Linia 0135: Gliwice Łabędy – Pyskowice

Oznaczenie: EN57-1225
Rok produkcji: 1978
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Przewozy Regionalne
------------------------------------------
Na wolną drogę do Gliwic czyli do końcowej stacji oczekuje jednostka EN57-1225.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Oznaczenie: EN57-1075
Rok produkcji: 1975
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Przewozy Regionalne
------------------------------------------
Podróż w EN57 z Opola do Krakowa może do zbyt wygodnych nie należy.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Oznaczenie: EN57-635
Rok produkcji: 1967
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Przewozy Regionalne
------------------------------------------
Bez zatrzymania przez stację przejeżdża pociąg Przewozów Regionalnych relacji Opole Główne - Kraków Płaszów.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Oznaczenie: T448.P-065
Rok produkcji: 1979
Producent: ČKD Praha (Českomoravská Kolben Daněk) (Czechy; Czechosłowacja)
Spalinowozy Typu: T448p; T448P; T448-P i T448.P (ČKD Praga)
Typ: T448P
Przewoźnik: DB Cargo Polska
------------------------------------------
Spółka DB Schenker Rail Polska w swojej flocie pojazdów trakcyjnych posiada różnego typu lokomotywy, między innymi lokomotywa T448.P-065 jest własnością tego przewoźnika.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Nastawnia GŁ (Gliwice Łabędy) w tym miejscu tory rozdzielają swój bieg na bezpośredni do Opola i do Kędzierzyna Koźla.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok na wyjazd w stronę Kędzierzyna Koźle.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Peron numer 1 do Kędzierzyna Koźla tu tablica jest jeszcze nie odnowiona (ale w dobrym stanie). Peron też nie jest jeszcze najgorszy ale zawsze renowacja mogła by być.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Tabliczki kierunkowe oraz stacyjny megafon z którego płyną informacje o nadjeżdżających pociągach.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok na część towarową stacji Gliwice Łabędy, w tą stronę jadą pociągi do głównej stacji w Gliwicach.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Mały budynek dworca stacji Gliwice Łabędy z peronu 1.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Tablica kierunkowa oraz tablica z nazwą stacji na peronie 3.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Wiata peronowa na peronie 3 została nieco odnowiona.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Peron 2 i stara tablica podwieszona pod budynek dworca.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Peron numer 2 oraz 3 na linii 135.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok w stronę Pyskowic
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok na przystanek od strony północnej.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Wyjście na "miasto", a w zasadzie do drogi dojazdowej i do pobliskich znanych zakładów "Bumar".
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Poza tablicami z nazwą stacji można tu spotkać tablice kierunkowe. Co jednak gdy ruch z przyczyn technicznych w obu kierunkach odbywać się będzie po jednym torze?
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok na wiaty peronowe niestety nowy przystanek już jest atakowany przez wandali o czym świadczą poniszczone krzesełka.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Tablica peronowa z nazwą stacji.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Perony na zmodernizowanym odcinku (w stronę Pyskowic).
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok w stronę Gliwic Łabędy Od początku tej krótkiej linii są 2 km.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok w stronę Pyskowic. Pyskowice zaczynają się za tym łukiem.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Pyskowice widok na zaniedbany dworzec, przy odnowionych torach.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Dworzec od strony miasta.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Godło na budynku stacji w Pyskowicach. Budynek dworca od dłuższego czasu jest zamknięty.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok na perony stacyjne z wyjścia z przejścia po ziemnego.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Przejście podziemne w Pyskowicach.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok w stronę Opola.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Zadaszenie przejścia podziemnego łączącego perony 1,2 i 3.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Tablica z nazwą stacji podwieszona pod wiatę peronową.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Widok w stronę Gliwic. Linia bezpośrednio do Bytomia już nie istnieje.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Wyremontowane perony stacji w Pyskowicach.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Wiaty peronowe z peronu numer 1 na stacji kolejowej. Peron 1 nie został odnowiony i raczej nie ma szans na rewitalizację.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Oznaczenie: TKp1-2261
Rok produkcji: 1951
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Tendrzak typu TKp1 w skansenie niszczeje.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Oznaczenie: Tp4-217 ex KPEV: Hannover 5351 ex DRB: 55 4765 (od 1925 r.)
Rok produkcji: 1918
Producent: Borsig Lokomotiv-Werke GmbH Berlin (Niemcy)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Tp4 stoi nieopodal terenu skansenu w Pyskowicach.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Oznaczenie: Ls60-293
Rok produkcji: nieznany
Producent: Zastal Zielona Góra (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Manewrowa lokomotywa spalinowa typu Ls60 czeka swojego końca na terenie skansenu.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Oznaczenie: Ol49-15
Rok produkcji: 1952
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: Ol49
------------------------------------------
15 z serii Ol49 w skansenie w Pyskowicach nie wygląda najlepiej.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Oznaczenie: SM40-10
Rok produkcji: 1958
Producent: Ganz-MÁVAG (Węgry)
Spalinowozy Typu: SM40/SM41 (Mavag DVM 2/Ganz-MÁVAG DVM 2-2)
Typ: SM40
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
SM40 (orygnialne oznaczenie DVM 2) – manewrowa lokomotywa spalinowa produkcji węgierskiej, sprowadzona do Polski w 1958 roku w liczbie 10 sztuk. Pyskowicki egzemplarz jest ostatnim z tej serii.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Dawna nastawnia w Pyskowicach dziś już straszy swym wyglądem.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Część dachu dawnej hali zawaliła się już dawno.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Budynki dawnej parowozowni w Pyskowicach.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |

Dawna obrotnica. Chyba już nieczynna.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |