Stacja (01768): Białystok
Stacja Białystok
Województwo: podlaskie
Gmina: Białystok
Potencjalne kanały kolejowe
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R4 – 150.325
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R5 – 150.375
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R7 – 150.575
Białystok podlaskie Polska POL
Linia 0006: Zielonka – Kuźnica Białostocka [Брузгі BLR]
Linia 0032: Czeremcha – Białystok
Linia 0037: Białystok – Zubki Białostockie [Бераставіца BLR]
Linia 0038: Białystok – Głomno [Багратионовск RUS]
Normalnotorowe
Zelektryfikowane
Zdjęcia:
Oznaczenie: SA108-009
Rok produkcji: 2006
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
SZT Typu: SA108 (213M; 213Ma; 215M ZNTK Poznań Regio Tramp)
Typ: SA108
EVN i VKM: 95 51 2 720 044-7 PL-PREG
Przewoźnik: Polregio Oddział Podlaski z siedzibą w Białymstoku
------------------------------------------
Szynobus relacji Białystok - Suwałki czeka na odjazd ze stacji początkowej.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Oznaczenie: SA108-007
Rok produkcji: 2005
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
SZT Typu: SA108 (213M; 213Ma; 215M ZNTK Poznań Regio Tramp)
Typ: SA108
EVN i VKM: 95 51 2 720 042-1 PL-PREG
Przewoźnik: Polregio Oddział Podlaski z siedzibą w Białymstoku
------------------------------------------
Spalinowy Autobus do Czeremchy czeka na godzinę odjazdu.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Oznaczenie: BR233 596-6 ex 232 596-7 ex 132 596-8
Rok produkcji: 1979
Producent: Fabryka Lokomotyw w Ługańsku (Ukraina; ZSRR)
Spalinowozy Typu: BR231 i BR232
Typ: BR233
EVN i VKM: 92 51 5 630 098-8 PL-ECCOR
Malowanie: WAGON-RENT
Przewoźnik: Ecco Rail Sp. z o.o.
------------------------------------------
Pociąg spółki Ecco Rail jedzie od Sokółka w stronę towarowej części stacji Białystok.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Oznaczenie: EU160-059
Rok produkcji: 2024
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
Elektrowozy Typu: E4MSU; E4DCUd (Grupa Newag)
Typ: EU160
EVN i VKM: 91 51 5 170 260-1 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Tabliczka znamionowa lokomotywy polskiej produkcji.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Oznaczenie: EU160-059
Rok produkcji: 2024
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
Elektrowozy Typu: E4MSU; E4DCUd (Grupa Newag)
Typ: EU160
EVN i VKM: 91 51 5 170 260-1 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Lokomotywa serii EU160 przyprowadziła pociąg z Wrocławia, za moment zabierze go na tory postojowe przewoźnika.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Oznaczenie: SU160-004
Rok produkcji: 2015
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
Spalinowozy Typu: Gama - Marathon (SU160; 111Db)
Typ: SU160
EVN i VKM: 92 51 5 650 004-1 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Spalinowa Gamma jako rezerwa w Białymstoku czeka na podjęcie pociągu jadącego w stronę Suwałk lub też i dalej do litewskiej stacji Mockava.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Oznaczenie: ED161-008
Rok produkcji: 2015
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: ED161 (PESA Bydgoszcz S.A. Dart 43WE)
Typ: ED161
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Pasażerowie powoli zajmują swoje miejsca, większość z nich jedzie do Warszawy, do Wrocławia z Białegostoku dojedzie jedynie garstka pasażerów.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Imponujący budynek dworca kolejowego w Białymstoku od strony miasta.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Główne wejście do dworca.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Czegoś takiego jeszcze nie widziałem, system nagłośnienia przy budynku dworca.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Zejście z budynku dworca do przejścia podziemnego.
| Uploaded | 27 września 2025 |
W budynku są również sklepy choć też jest sporo wolnej przestrzeni do najmu.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Główna poczekalnia wewnątrz dworca w Białymstoku w tyle kasy biletowe.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Mała tabliczka z nazwą stacji na czwartym peronie.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Dodatkowa osłona dla pasażerów czekających na pociąg.
