ładowanie mapy - proszę czekać...
ładowanie mapy - proszę czekać...
ładowanie mapy - proszę czekać...
ładowanie mapy - proszę czekać...
Drewniany parowóz ogrodowy, z wagonami.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Budynek dworca zza torów.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Tył dworca od wschodniej strony, dziś mieści się w nim chyba świetlica wiejska oraz sala bankietowa.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Bryła dworca na oko z lat siedemdziesiątych XX wieku.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Budynek mieszkalny przy stacji.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Zlikwidowana bocznica.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Na peronie nie ma żadnych ławek dla pasażerów.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Drugi peron jest nieużywany, a wydaje się on nieco szerszy niż obecnie używany.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Gabloty z informacjami dla podróżnych są pod budynkiem dworca jak i na samym wąskim peronie.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Przejścia na drugi tor nie ma, jest jedynie wyjście z pod dworca na peron.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Tablica z nazwą stacji kolejowej.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Spory plac dworcowy do załadunku towarów, choć miejscowość ma potencjał (z uwagi na zakłady porcelany) został on zmarnowany.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Bocznica dalej pozostaje bez toru, w ulicy przybyło kilka dziur.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Od mojej ostatniej wizyty nic się tu nie zmieniło.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Jako dodatkowy element w stosunku do roku 2017 zarządca dostawił znak mówiący o zakazie przechodzenia przez tory.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Na wschód pojedziemy do Kościerzyny.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Widok z końca peronu w kierunku zachodnim na Lipusz i Chojnice.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Za dużo od mojej ostatniej wizyty się tu nie zmieniło widok na wylot w stronę zachodnią pozostał bez znacznych zmian.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Powróciłem do Łubiany kilka lat później ... bo talerzyki się wybiły. Ale rozkład jazdy się stanowczo nie zmienił dalej jeżdżą dwie pary pociągów.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Budynek dworca w Łubianie, dziś tam jest jakaś sala balowa.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
To już nowsza bryła architektoniczna, która mogła pełnić rolę dworca.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Ujęcie "czyste" na budynek mieszkalny przy stacji.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Poza tablicą z nazwą stacji na tym budynku jest również namalowana farbą nazwa stacji.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Budynek mieszkalny z tablicą z nazwą stacji, być może pełnił on kiedyś funkcję dworca.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Trochę nowoczesności nikomu nie potrzebnej czyli stojaki na rowery.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Tablica z nazwą stacji na pierwszym peronie.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Na peronie zamontowane jest również oświetlenie, a sam peron jest dość wąski.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Peron pierwszy i drugi widok w stronę zachodnią (na Lipusz i Chojnice).
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Peron pierwszy nie różni się jakoś znacznie od drugiego jedyna większa różnica to wymalowana żółta linia bezpieczeństwa.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Peron przy którym dziennie zatrzymują się cztery pociągi osobowe.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Bezpośrednio przy placu ładunkowym była bocznica, dziś tylko widać pozostałości po tym torze.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Jeden z kilku torów bocznych, od lat nic po nim nie jeździ nie mam pewności czy w ogóle można wjechać na ten tor.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Po dawnym torze pozostały już tylko gdzieniegdzie podkłady drewniane.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Drugi peron i pusta przestrzeń po torze. 59,4 km od Chojnic.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Są tu dwa perony i było kilka torów bocznych dziś używany jest tylko tor zasadniczy.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Widok na wylot w stronę Kościerzyny.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Widok w stronę Lipuszu i Chojnic.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Inna wersja rozkładu, ale też woła o pomstę do nieba.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Niby linia z Kościerzyny do Chojnic łączy dwa takie średnie miasta powiatowe i nawet można powiedzieć że i trzy (z Lipuszu można pojechać do Bytowa) ale ruch jest tu mizerny.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
Oznaczenie: Ty45-139
Rok produkcji: 1949
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego im. J. Stalina. Przedsiębiorstwo Państwowe Wyodrębnione, Poznań (HPC) (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Ty45
------------------------------------------
Ciężki parowóz towarowy skończył swoją pracę na emeryturze w skansenie lokomotyw.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Oznaczenie: Ty42-105
Rok produkcji: 1946
Producent: Deutsche Waffen und Munitionsfabriken (DWM), Poznań (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Ty42
------------------------------------------
Od 3 stycznia 1946 roku dawne zakłady HCP podlegały pod centralny zarząd przemysłowy ale nazwę z wojennej zmieniono dopiero w 1949 roku więc parowóz mógł powstać jeszcze pod niemieckim szyldem Deutsche Waffen und Munitionsfabriken.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Oznaczenie: Ty2-1401 ex TE-1481 ex 52 1481
Rok produkcji: 1943
Producent: Maschinenfabrik Esslingen AG, Esslingen am Neckar (Niemcy)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Kolejny przedstawiciel serii Ty2 tym razem wyprodukowany w Niemczech i jak dotąd jedyny parowóz od producenta Maschinenfabrik Esslingen AG, Esslingen am Neckar znanego głównie z produkcji tramwajów serii GT4.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Oznaczenie: Ty2-446 ex 52 5134
Rok produkcji: 1943
Producent: Oberschlesische Lokomotivwerke AG Kattowitz, Werk Krenau (dawniej Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce), Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Na potrzeby wojenne seria parowozów (w Polsce jako Ty2) była produkowana w różnych zakładach powstała ich w sumie około sześciu tysięcy sztuk.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Oznaczenie: TKt48-179
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Na przykładzie tego parowozu możemy zobaczyć jaki był w nim obieg wody w kotle.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Oznaczenie: TKt48-99
Rok produkcji: 1955
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Stary parowóz popularnej w Polsce serii tendrzaków w hali parowozowni.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Oznaczenie: TЭ 7175 ex 1042.530-4 ex TЭ-7175 ex 52 7175
Rok produkcji: 1943
Producent: Lokomotivfabrik Wien-Floridsdorf (Austria)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Pozostałości po sowieckich czasach choć sam parowóz został wyprodukowany w Austrii.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Oznaczenie: Pt47-100 ex Pt47-171
Rok produkcji: 1949
Producent: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: Pt47
------------------------------------------
Potężny parowóz pospieszny prezentuje się jako eksponat.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Oznaczenie: Tw1-90 ex 57 1658 ex 5495
Rok produkcji: 1919
Producent: Orenstein & Koppel AG Berlin-Drewitz (Niemcy)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Przedwojenny parowóz serii Tw1 w skansenie kolejowym.
Uploaded | 16 lutego 2024 |