ale przy budynku przechodni w jednym z budynków przy dworcu.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok na południe, w stronę wyjazdów na Milicz oraz Leszno.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Widok na północ w stronę wylotów na Jarocin i Ostrów Wielkopolski.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 stycznia 2025 |
Oznaczenie: 15D-034 ex TEM2-248
Rok produkcji: 1986
Producent: Briańska Fabryka Lokomotyw (Rosja; ZSRR)
Spalinowozy Typu: SM48; ST48; TEM2 (TЭM2 Briańska Fabryka Lokomotyw)
Typ: 15D
EVN i VKM: 92 51 3 630 450-6 PL-ORKOL
Przewoźnik: Orlen KolTrans
------------------------------------------
Orlen z krótkim składem jedzie w kierunku Krotoszyna.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
W tym miejscu znajdował się kiedyś budynek dworca (przynajmniej świadczą o tym fundamenty).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Budynek mieszkalny przy przejeździe w okolicach peronów.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Peron został zlikwidowany ale widać że kiedyś tu był.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Krawędź peronowa, ale tu pociągi się już nie zatrzymują (za przejazdem stają).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Widok z końca peronu w stronę wyjścia.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Ten peron jest oznaczony (jako peron 2).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Druga platforma jest wyposażona w wiatę.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Gablota z rozkładem jazdy pociągów.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Druga platforma jest również szutrowa (tak samo jak pierwszy peron).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Widok ogólny na peron numer 2 dla pociągów jadących w stronę Krotoszyna.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Od Łodzi Kaliskiej jest tutaj dokładnie 171,2 km.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Widok w kierunku wyjścia z peronu.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Ławka i kosz i w zasadzie nic więcej.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Najważniejsza gablota dla pasażerów, zamontowany jest tam rozkład jazdy pociągów.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Cały peron jest szutrowy.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Widok ogólny na pierwszy peron.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Przy wejściu na drugi peron jest zamontowana mała tabliczka z nazwą stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
W środkowej części peronu drugiego znajduje się mniejsza wersja tabliczki z nazwą stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Duża tablica z nazwą stacji ustawiona na końcu drugiego peronu.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Zmniejszona wersja tabliczki z nazwą stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Pełnowymiarowa tablica z nazwą stacji na pierwszej platformie odjazdowej.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Przy drugim peronie znajdują się stojaki na rowery.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Do Krotoszyna można dostać się z drugiego peronu.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Mała tabliczka na peronie pierwszym wskazuje kierunek jazdy do Leszna.
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Po wschodniej stronie (licząc od przejazdu) znajduje się drugi peron jest też pozostałość po peronie pomiędzy torami.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Widok w stronę Krotoszyna i dalej na Ostrów Wielkopolski.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Koniec peronu numer 1, tu zatrzymują się pociągi jadące do Leszna.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Widok w stronę Leszna.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Przejazd drogowy, przy którym znajdują się perony przystanku kolejowego.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Rozkład jazdy pociągów osobowych między Lesznem, a Ostrowem Wielkopolskim.
| Uploaded | 8 grudnia 2024 |
Oznaczenie: E186 242-4
Rok produkcji: 2009
Producent: Bombardier Transportation (Niemcy)
Elektrowozy Typu: E186; E483; EU43 i EU47 (Bombardier TRAXX)
Typ: E186
EVN i VKM: 91 80 6 186 242-4 D-ATLU
Przewoźnik: Alpha Trains
Przewoźnik: PCC Intermodal
------------------------------------------
Pociąg z kontenerami przejeżdża przez stację.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Za tą gablotą peron zwęża się.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Perony w tym rejonie kraju charakteryzują się "przeplatanym" malowaniem krawężników peronowych.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Peron ujęcie w stronę wyjścia.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Gdy byłem tu ostatnio nie było tej wiaty. Był za to straszący budynek.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Peron jest tu niski i szutrowy.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Widok ogólny na cały peron.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Zakończenie peronu, widok w stronę Krotoszyna.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Mała wersja tabliczki z nazwą stacji na szutrowym peronie.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Główne elementy czyli puste stojaki na rowery, gablota z rozkładem jazdy oraz tablica kierunkowa wskazuje kierunki jazdy do Krotoszyna i Jarocina.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |
Widok w stronę Jarocina.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 5 grudnia 2024 |

