![]()
Ujęcie na budynek dworca kolejowego w Kluczborku.
Wakacje powoli zbliżają się ku końcowi, po rozpoczęciu roku szkolnego pociągów (osobowych) znów przybędzie. Choć i tak podczas sezonu letniego obciążenie pociągów na linii 132 w województwie opolskim jest dużo. Inaczej ma się sprawa na odcinku linii 277 tam ruch pasażerski jest był i pewnie będzie w dalszym ciągu znikomy. Kolejna seria zdjęć przedstawia miszmasz stacji różnych zakamarków opolskiego. Serdecznie zapraszam do obejrzenia kolejnej serii zdjęć.
W tej serii dodałem 367 nowych zdjęć z następujących stacji:
Grodków Śląski
Janinów
Jasienica Dolna
Jełowa
Kały
Karłowice
Kluczbork
Komprachcice
Kostów
Kotórz Mały
Krzywizna
Kubice
Lewin Brzeski
Lipki
Lipowa Śląska
Łambinowice
Zapraszam do oglądania.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie na dworzec od strony torów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie na dawny magazyn.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji na końcu pierwszego peronu.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dawna rampa ładunkowa, ale chyba transport jest tu tylko realizowany za pomocą samochodów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie z końca peronu w kierunku wyjścia.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dwa tory zostały zmodernizowane ale tory boczne już nie.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron drugi jest znacznie węższy niż pierwsza platforma, ale udało się tu zamontować gabloty, w których zarządca zamieszcza informacje dla pasażerów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Wąskie wejście na drugą platformę.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Budynek mieszkalny przy przejściu przez tory, używany zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
ujęcie w kierunku przejścia do drugiego peronu stacji.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Za wiatami (bliżej przejścia na drugi peron) są dwie gabloty z informacjami pasażerskimi.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie na drugą wiatą na pierwszym peronie, bliżej przejścia na drugi peron.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron pierwszy jest wyposażony w dwie wiaty peronowe, jedna po lewej stronie od wejścia druga po prawej stronie.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Wiata przystankowa na pierwszej platformie odjazdowej.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Wejście od ulicy na pierwszy peron, wchodzimy w centralnym punkcie pierwszego peronu stacji.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Wejście na peron od strony placu dworcowego.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Plac przed dworcem.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Stacja w Łambinowicach to ostatnia mijanka w drodze z Opola do Nysy.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z obiektywem skierowanym na południe.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z końca drugiej platformy w kierunku północnym.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie w kierunku Opola.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Linia przeszła remont i doszło klika pociągów w porównaniu z moją poprzednią wizytą.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: SA137-004
Rok produkcji: 2011
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
SZT Typu: SA137 (Newag 220M 221M)
EVN i VKM: 95 51 2 720 080-1 PL-PREG A
Typ: SA137
Przewoźnik: Polregio Oddział Opolski z siedzibą w Opolu
------------------------------------------
Na odcinku Brzeg - Nysa jako wahadło jeździ spalinowa jednostka produkcji Newagu.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z powietrza na dworzec kolejowy.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Widok od strony toru na budynek dworca kolejowego, obecnie zamieszkałego.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie na zabudowania dawnej stacji od strony podjazdu.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dawna świetność stacji skończyła się bardzo dawno, tu przebiegał trzeci tor.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Kiedyś była tu stacja węzłowa, stąd można tu znaleźć pozostałości po dodatkowych torach, tu był peron numer 3 z torem.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie zza płotka na peron.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron choć długi kończy się pojedynczym płotkiem.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Starsza część używanego peronu. Żeby wybudować wejście na czynną platformę należało zasypać część "dziury" po dawnym torze.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Budowane jest nowe dojście do peronu, tu widać fragment nowego peronu przy wejściu.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dwie gabloty, jedna z rozkładem jazdy druga z regulaminem obiektu zarządzanego przez PKP PLK.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Bezpośrednio pod budynkiem dworca również był peron, dziś to pozostałość po dawnych czasach w firmie krawężnika przy rozebranym torze.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron przystanku jest zbudowany z betonowych płyt różnych kształtów.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Duża tablica z nazwą przystanku osobowego.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron oraz staro torze (po lewo).
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zabudowanie naprzeciw stacji za przejazdem, trochę przypomina dawny wagon choć pewności 100% nie mam.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie od północnej strony na perony (choć czynny pozostał tylko jeden).
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z drona na cały peron od przejazdu, choć wejście będzie od zabudowań.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z góry w kierunku Brzegu.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z końca peronu w kierunku północnym.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie na północ, w tyle zdjęcia widać autostradę A4.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dopiero na zdjęciu z góry widać że zbiegała tu druga linia z Szydłowa, dziś już jej nie ma ale ślad jej przebiegu pozostał.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z peronu w kierunku południowym.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie w kierunku (już tylko Nysy).
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dawna stacja położona jest przy tym przejeździe zabezpieczonym jedynie znakiem STOP.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Do Brzegu nie jest tak najgorzej, ale do Nysy rzuca się w oczy dziura w rozkładzie pomiędzy 9, a 14.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EP07-356 ex EU07-356
Rok produkcji: 1985
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 1 140 065-0 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Pociąg pospieszny prowadzony lokomotywą serii EP07 w historycznym malowaniu przejeżdża przez przystanek.
| Taken | 11 lipca 2024 |
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Następny wpis planowany jest na 26.09.2025.
Przesłałem kolejne filmy z przelotów nad stacjami, premiera filmów dziś tj. 26.08.2025 o godzinie 15:00 :
Stacja (00336): Jełowa
Stacja (01559): Gromnik
Stacja (01575): Lipki
Stacja (01691): Grzybno
Stacja (01733): Chróścice
