Stacja (01317): Stefanowo
Stacja Stefanowo
Województwo: wielkopolskie
Gmina: Zbąszyń
Potencjalne kanały kolejowe
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R3 – 150.225
Zbąszyń wielkopolskie Polska POL
Linia 0359: Leszno – Zbąszyń
Normalnotorowe
Niezelektryfikowane
Zdjęcia:
Oznaczenie: TKt48-147
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Oznaczenie parowozu stojącego na bocznym torze stacji Stefanowo.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Oznaczenie: TKt48-147
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Ujęcie na parowóz od drugiej strony.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Oznaczenie: TKt48-147
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Parowóz jest dobrze zachowanym eksponatem kolejowym brawa dla osób które, się nim opiekują.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok z drugiego peronu na mały dworzec.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok na dworzec, izbę pamięci kolejowej od strony podjazdu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Zakończenie krawędzi peronowej przy drugiej platformie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
W tym miejscu pociągi się nie zatrzymują, znacznik W4 mam za sobą. Peron jest długi, a współczesne jednostki są dość krótkie i nie wykorzystują całej długości peronu do obsługi pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Drugi peron od strony Zbąszynia.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
W tym miejscu jest przejście wykonane z podkładów kolejowych pod przejściem schodzą druty do sterowania semaforami, tarczami.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Przy tym peronie zatrzymują się wszystkie pociągi, a sam peron jest peronem typu ziemnego z betonową krawędzią.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok od strony Wolsztyna na peron drugi.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Jest ławka pod chmurką oraz ławka pod zadaszoną wiatą.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Zamontowane są tu elementy małej architektury dla pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Peron pierwszy od wejścia
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Współczesna wiata przystankowa zamontowana na pierwszym peronie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Mały budynek poza szaletem chyba jeszcze jest używany zgodnie ze swoim pierwotnym przeznaczeniem.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Magazyn połączony z szaletem.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Zegar, coś niespotykanego na małych stacyjkach i o dziwo podawał prawidłową godzinę.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Zestaw narzędzi gaśniczych zamontowany jako ekspozycja na budynku dworca.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
W małym dworcu znajduje się izba pamięci ale podczas mojej wizyty była zamknięta na głucho.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Na tej stacji są tylko tablice z wersja "dużymi" tablic.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Współczesna tablica założona przez zarządce na pierwszym peronie stacji.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Ta wersja mogła być podświetlana, choć nie dane było mi zobaczyć jak wygląda po zmroku.
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Inna wersja napisu z nazwą stacji (pisana wielkimi literami) również wisi na budynku dworca kolejowego.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Nazwa stacji na budynku dworca.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok po wejściu z pod budynku dworca na perony.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Stojaki na rowery.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Choć są dwa perony używany jest głównie peron numer 2 przy zasadniczym torze.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Znacznik w kierunku północnym (na Zbąszyń).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok na wylot w stronę Zbąszynia.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Peron prowadzi prawie do pobliskiego przejazdu drogowego (kierunek Wolsztyn).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok w kierunku Wolsztyna.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Współcześnie rampa służy jako dojście do stojącego tu parowozu, zabytku techniki.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Rampa po obu stronach ma barierki wykonane z szyn.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Wejście na zachowaną rampę kolejową.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Bocznica na stacji, raczej nie używana.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Mały parking przy budynku dworca.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Wizyty na stacji na przestrzeni lat
1 23.07.2021 |