| Uploaded | 27 września 2025 |
O godzinie 12:15 odjeżdża pociąg osobowy do Czeremchy jako R10402 przewoźnika Polregio. Tego dnia odjazd był jednak z dużym opóźnieniem z uwagi na opóźnienie pociągu z Ostrołęki.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Wszystkie perony w Białymstoku są wyposażone w windy.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Peron numer 4 jest szeroki, dzięki temu jest bezpieczny dla pasażerów oczekujących na pociąg.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Peron numer 4 jest zadaszony dużą wiatą peronową na prawie całej swojej długości.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Z peronu numer 4 można dojść do ulicy Bohaterów Monte Cassino.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Widok na dużą halę peronową z perspektywy trzeciego peronu, sektor "A".
| Uploaded | 27 września 2025 |
Białystok na końcu trzeciego peronu.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Sektor "A" trzeciego peronu.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Tor numer 5 i ujęcie w kierunku wylotu na Sokółkę i Waliły. Dwa środkowe tory bez peronu służą pociągom towarowym w tranzycie przez stację.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Hala peronowa przy tej krawędzi peronowej na trzeciej platformie kończy się.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Słupek z elektronicznym rozkładem jazdy na trzecim peronie stacji.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Przy trzecim torze podstawił się pociąg pospieszny do Wrocławia.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Trzeci peron stacji, ujęcie na północno wschodni wylot z Białegostoku.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Widok na halę peronową nad peronami 1,2 i 3 ujęcie z peronu numer 4.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Drugi peron, krawędź przy pierwszym torze.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Sektor "D" drugiego peronu.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Środkowa część drugiej platformy, pociągi odjechały, peron opustoszał.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Peron numer 2 z głównymi torami 1 i 2, zdjęcie wykonane po wschodniej stronie peronu.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Sektor "B" pierwszego peronu oraz mała tabliczka z nazwą stacji.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Duża gablota z rozkładem jazdy na stacji Białystok.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Elektroniczny system informacji pasażerskiej na pierwszej platformie.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Ujęcie w stronę zakończenie szóstego toru przy pierwszym peronie.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Sektor C pierwszego peronu, w tym miejscu peron robi się dwu krawędziowy.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Oznaczenie peronu i numeracja torów 4 oraz 6.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Zbliżam się do końca zadaszenia na pierwszej platformie dalej rozpoczyna się dodatkowy zelektryfikowany tor numer 6 wraz z krawędzią peronową do obsługi pasażerów.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Sektor D pierwszego peronu.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Na dworcu w Białymstoku spędziłem około 45 minut wykonując zdjęcia w pewnym momencie gdy wszystkie pociągi odjechały zostałem sam na peronach. Tu ujęcie na pusty pierwszy peron pod halą peronową.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Pociąg pospieszny PKP Intercity DĄBROWSKA z Wrocławia Głównego do Białegostoku wjechał właśnie na tor numer 4 przy pierwszym peronie i skończył swój bieg.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Duża hala peronowa szczelnie budynek dworca przez co nie można wykonać zdjęcia na białostocki dworzec od strony torów.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Pierwszy peron stacji i ujęcie na wylot w stronę wschodnią na Sokółkę i Waliły.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Główne przejście pod torami w Białymstoku, łączy ono wszystkie perony stacji oraz umożliwia przejście z jednej strony miasta na drugą.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Wylot w stronę wschodnią na Sokółkę oraz Zubki Białostockie (choć po linii 37 pociągi jadą tylko do stacji Waliły).
| Uploaded | 27 września 2025 |
Ujęcie z końca czwartego peronu w stronę zachodniego wylotu z Białegostoku.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Ujęcie z peronu drugiego na zachodnią, towarową część stacji.
| Uploaded | 27 września 2025 |
Wizyty na stacji na przestrzeni lat
1 11.07.2025 |

