Test
Oznaczenie: SA134-014
Rok produkcji: 2009
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
SZT Typu: SA131; SA132; SA133 i SA134 (PESA 218M)
Typ: SA134
EVN i VKM: 95 51 2 720 091-8 PL-PREG
Przewoźnik: Polregio Oddział Opolski z siedzibą w Opolu
------------------------------------------
Pociąg z Opola Głównego skończył bieg.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Tabliczka z nazwą stacji na peronie 3 i w głębi na peronie 2.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron ma optymalną szerokość dla pasażerów, nawet zmieściła się mała wiata (widoczna na poprzednim zdjęciu).
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Trzeci peron jest jedno krawędziowy.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron trzeci jest zmodernizowany ale pozbawiony dużej wiaty, która pokrywałaby całą długość peronu.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zadaszenie podziemnego przejścia na trzecim peronie.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Podwieszana informacja mówiąca gdzie jesteśmy i jakie są obok nas tory.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Pod wiatą na drugim peronie znajduje się gablota z rozkładem jazdy dla podróżnych.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Wszystko co dla pasażerów znajduje się pod wiatą, pozostała część drugiego peronu jest pozbawiona elementów dla pasażerów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Przejście z drugiego peronu do miasta na wysokości torów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie na wiatę peronową od wschodniej strony.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron drugi ma dwie krawędzie przy torach numer 1 i numer 5.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zadaszona część drugiego peronu.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zejście/wejście na drugi peron w Nysie.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Obok nowoczesnego dworca jest sceneria rodem z filmów grozy czyli przejście pod torami w Nysie.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zejście do podziemnego labiryntu, trochę straszny kontrast jak się wychodzi z nowoczesnego dworca.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron numer 1 nie doczekał się jeszcze remontu.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Część dworca przy którym jest zejście do podziemnego przejścia pod torami jest zadaszona.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie na dworzec od strony torów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Główna poczekalnia dworcowa.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Okna kas biletowych, inaczej się nie dało zrobić ujęcia.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Uśmiechnij się jesteś w Nysie, w rzece, w samochodzie nie wewnątrz dworca :).
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Główny hol dworca.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dworzec pełni również dworca autobusowego stąd nazwa "Centrum Przesiadkowe".
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Główne wejście do dworca.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Nowy nyski dworzec w całej okazałości od strony miasta.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dojazd i plac przed budynkiem dworca w Nysie.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Budynek przy stacji, prawdopodobnie siedziba SOK.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
To jest parowóz Ty2-140 obecnie już go w Nysie nie ma. Jest przewieziony do Jarocina. Nie udało mi się do niego dojść. SOK.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Nastawnia NS4 w zachodnim krańcu stacji.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Budynek PKP PLK czyli zarządcy infrastruktury.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zachodni koniec stacji.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Wylot linii 137 i 288 odpowiednio w stronę Kamieńca Ząbkowickiego i Brzegu.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Miejsce, z którego robiłem zbliżenie na wylot do Opola i Kędzierzyna-Koźla. W zachodnią stronę jeżdżą też pociągi do Głuchołazów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie na wyjazd w kierunku Opola i Kędzierzyna-Koźla.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Nysa to już większa stacja i większa ilość połączeń, jeżdżą tutaj nawet PKP Intercity.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Kadr na budynek dworca od strony torów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Dworzec wygląda nieco jak niski blok mieszkalny, ujęcie od strony drogi dojazdowej.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Z tego peronu podróżni mogą dojechać między innymi do Nysy.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Drugi peron jest dość wąski i nie ma tu miejsca na elementy typu ławka, wiata czy kosze nie wspominając o gablotach z rozkładem jazdy.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Krawędź peronowa przy drugim peronie jest dość długa, ale tylko w środkowej części peron jest wybrukowany.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Stara ławka na pierwszym peronie, tu kończy się wybrukowana część tej platformy.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Perony są niskie brukowane z kostki, peron pierwszy jest dość szeroki, na drugim przydałoby się jakieś zabezpieczenie od toru gdzie nie ma krawędzi.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Skoro wrócił tu ruch pasażerski zarządca zamontował elementy informacji pasażerskiej.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Bezpośrednio przy pierwszym peronie znajduje się magazyn kolejowy, choć w obecnym stanie to raczej ruina.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Ujęcie w kierunku końca pierwszego peronu.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Przy pierwszym peronie jest słupek hektametrowy wskazujący odległość od początku linii, w tym wypadku jest to 148 kilometrów od Katowic.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Kadr w kierunku zachodnim na Otmuchów.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Ujęcie z peronu w kierunku Nysy.
| Taken | 22 czerwca 2024 |
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Między Kamieńcem Ząbkowickim, a Nysą wznowiono połączenia pasażerskie jednak nie jest ich zbyt dużo.
| Uploaded | 20 lipca 2025 |
Oznaczenie: ST48-041 ex SM48-054
Rok produkcji: 1977
Producent: Briańska Fabryka Lokomotyw (Rosja; ZSRR)
Spalinowozy Typu: SM48; ST48; TEM2 (TЭM2 Briańska Fabryka Lokomotyw)
Typ: ST48
EVN i VKM: 92 51 3 630 465-4 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Luzak leci przez stację na biegu.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Jeden z ładniejszych dworców, na których miałem przyjemność być z aparatem fotograficznym.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Imponujące wejście do dworca od strony miasta.
