Stacja (00739): Opoczno Południe
Stacja Opoczno Południe
Województwo: łódzkie
Gmina: Opoczno
Potencjalne kanały kolejowe
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R1 – 150.100
Opoczno łódzkie Polska POL
Linia 0004: Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie
Normalnotorowe
Zelektryfikowane
Zdjęcia:

Oznaczenie: ED160-006
Rok produkcji: 2015
Producent: Stadler Rail Siedlce (Polska)
EZT Typu: ED160; L-4268 (Stadler FLIRT 3)
Typ: ED160
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Pociąg pospieszny zatrzymuje się na stacji.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Oznaczenie: ED250-015
Rok produkcji: 2014
Producent: Alstom Savigliano (Włochy)
EZT Typu: ED250 (Pendolino Alstom)
Typ: ED250
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
ED250 leci do Warszawy.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Oznaczenie: ED250-012
Rok produkcji: 2014
Producent: Alstom Savigliano (Włochy)
EZT Typu: ED250 (Pendolino Alstom)
Typ: ED250
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Kiedyś już w tym miejscu fotografowałem tą jednostkę ED250 i po latach znów udało mi się ją tu "upolować".
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Oznaczenie: ED250-010
Rok produkcji: 2014
Producent: Alstom Savigliano (Włochy)
EZT Typu: ED250 (Pendolino Alstom)
Typ: ED250
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Pendolino w całej okazałości, leci na Warszawę.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Oznaczenie: ED250-004
Rok produkcji: 2013
Producent: Alstom Savigliano (Włochy)
EZT Typu: ED250 (Pendolino Alstom)
Typ: ED250
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Na biegu stację Opoczno Południe mija jednostka ED250.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Stara wiata peronowa na drugim peronie stacji, wiata pełni dalej swoją podstawową funkcję.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Tablica z nazwą stacji na peronie drugim, widok z perskektywy peronu pierwszego.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Tablica z nazwą stacji na peronie drugim, po jej południowej stronie.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Peron numer 2 i widok w stronę północną.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Peron numer 2 i widok na południe.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Ta tabliczka kierunkowa pochodzi z czasów kiedy peron obecny numer 2 był jedynym peronem tej stacji.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Tablica z nazwą stacji na południowej części peronu numer 1.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Tablica z nazwą stacji na północnej części peronu numer 1.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Koniec peronów i widok na semafory.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Mała tabliczka z nazwą stacji na pierwszym peronie.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Tablica informacyjno-rozkładowa na pierwszym peronie.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Widok na wiatę peronową na peronie pierwszym z perspektywy drugiego peronu.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Druga wiata przystankowa, ta jest bardziej oblegana bo jest przy wejściu na peron.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Peron numer 1 został wyposażony w wiaty peronowe.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Sektor B peronu numer 1.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Widok od wejścia na peron numer 1 na południową stronę.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Nowy peron numer 1 i widok na północ.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Widok na północ, tam można wyjechać na Warszawę, Tomaszów Mazowiecki czy Radom.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Peron pierwszy i widok na południe, następna stacja pasażerska to Włoszczowa Północ.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

W miejscu tamtej barierki było kiedyś przejście podziemne łączące dwie części stacji.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Nawrót i już wspinam się do drugiego peronu stacji.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Wychodzę na poziom parkingu samochodowego.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Wyjście z przejścia pod torami do peronu drugiego.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

W tym miejscu było kiedyś przejście łączące dwie części stacji. Obecnie zostało zasypane.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Nieoświetlone nowe przejście pod torami łączy wschodnią i zachodnią stronę.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Tablice kierunkowe przy skręcie w przejściu. Idę dalej do peronu drugiego.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Dalsza część dojścia, tam można dojść do peronu drugiego.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Widok od wyjścia z peronu drugiego (od wschodniej strony), tu możemy wejść po schodach do peronu pierwszego.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Do peronu numer 1 można dojść na dwa sposoby, pierwszy to ten który, przedstawiłem na zdjęciach, drugi to widoczne schody.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Powoli dochodzę do nowego peronu. Dojście zajmuje około 2-3 minut.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Idziemy do peronu pierwszego, w momencie zbliżania się do platformy peronowej dojście unosi się nieco mocnej do góry.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

W połowie dojścia mija się pierwszą tablicę i tu też można iść do peronu pierwszego (tu jadąc do Katowic/Krakowa i drugiego jadąc do Warszawy). Jest to zmiana w stosunku do tego co było bo peron pierwszy obsługiwał obydwa kierunki.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Dojście do obydwu peronów od strony zachodniej linii numer 4.
Taken | 25 sierpnia 2020 |
Uploaded | 12 lipca 2021 |

Wiata peronowa dla czekających na pociąg pasażerów.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Tablica z nazwą stacji na peronie.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Z uwagi na remont czynne były tylko dwa tory.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Peron przystanku Opoczno Południe.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Tam powstaje peron wschodni, są nawet ze dwie koparki.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Tam powstaje peron wschodni.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Tablica kierunkowa patrząc z południa na północ, do Warszawy.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Kierunek Kraków, Katowice patrząc z północy na południe.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Przepust wodny, który stał się przejściem podziemnym łączącym parking po wschodniej stronie stacji z peronem po zachodniej stronie linii kolejowej numer 4.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Dojście do jedynego peronu stacji Opoczno Północne. W 2020 roku ma tu powstać drugi peron.
Uploaded | 1 listopada 2019 |

Oznaczenie: ED250-012
Rok produkcji: 2014
Producent: Alstom Savigliano (Włochy)
EZT Typu: ED250 (Pendolino Alstom)
Typ: ED250
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Moje pierwsze zdjęcie jednostki ED250
Taken | 11 kwietnia 2015 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Film z przelotu nad stacją:
https://youtu.be/tZ1MX38Au1E
Wizyty na stacji na przestrzeni lat
1 11.04.2015 | 2 25.04.2018 | 3 25.08.2020 | 4 01.05.2024 |