Test
Oznaczenie: EN57-1502
Rok produkcji: 1982
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Do Gniezna jedzie regionalny wielkopolski pociąg o numerze KW 77451.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Prawdopodobnie w Żydowie była kiedyś stacja, świadczą o tym choćby bramownice sieci trakcyjnej, ale stacja została zredukowana do roli przystanku osobowego.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Ujęcie ogólne na drugi peron i pasażerów czekających na pociąg do Gniezna.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Zejść z tego peronu można jedynie w południowej jego części.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Pierwszy peron ujęcie w kierunku wyjścia.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Wiata dla pasażerów ulokowana jest we wnęce pierwszej platformy.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Tablica kierunkowa wskazuje kierunki miejscowości węzłowych, na południe Września, na północ Gniezno.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Wejście od ulicy na pierwszą platformę odjazdową.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Oznaczenie peronu numer 2, stąd odjeżdżają pociągi jadące do Gniezna.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Oznaczenie peronu numer 1, stąd odjeżdżają pociągi jadące do Jarocina.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Tablica z nazwą stacji na drugim peronie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Tablic z nazwą stacji przed peronami (po południowej stronie od przejazdu).
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Kadr z końca peronu w stronę Gniezna.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Ujęcie z peronu w stronę Wrześni.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Przejazd drogowy, przy którym ulokowany jest przystanek.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Rozkład jazdy pociągów jeżdżących pomiędzy Gnieznem, Wrześnią, a Jarocinem.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Ujęcie na dworzec kolejowy w Złotowie od strony torów.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Bryła złotowskiego dworca od północnej części.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Dworzec w Złotowie od strony miasta.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Ujęcie na zagospodarowanie terenu przed budynkiem dworca.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Zamknięte na głucho drzwi do poczekalni.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Budynek dawnego szaletu oraz magazynu dworcowego.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Budynku dworcowe, ujęcie z drugiego peronu.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Budynek mieszkalny położony bezpośrednio przy pierwszym peronie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Dawna lokomotywownia, obecnie przeznaczenie nie jest mi znane ale raczej nie jest to stan agonalny.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Kolejowa wieża ciśnień i budynek (prawdopodobnie przepompowni).
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Kolejna wieża ciśnień na stacji w Złotowie, kiedyś był to duży węzeł dziś pozostały jedynie budynku upamiętniające dawną świetność.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Kształtowe semafory wyjazdowe w kierunku Chojnic.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Tu kończy się drugi tor przy drugim peronie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Znacznik W4 przy torze numer 2, zapomniano go zdemontować czy drugi tor jeszcze tu powróci ?
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Drugi peron, ujęcie w stronę południową.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Duża wiata przystankowa na drugim peronie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Podwójne ławki dla pasażerów czekających na pociąg.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Stary masywny kwietnik na drugim peronie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Czemu został rozebrany tor numer 2 tego nie wiem, ale wiem jakie ma oznaczenie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Przy torze numer 2 nie jest zaznaczona żółta linia bezpieczeństwa, nie ma toru więc po co to robić.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Tor numer jeden czyli główny tor przebiegający przez całą stację.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Peron drugi ma czynną jedynie jedną krawędź przy torze numer 2.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Oznaczenie pierwszego peronu i toru który jest przy tej krawędzi.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Południowa część pierwszego peronu.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Pod budynkiem dworca można znaleźć choć ławkę i gablotę z rozkładem jazdy.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Na pierwszym peronie nie ma zbyt dużo elementów dla pasażerów, można powiedzieć że ten peron jest nie wyposażony w ławki czy wiaty dla podróżnych, ale nie ma się czemu dziwić cały ruch prowadzony jest z drugiej platformy.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Ujęcie z południa na północ na pierwszy peron stacji.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Pierwszy peron, ujęcie z północy na południe.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Nieużywane przejście pod torami staje się powoli śmietnikiem.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Stan techniczny przejścia pod torami.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Najbardziej zdewastowana wiata przejścia pod torami jest na trzecim nieużywanym peronie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Zadaszona część drugiego peronu z przejściem do podziemnego labiryntu, zejście jest zabezpieczone jak widać.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Widok na nieczynne, zamknięte zejście do podziemnego labiryntu przy pierwszym peronie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
To przejście w środkowej części stacji łączy peron pierwszy i drugi.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Północne przejście przez tory umożliwia dojście do peronów stacyjnych.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Stary napis z nazwą stacji na budynku dworca kolejowego.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Współczesna tablica w pełnym (dużym) formacie na pierwszym peronie.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Kozioł oporowy przy torze z rampą ładunkową, za konstrukcją zaczyna się pierwszy peron.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Nieużywany tor przy nieużywanej rampie ładunkowej.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Semafory wyjazdowe w kierunku północnym (na Chojnice).
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Ujęcie na południe w stronę Piły.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Przez stacje przejeżdża kilka pociągów osobowych oraz jedna para pociągu pospiesznego.
| Uploaded | 22 czerwca 2025 |
Zduński dworzec od strony torów.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Ujęcie na dworzec od strony miasta na część magazynową.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Ujęcie na dworzec od strony placu dworcowego.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Placyk przed stacją.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Gablota przy wejściu na peron z informacjami i regulaminem stacji.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Ujęcie na samą krawędź peronową (peron numer 2).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Główna część peronu jest jeszcze z zachowanej kostki brukowej.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Są tu dwa perony w większości swojego położenia są szutrowe.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Ostrzeżenie aby nie dotykać sieci trakcyjnej.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Oznaczenia peronów.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Starszy typ tablic z nazwą stacji, nadal używany choć takie tablice są zastępowane nowszymi.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Przejście przez tory ułożone jest ze starych podkładów.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Zamknięta brama i ... kiedyś była furtka jako wejście na perony od strony miasta.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Stojaki na rowery, jak widać nieużywane.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Miejsce, z którego zrobiłem zbliżenie na północny wyjazd.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Kadr na północ w stronę Krotoszyna.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Miejsce, z którego wykonałem ujęcie "zoom" na południowy wyjazd (ujęcie z najniższej ogniskowej).
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Widok w kierunku południowym, na Milicz.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Budynek "ekspedycja kolejowa", zamknięty od lat na głucho.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Na placu ładunkowym trwa załadunek towarów na wagony platformy.
| Taken | 22 lipca 2021 |
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Operatorów kolejowych jest tu dwóch, Koleje Wielkopolskie oraz Koleje Dolnośląskie nie ma spółki Polregio.
| Uploaded | 20 czerwca 2025 |
Oznaczenie: Px48-1726
Rok produkcji: 1950
Producent: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Px48
------------------------------------------
Parowóz na stacji w Zbiersku nie ma żadnych oznaczeń ale bez tego wiadomo że jest to Px48-1726 gdyż mało parowozów w naszym kraju już zostało więc miejsca ich występowania są znane.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: Px48-1726
Rok produkcji: 1950
Producent: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Px48
------------------------------------------
Parowóz z kotkiem :).
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: Lxd2-303 (Nr fabryczny: 21582)
Rok produkcji: 1972
Producent: FAUR 23 August Werke Bukarest (Rumunia)
Spalinowozy Typu: Lxd2 (L45H FAUR)
Typ: Lxd2
Przewoźnik: SKPL - Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych
------------------------------------------
Tabliczka znamionowa na schodkach maszyny.
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: Lxd2-303 (Nr fabryczny: 21582)
Rok produkcji: 1972
Producent: FAUR 23 August Werke Bukarest (Rumunia)
Spalinowozy Typu: Lxd2 (L45H FAUR)
Typ: Lxd2
Przewoźnik: SKPL - Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych
------------------------------------------
Wąskotorowa maszyna serii Lxd2 w barwach SKPL-u.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: Lyd1-250 ex WLs150-5660
Rok produkcji: 1962
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie (Polska)
Spalinowozy Typu: WLs150 i WLs180 (Lyd1 Fablok Chrzanów)
Typ: Lyd1
Przewoźnik: SKPL - Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych
------------------------------------------
Przywrócona do życia maszyna prowadzi kursy turystyczne między Zbierskiem, a Petrykami.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: Wmc-55
Rok produkcji: 1976
Producent: Warsztaty Kolejowe w Koronowie (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe
Przewoźnik: nieznany
------------------------------------------
"Wiem co jem" czyli dobrze że jest tabliczka znamionowa, ułatwia ona w dużym stopniu identyfikację tak zniszczonej maszyny torowej.
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: Wmc-55
Rok produkcji: 1976
Producent: Warsztaty Kolejowe w Koronowie (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe
Przewoźnik: nieznany
------------------------------------------
Do kogo należy współcześnie ten wrak ciężko stwierdzić, maszyna znajduje się na terenie SKPL więc można uznać że sprzęt należy do nich, ale pewności brak.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: Wmc-55
Rok produkcji: 1976
Producent: Warsztaty Kolejowe w Koronowie (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe
Przewoźnik: nieznany
------------------------------------------
Wąskotorowa drezyna typu Wmc, a raczej jej wrak stoi na bocznym torze w Zbiersku.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: 802S-10
Rok produkcji: 1990
Producent: ZNTK Stargard (ZPS Sp. z o.o. Stargard) (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe (ZSP/ZNTK Stargard)
Typ: 802S/803S (Pługi odśnieżne)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Obawiam się jednak że jest to zupełnie inna maszyna niż 802S-10 ale innego pługu wąskotorowego w Zbiersku nie udało mi się wypatrzeć.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: 802S-10
Rok produkcji: 1990
Producent: ZNTK Stargard (ZPS Sp. z o.o. Stargard) (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe (ZSP/ZNTK Stargard)
Typ: 802S/803S (Pługi odśnieżne)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Wąskotorowy pług odśnieżny, niby pojazd jest stosunkowo młody bo wyprodukowany (chyba) w 1990 ale stan jego jest opłakany.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Ujęcie na budynek wąskotorowego dworca kolejowego zza torów.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Dworzec w Zbiersku od strony podjazdu.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: S200-2121
Rok produkcji: 1988
Producent: ČKD Praha (Českomoravská Kolben Daněk) (Czechy; Czechosłowacja)
Spalinowozy Typu: S200; T669 (ČKD Czechosłowacka)
Typ: S200
EVN i VKM: 92 51 3 620 010-0 PL-LBW
Przewoźnik: Lubelski Węgiel "Bogdanska" S.A. w Bogdance
------------------------------------------
To już są tylko szczątki maszyny, która kiedyś jeździła dla Bogdanki dlatego nie traktuję formalnie tych pozostałości jako pojazd szynowy .. na razie.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
SKPL inwestuje w swoje zaplecze w Zbiersku, ale żeby wyremontować tutaj jakiś pojazd trzeba go dowieść samochodem i tą samą drogą należy odwieźć pojazd do ogólnopolskiej sieci kolejowej.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
To już teren lokomotywowni.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Świetnie utrzymany trawnik przy stacji.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie wagonu: Bxhpi
EVN i VKM: 00 38 0 024 273-1
Właściciel: SKPL
Kraj: Polska
Stacja: Zbiersk
------------------------------------------
Wagon raczej nigdzie nie odjedzie, wejść do niego też niestety nie można.
| Taken | 1 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |




