Test
Oznaczenie: EP07-1069 ex EU07-044
Rok produkcji: 1968
Producent: PaFaWag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (Pafawag)
Typ: EP07 (Pafawag)
EVN i VKM: 91 51 1 140 012-2 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Pociąg pospieszny za chwilę zatrzymał się przy drugim peronie, za chwilę ruszy w dalszą drogę w kierunku Poznania.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: SA108-010
Rok produkcji: 2006
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
SZT Typu: SA108 (213M; 213Ma; 215M ZNTK Poznań Regio Tramp)
Typ: SA108
EVN i VKM: 95 51 2 720 040-5 PL-PLKW
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Od strony lubuskiego Zbąszynka nadjeżdża spalinowy zespół trakcyjny, zabierze on kilku pasażerów i ruszy w dalszą drogę.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: SA108-010
Rok produkcji: 2006
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
SZT Typu: SA108 (213M; 213Ma; 215M ZNTK Poznań Regio Tramp)
Typ: SA108
EVN i VKM: 95 51 2 720 039-7 PL-PLKW
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Mała jednostka Kolei Wielkopolskich ucieka w kierunku Wolsztyna, dalej na Leszno.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: 48WE-003
Rok produkcji: 2019
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN96A; 22WEd (Pesa 21WE)
Typ: 48WE
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Odjazd pociągu KW z Zbąszynia do Zbąszynka.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: 193 390
Rok produkcji: 2019
Producent: Siemens (Niemcy)
Elektrowozy Typu: Siemens Vectron
Typ: 193
EVN i VKM: 91 80 6 193 390-2 D-DB
Przewoźnik: Deutsche Bahn
------------------------------------------
Niemiecki Vectron ciągnie kontenery przez Polskę od zachodniej do wschodniej granicy kraju.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: ET22-1099
Rok produkcji: 1988
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: ET22; 201E; 201Eo
Typ: ET22
EVN i VKM: 91 51 3 150 106-5 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Zamknięty skład kontenerów przewoźnika PKP Cargo.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Ujęcie na remontowany budynek dworca od strony podjazdu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Godło państwowe na budynku dworca kolejowego.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Budynek mieszkalny przy stacji (z nazwą stacji).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Tym torem od czasu do czasu może jedzie jakiś pociąg towarowy.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Im tory są położone dalej na południe stacji tym są mniej używane.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Przy tym peronie nie zatrzymują się pociągi osobowe stąd nie ma tu elementów dla pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Na czwartym peronie został zdemontowany dach zadaszenia i zostawiono jedynie słupy podtrzymujące konstrukcje.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zejście pod tory wygląda jakby pilnie potrzebowało remontu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Widok od wschodniej strony na całą wiatę peronową oraz zadaszenie zejścia do podziemnego przejścia pod torami (na trzecim peronie).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Peron numer 3 obsługuje krawędzie peronowe dla torów 4 i 6.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Mały budynek to miejsce pracy dyżurnego peronowego, dziś po tej funkcji pozostało jedynie zdjęcie na budynku.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Widok od zachodniej strony na wiatę peronową na trzecim peronie stacji.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Z tego peronu odjeżdżają główne pociągi jadące w stronę Poznania.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
W większości peron jest pusty ale na szczęście jest oświetlony.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zadaszenia nie ma tu żadnego ale udało się wcisnąć ławki dla pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie drugiego, dość wąskiego peronu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Na drugim peronie są gabloty z rozkładem jazdy i kilka tablic, jest kilka ławek i koszów na odpady zmieszane.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Peron drugi jest oddzielony od pierwszego nie tylko torem ale także niewielkim płotkiem i jest to bardzo słuszna decyzja, po pierwszym (i drugim zresztą też) przejeżdża bardzo duża liczba pociągów, które się tu nie zatrzymują tylko lecą z pełną prędkością.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Dojście do przejścia pod torami jest niezadaszone.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Wiata przystankowa na pierwszej platformie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zakończenie pierwszego peronu po zachodniej stronie stacji.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Tak dworzec będzie wyglądać po remoncie, kiedyś może jeszcze tam się wybiorę. Obecnie jest już po remoncie :).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Niestety z uwagi na remont dworca nie mogłem wykonać zdjęć wewnątrz budynku.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Z perspektywy czwartego peronu można ujrzeć tablice na peronach 3 i 1.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Ujęcie na dwie tablice na peronach 3 (pierwszy plan) i 4 (dalszy plan).
