W kolejnej serii zdjęć prezentuję stację w głównie stację wąskotorową w Rudach. Naprawdę warto się tam wybrać.
W tej serii dodałem 318 nowych zdjęć z następujących stacji:
Pyskowice
Radzionków
Radzionków Rojca
Repty Kopalnia Zabytkowa
Rudniki koło Częstochowy
Rudy
Rybnik Stodoły
11 listopada miał miejsce ostatni mój wyjazd na zdjęcia w tym roku. Nieco inaczej w stosunku do latach ubiegłych nie pojechałem na Tarnowskie Góry, tym razem głównym celem wyjazdu był Lubliniec. Konkretnie na tym wyjeździe celem było sfotografowanie brakującej tablicy pamiątkowej upamiętniającej 120 rocznicę linii Kalety – Lubliniec – Kluczbork (143). Tablica ta zawisła na lublinieckim dworcu w dniu 9 listopada 2004 roku czyli ponad 18 lat temu. Na stacji w Lublińcu byłem dotychczas dwukrotnie jednak jakimś trafem przegapiłem tą tablicę. Dodatkowym celem tego wyjazdu był nowy przystanek osobowy Kochcice-Glinica został on wybudowany w 2020 roku i leży na linii 143 pomiędzy stacjami Lubliniec, a Ciasna. W miejscu przystanku był jedynie posterunek odstępowy Kochcice-Glinica KG. Udało mi się też odwiedzić stacje na których, nie byłem od ponad 10 lat czyli Bąków, Sowczyce czy Stare Olesno, porównanie takich zdjęć będzie ciekawe, na razie są one w opracowaniu.
Odnośnie bieżącej serii zdjęć ciekawe są zdjęcia maszyn z Zakładów Chemicznych w Rudnikach (zdjęcia zza płota) oraz maszyny na samej stacji Rudniki koło Częstochowy. Ciekawe są też zdjęcia z Rud, tu zdjęcia są z dwóch lat 2018 i 2021. Sama lokomotywownia i stacja Rudy bardzo fajnie się rozwija, jest dużo miejsc gastronomicznych, można pojeździć drezyną ręczną, dla najmłodszych jest też park linowy dostępne są pamiątkowe magnesy na lodówkę i oczywiście można przejechać się pociągiem w 2018 roku tylko do stacji Paproć, a podczas mojej drugiej wizyty można było dojechać już do stacji Rybnik Stodoły. Do samej lokomotywowni wejść nie można, trzeba oglądać ją z zewnątrz jednak mi udało się tam dostać, aczkolwiek większa część terenu stacji jest dostępna dla turystów.
Zapraszam do oglądania.
Skromny rozkład jazdy na zmodernizowanym już przystanku w Korzybiu.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 14 lutego 2024 |
Posterunek, dróżnika oznaczony jako P135.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Myląca tabliczka, na północ stacją gdzie można się przesiąść jest Słupsk, ale na południe Miastko nie jest stacją gdzie można się przesiąść na pociąg jadący w innym kierunku, tu zamiast Miastka powinien być Szczecinek.
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Pusty peron w kierunku południowym.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Linie 405 i 202 powoli łączą się na chwilę, potem za Słupskiem znów biegną swoimi śladami.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Wiata przystankowa na peronie.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Wiata przystankowa na peronie.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Można powiedzieć że jest to klasyczny układ ławek na zmodernizowanej części pomorskiego odcinku linii 405.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Zaraz gdy kończą się ławki peron zwęża się i nie ma tam już elementów ułatwiających pasażerom oczekiwanie na pociąg.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Północna część peronu, nieco szersza.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Ta część peronu jest pozbawiona ławek i innych elementów małej infrastruktury.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Widok w kierunku północnym ze środkowej części peronu.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Mała tablica z nazwą stacji w środkowej części peronu.
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Druga strona tablicy zawiera poza nazwą również symbol ułatwiający identyfikację kolei.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Duża tablica z nazwą stacji po północnej stronie.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Tablica informacyjno rozkładowa na nowym peronie.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Zakończenie peronu i wyjście na północnej stronie.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Dojście na peron od ulicznego chodnika.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Stojaki na rowery, puste.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Zakończenie peronu po południowej stronie, peron jest zlokalizowany w innym miejscu niż przed modernizacją.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Linia kolejowa 405 w kierunku południowym na Szczecinek, po prawej linia 202 w kierunku na Koszalin.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Druga strona przejazdu na ulicy Witosa w Kobylnicy Słupskiej, widok w kierunku dojazdu do Park Handlowy ,,Pod Wiatrakami’’.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Przejazd przez dwie linie kolejowe na ulicy Witosa, widok w kierunku dojazdu do DK21.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Przystanek ten jest położony na linii 405, teraz już całkowicie. Kiedyś można było jeszcze łączyć go z linią 202 (na upartego). Pociągi które się tu zatrzymują jadą jedynie do Szczecinka (przez Miastko).
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Gabloty z informacjami dla podróżnych oraz rozkładem jazdy (to podstawowa informacja).
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Tabliczka z oznaczeniem wyjście zamontowana jest na słupie lampy oświetleniowej.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Widok z północnej części peronu w stronę wyjścia.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Od początku tej linii jest do tego miejsca dokładnie 143,4 km.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Pusta część peronu.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Ławka, kosz, ławka charakterystyczny układ na zmodernizowanych przystankach linii 405.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Za wiatą zasadniczo kończy się używalna część peronu.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Pod wiatą jest kilka miejsc siedzących oraz kilka miejsc stojących.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Peron jest dość szeroki aby zmieściła się tu wiata przystankowa.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Elementy małej infrastruktury od wejścia na peron.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Duża tablica z nazwą stacji umiejscowiona w północnym końcu peronu.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Mała tablica z nazwą stacji na peronie.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Zejście z peronu do drogi.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Wejście na peron z poziomu ulicy.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Stary peron został wyrugowany (był w tym miejscu), po dawnym peronie została jeszcze lampa oświetleniowa.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
W tym odcinku linia mocno meandruje to widok ze zbliżeniem w stronę Miastka.
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Widok z wejścia na peron w stronę południową na Miastko.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Widok na północ w stronę Słupska.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Według mnie te stojaki na rowery są w złym miejscu, powinny być bardziej oddalone od drogi, ale co ja tam się znam i co ja tam wiem PLK wie najlepiej.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Przejazd kolejowy przy którym zlokalizowany jest przystanek osobowy.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Kapliczka w pobliżu przystanku kolejowego.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Rozkład jazdy z przystanku osobowego w Kępce koło Kępic.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Budynek dworca w Kępicach od strony dawnego placu ładunkowego.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
W tym miejscu były kiedyś tory i można było przeładowywać wagony do magazynu przydworcowego. Współcześnie takie rampy ładunkowe niszczeją i popadają w ruinę.
Taken | 4 czerwca 2021 |
Uploaded | 7 lutego 2024 |
Następny wpis planowany jest na 26.12.2022.