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Unijna tablica informacyjna.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
To jest herb miasta Świdnica, wewnątrz holu dworcowego.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Heraldyka nie jest moją mocną stronę, prawdopodobnie jest to herb województwa dolnośląskiego.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Okna kasowe wewnątrz dworca.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Środek holu stacji w Świdnicy.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Masywne drzwi do sekcji poczekalni.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Budynek dworca PKS-u utrzymany w stylistyce kolejowej.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Widok na dworzec PKS-u, tam też można wyjść, jako wyjście na drugą stronę miasta.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Świdnica to bardzo ładnie miasto pod względem budynków, niestety cały obraz burzą lokalni mieszkańcy.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Peron 2 widok na zachód.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Perony są niskie może to wiązać problemy z wejściem do pociągu, ale dzięki temu stacja ma swój urok, wysokie perony to zabijają.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
"Główna" część peronu numer 2 i mała architektura, kosze, ławki, gabloty informacyjne, wszystko co potrzeba pasażerowi.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Pod wiatą jest pusto cóż specyfika stacji.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Peron numer 2 od wschodniej strony i widok na zadaszenie tego peronu.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Wiata na peronie numer 1 od zachodniej strony stacji.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Widok na całą wiatą na peronie numer 1.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Zakaz przejścia przez tory między peronami 1 a, 2.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Winda na peronie numer 1.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Winda na peronie numer 2.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Pod torami estetycznie i nie śmierdzi.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Odnowione przejście pod torami z nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Zejście do podziemia umożliwiające wyjście na peron numer 2 oraz na drugą stronę miasta.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Wejście do hola dworcowego od strony peronów. Nad wejściem stara tablica z nazwą stacji.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Współczesna tablica z nazwą stacji montowana przez zarządcę.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Tablica z nazwą stacji na peronie numer 2.
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Widok na wyjazd w stronę zachodnią w stronę Dzierżoniowa Śląskiego.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Widok w stronę Jaworzyny Śląskiej.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Okazały rozkład jazdy, a obecnie jest jeszcze większy. Koleje Dolnośląskie ciężko harują w swoim regionie.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: PRSM-4 Nr 047
Rok produkcji: 1991
Producent: Kałudzki Zakład Produkcji Maszyn (Kaługa II) (ZSRR)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 51 9 227 003-2 PL-DOLWR
Przewoźnik: Dolkom
------------------------------------------
Skąd wiem kiedy była wybudowana ta zgrzewarka, niestety okoliczności poznania daty produkcji tej maszyny są smutne RAPORT Nr PKBWK 03/2022.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: PRSM-4 Nr 047
Rok produkcji: 1991
Producent: Kałudzki Zakład Produkcji Maszyn (Kaługa II) (ZSRR)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 51 9 227 003-2 PL-DOLWR
Przewoźnik: Dolkom
------------------------------------------
Ta zgrzewarka jest dopiero drugą taką maszyną jaką udało mi się sfotografować.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Co do tego dworca jest on własnością prywatną i co ciekawe jest na nim zamontowany monitoring.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Widok zza torów na budynek dworca, gdyby nie ten budynek i pozostałość w postaci krawędzi peronowej ciężko byłoby mówić że choć była tu stacja.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Dworzec kolejowy Świdnica Kraszowice od strony drogi dojazdowej.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Oznaczenie wagonu: ?
EVN i VKM: 99 51 9 510 024-4 PL-DOLWR
Właściciel: Dolkom
Kraj: Polska
------------------------------------------
Wagon po wypadku, niekontrolowane zbiegnięcie tego wagonu technicznego oraz zgrzewarki szynowej doprowadziło do wypadku w którym, ciężko ranny został pracownik koparki.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Tory na linii 285 już są ułożone obecnie jeżdżą już pociągi ale prace wykończeniowe cały czas trwają.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Widok na rozjazd umożliwiający wjazd do linii 137 od strony linii 285.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Po dawnych dodatkowych torach pozostało już tylko wspomnienie, współcześnie nie ma już tu stacji, ani przystanku.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Tłuczeń, czyli materiały wykorzystywane podczas remontu linii 285.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Krawędź peronowa pod budynkiem dawnego dworca, po prawej stronie zwrotnica, która będzie umożliwiała wjazd na linię 285 w stronę stacji Jedlina Zdrój.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Dawna krawędź przy, której zatrzymywały się pociągi.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Droga dojazdowa w pobliżu dawnej stacji Świdnica Kraszowice. Po lewej stronie słupy linii telefonicznej.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Remontowana linia 285 (obecnie już czynna).
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Widok w stronę Świdnicy, tu po remoncie nie będzie stacji jedynie odstęp na linię 285.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Widok w stronę początku linii 137 czyli na wschód.
| Taken | 15 czerwca 2020 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: SA135-009
Rok produkcji: 2011
Producent: ZNTK Mińsk Mazowiecki (Polska)
SZT Typu: SA103; SA106 i SA135 (PESA 214M)
Typ: SA135
EVN i VKM: 95 51 2 810 054-7 PL-KD
Przewoźnik: Koleje Dolnośląskie
------------------------------------------
Pociąg do Kudowy-Zdroju odjeżdża właśnie ze stacji.
| Uploaded | 24 lipca 2023 |