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Był wschód i zachód musi być też i środek tablica z nazwą stacji w środkowej części pierwszego peronu pod zadaszeniem.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Wschodnia część pierwszej platformy jest również wyposażona w tablicę z nazwą stacji. Za tablicą niszczejący budynek magazynowy.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Tablica w nieco nowszym wydaniu w zachodniej części pierwszego peronu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Stary napis "ZBĄSZYŃ" na budynku dworca.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Przejście pod torami nie wygląda zbytnio zachęcająco, po zmroku może być niebezpieczne.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Jest też i czwarty peron ale nie jest on używany przez pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zejście do przejścia pod torami na trzecim peronie stacji.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
To zejście/wejście umożliwia pasażerom dojście do drugiego peronu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zejście do podziemnego labiryntu stacji z pierwszej platformy.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
To już wyjście za teren stacji po południowej stronie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zamknięte szlabanem "na głucho" przejście w poziomie torów z drugiego na pierwszy peron.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
To przejście łączyło perony 2 i 3 dziś chyba przejść przez nie nie można.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Na drugiej platformie tablica kierunkowa poza Poznaniem i Zbąszynkiem wskazuje jeszcze dodatkowo Leszno ale chyba jest to nieco nadużycie bo po drodze jest jeszcze Wolsztyn jako stacja węzłowa.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Peron pierwszy pod zadaszeniem i tablica kierunkowa wskazuje tylko dwa kierunki na zachód do Zbąszynka i na wschód w stronę Poznania.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Na drugim peronie stacji jest zamieszczony kilometraż linii numer 3 wskazuje ona na odległość 379 kilometrów od stacji Warszawa Zachodnia.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Od zachodniej strony (Zbąszynka) nadjeżdża pociąg towarowy niemieckiego przewoźnika.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Nowa bramownica, poza wysięgnikami sieci trakcyjnej prawdopodobnie będzie przeniesiony tam też i ten widoczny semafor.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Ujęcie na wschodnią głowicę wyjazdową.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Maksymalne przybliżenie jakie udało mi się uzyskać w stronę wschodnią (na Poznań czy Leszno oraz kiedyś w kierunku Międzychodu).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Moja wizyta w Zbąszyniu miała miejsce podczas remontu budynku dworca, stąd też tymczasowe dojścia do peronów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: EU07-467
Rok produkcji: 1988
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EU07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 5 140 150-1 PL-PCCC
Przewoźnik: PCC Intermodal
------------------------------------------
Choć pociągów osobowych jest tu mało, nie oznacza to że pociągi tu nie jeżdżą, wręcz przeciwnie jest bardzo dużo pociągów towarowych i pospiesznych. Widoczny pociąg spółki PCC jedzie do terminala swojej firmy położonego za Kutnem.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Być może był to jakiś dworzec ale pewności nie mam. Może "coś" było właśnie w miejscu ukazanym na zdjęciu.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Zdjęcie prezentuje drugi peron od wejścia.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
"Pusta" część drugiego peronu, ujęcie w stronę wschodnią.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Ujęcie na wiatę przystankową, w tym miejscu platforma jest szersza być może wiązało się to z jakimś zabudowaniem, ale nie ma po nim już śladu.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Gablota z rozkładem jazdy na drugim peronie.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Widok na cały pierwszy peron od jego końca.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Zdjęcie z drona na peron numer 1 od wejścia.
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Ujęcie w kierunku wyjścia z peronu pierwszego.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Za wiatą jest już tylko "goły" peron bez udogodnień dla pasażerów.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Ujęcie na wiatę dla podróżnych.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji na pierwszym peronie.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Peron numer 1 widok w kierunku wschodnim.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Tabliczka kierunkowa wskazuje dwa główne kierunki jazdy na Kutno i na zachód w stronę Konina i Poznania.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Wejście na pierwszy peron.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Ujęcie "z góry" w stronę zachodnią (na Kłodawę i dalej na Poznań).
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Koniec pierwszej platformy i ujęcie w stronę Konina.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Ujęcie z drona na kierunek wschodni (na Kutno).
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Widok w stronę Kutna z peronu numer 2.
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Przejazd kolejowy dzieli perony stacji na peron zachodni (dla pociągów jadących do Poznania) i wschodni (dla pociągów jadących w stronę Kutna).
| Taken | 2 marca 2024 |
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Nie ma tu wiele pociągów osobowych, cóż efekt położenia miejscowości (przy granicy z województwem łódzkim).
| Uploaded | 13 maja 2025 |
Oznaczenie: 48WE-002
Rok produkcji: 2019
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN96A; 22WEd (Pesa 21WE)
Typ: 48WE
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Odjazd pociągu Kolei Wielkopolskich w kierunku Poznania.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Dworzec kolejowy w Strzałkowie od strony torów.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Widok na budynek dworca od strony drogi dojazdowej.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Wiata peronowa charakterystyczna dla tej linii.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Skrajny tor na drugim peronie (tor numer 4).
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Gablota z rozkładem jazdy na drugiej platformie odjazdowej.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Pomalowana na biało ławka na drugiej platformie.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Oznaczenia toru i peronu na drugiej platformie są w lepszym stanie.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Zejście z peronu drugiego.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Widok na prawie cały peron numer 2.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Skrajny tor numer 3.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Nieco wyblakła tablica z numeracją torów i peronu.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Ławka "pod chmurką", sesja zdjęciowa wykonywana była podczas opadów deszczu, więc nie polecam.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Zadaszenie przejścia pod torami na pierwszym peronie.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Kolejowy budynek mieszkalny przy torach, dziś prywatne mieszkania.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Dawna nastawnia, stacja obecnie jest kierowana z lokalnego centrum sterowania.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Widok na zachód.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Widok na wschód w kierunku Konina.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Podziemny labirynt nic się nie zmienił.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Wejście na perony stacji od strony podjazdu.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 8 maja 2025 |
Oznaczenie: 193 727
Rok produkcji: 2018
Producent: Siemens (Niemcy)
Elektrowozy Typu: Siemens Vectron
Typ: 193
EVN i VKM: 91 80 6 193 727-5 D-ELOC
Przewoźnik: ELL Germany GmbH
Przewoźnik: RTB Cargo
------------------------------------------
Niemiecki operator RTB Cargo ciągnie skład kontenerowy w kierunku zachodniej granicy Polski.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 4 maja 2025 |
Oznaczenie: EN76-045
Rok produkcji: 2013
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN62; EN76; EN96; 27WE i 27WEb (PESA ELF)
Typ: EN76
EVN i VKM: 94 51 2 140 339-4 PL-PLKW a
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Pociąg osobowy do Kłodawy zatrzymuje się w Słupcy.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 4 maja 2025 |
Duży dworzec ujęcie z placu.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 4 maja 2025 |
Ujęcie na budynek dworca z peronu numer 2.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 4 maja 2025 |
Widok na dworzec od strony torów.
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 4 maja 2025 |
Charakterystyczne ławki kolejowe są wiecznie żywe :).
| Taken | 19 sierpnia 2024 |
| Uploaded | 4 maja 2025 |

