Olsztyn Główny to obecnie duży plac budowy …
Odwiedziłem stację Olsztyn Główny (jako główny cel wyjazdu), stacja w lipcu 2022 roku była w remoncie, ciekawe jak będzie wyglądać za kilka lat jak remont się zakończy.
Mój wyjazd na województwo warmińsko-mazurskie trwał w sumie dwa dni i zaledwie zwiedziłem mały fragment tego województwa. W bieżącym roku szykowany jest wyjazd czterodniowy, trochę uzależniam go od otwarcia LK35. W grę wchodzi jeszcze ewentualnie wyjazd na LK285 ale jak będzie czas jeszcze pokarze.
W tej serii dodałem 325 nowych zdjęć z następujących stacji:
Lubajny
Montowo
Narzym
Naterki
Nidzica
Olsztyn Dajtki
Olsztyn Główny
Olsztyn Śródmieście
Olsztyn Zachodni
Olsztynek
Ostróda
Pikus
Zapraszam do oglądania.
Tabliczka kierunkowa na pierwszym peronie wskazuje że odjeżdżają stąd pociągi jadące do Olsztyna Głównego, Działdowa oraz Iławy.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Drugie ujęcie wyjazdu w stronę Bogaczewa (linia 220).
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok z peronu numer 2 w stronę wyjazdu na Działdowo/Iławę (na wprost) oraz w stronę Bogaczewa (tory odchodzące w prawo).
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok z peronu pierwszego w stronę centrum (na Olsztyn Główny).
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Na tej stacji nie ma wind, osoby z niepełnosprawnością ruchową aby dostać się na górę i z góry mogą użyć tej ruchomej platformy.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Ciasny przejście podziemne ale spełnia swoją funkcję.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Na peronie 2 przy zejściu do podziemi jest bardzo wąsko.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Zejście do podziemi poza dostaniem się na perony 2 i 3 umożliwia dojście do ulic Marii Konopnickiej i do ulicy Artyleryjskiej.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Zejście do podziemnego labiryntu który umożliwia przejście pod torami na drugą stronę miasta.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Spora betonoza przed wejściem na perony.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Samochodów jest pełno, rowerami nikt nie jeździ w mieście jest trochę dziwne. Stopień urowerowienia 0/7.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Wejście na stację od strony ulicy Konopnickiej w Olsztynie.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Oznaczenie: EN62-001
Rok produkcji: 2012
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN62; EN76; EN96; 27WE i 27WEb (PESA ELF)
Typ: EN62
EVN i VKM: 94 51 2 140 393-1 PL-PREG c
EVN i VKM: 94 51 2 140 392-3 PL-PREG b
EVN i VKM: 94 51 2 140 391-5 PL-PREG a
Przewoźnik: Polregio Oddział Warmińsko-Mazurski z siedzibą w Olsztynie
------------------------------------------
Warmińsko-mazurski Elf jako prototyp serii często się psuje i stąd województwo jako właściciel chce się pozbyć kłopotu i próbuje sprzedać ten skład.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Oznaczenie: EP07-1054 ex EU07-419 (Nr fabryczny: 319)
Rok produkcji: 1986
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 1 140 045-2 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Z Olsztyna stratuje pociąg pospieszny, przejeżdża przy peronie drugim, ale się tu nie zatrzyma.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok z końca peronu drugiego w stronę wyjścia z obiektu.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Mała tablica z nazwą stacji na drugim peronie.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Tablica z rozkładem jazdy pociągów.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Inne ujęcie na wiatę przystankową na drugim peronie.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Tu wiata przystankowa jest nieco inna od konstrukcji na pierwszym peronie, czemu tak postanowiono nie wiem, ale takie sytuacje są rzadko spotykane.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok ogólny na drugi peron przystanku.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Mała tabliczka z nazwą przystanku za stalowym ogrodzeniem.
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Na tym przystanku są zamontowane dwa rodzaje tablic z nazwą stacji duża (widoczna na zdjęciu) oraz małe (na zdjęciu kolejnym).
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Pierwszy peron został już wyposażony w standardowe małe wiaty przystankowe.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Tablica informacyjno rozkładowa na pierwszym peronie.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Współczesna "plaga" większych miast czyli hulajnogi elektryczne, dobrze że są ale to że są zostawiane gdzie popadnie to już gorzej.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Wąskie dojście do krawędzie peronowej pierwszej platformy.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Wejście na pierwszy peron przystanku.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Ta tabliczka kierunkowa wskazuje do jakich stacji węzłowych można stąd dojechać.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Jestem na drugim peronie, na moment wykonywania zdjęć nie zatrzymywały się tutaj żadne pociągi osobowe.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok w stronę stacji Olsztyn Główny.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Jak widać graficiarze są wszędzie, paskudne przejście.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Zejście do labiryntu od strony Al. Wojska Polskiego.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Od strony Śródmieścia przejście pod torami umożliwia dojście do Al. Wojska Polskiego, obok zejścia do podziemi jest postawiony biletomat jednak jedynie na komunikację miejską.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Przejście pod torami było tu wcześniej niż powstający przystanek, dziś będzie pełnić rolę dodatkową (będzie umożliwiało dostanie się z peronu pierwszego na drugi). Do tej porty umożliwiało ono dojście do Śródmieścia Olsztyna.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok z pierwszego peronu w stronę wyjścia.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok w stronę początku linii 216 i 353 (w stronę Działdowa i Poznania) oraz widok w stronę końca linii 220 czyli w stronę Bogaczewa.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Tu w tym miejscu coś jest budowane może centrum przesiadkowe może dworzec.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Zdecydowanie łatwiej jest się tu dostać rowerem niż autem, jednak w moim przypadku jazda z łódzkiego do Olsztyna zajęła by mi nieco więcej czasu niż miałem do dyspozycji.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Przystanek osobowy Olsztyn Śródmieście jest zlokalizowany w miejscu gdzie ciężko jest podjechać samochodem, od parkingu miałem trochę do dojścia.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Rozkład jazdy z przystanku Olszyn Śródmieście.
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Oznaczenie: EP07-1054 ex EU07-419 (Nr fabryczny: 319)
Rok produkcji: 1986
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 1 140 045-2 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Tablica znamionowa założona przez wykonawcę naprawy okresowej.
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Oznaczenie: EP07-1054 ex EU07-419 (Nr fabryczny: 319)
Rok produkcji: 1986
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 1 140 045-2 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Przy peronie drugim na torze trzecim stoi pociąg PKP IC w oczekiwaniu na godzinę odjazdu.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Oznaczenie: EP07-347 ex EU07-347
Rok produkcji: 1984
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 1 140 062-7 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Tabliczka znamionowa założona jeszcze przez producenta tego pojazdu.
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Oznaczenie: EP07-347 ex EU07-347
Rok produkcji: 1984
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 1 140 062-7 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Z tą lokomotywą spotykam się często w województwie łódzkim, a dziś jest tu pod moim obiektywem w Olsztynie.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok na budynek dworca od strony peronów, ale obecnie tego dworca już nie ma.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Widok na stary budynek dworca, obecnie wyburzony i powstaje coś nowego.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Wnętrze dworca i ... przeniosłem się do PRL-u. Te głośniki tablice z rozkładem, zejście na perony 1 2 3 4. Cały obraz psują jedynie kamery (te wyglądają jak z lat 90 XX Wieku).
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Parę minut po godzinie 5 rano dworzec jest pusty garstka podróżnych, ja i kilku bezdomnych.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Siedem stanowisk z kasami biletowymi, ciekawe czy w nowym obiekcie też będzie tyle stanowisk.
Taken | 23 lipca 2022 |
Uploaded | 26 lutego 2023 |
Ze zmian na stronie:
Karta Producenci została podzielona na wybór z listy producentów lokomotyw elektrycznych, spalinowych, producentów taboru kolejowego i producentów lokomotyw przemysłowych.
Następny wpis planowany jest na 26.03.2023.