Test
Widok na dworzec z północnej strony.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 26 września 2023 |
Widok z drogi dojazdowej na budynek dworca kolejowego.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 26 września 2023 |
Droga dojazdowa do stacji.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
W momencie wykonania zdjęć nie było żadnej kasy biletowej, mały minus ale może został już naprawiony i kasa tam funkcjonuje, ale tego nie wiem.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Poczekalnia dworcowa bardzo ładna i estetyczna.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Wyjście z dworca w stronę peronu drugiego, niestety zamknięte.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Zegar wewnątrz budynku dworca, na uwagę zwraca też zachowana bardzo ładna elewacja ścian.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Tablica Unijna z Kwietnia 2018 roku.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Czarne stojaki na rowery, o ile w dużych miastach się to sprawdza to na prowincjach nie ma takiego wielkiego zainteresowania tym.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Do drugiego peronu jest zakaz wstępu, jak widać poza drugim peronem istniał jeszcze peron numer 3.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Dalsza część peronu drugiego jest zamknięta, ale jak widać nie zdemontowano jeszcze torów.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Zdemontowane zostały również słupy sieci trakcyjnej.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Trwa remont tory i podkłady zostały zdemontowane.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
"Zamknięte" dojście do drugiego peronu.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Południowa część peronu numer 1.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Peron pierwszy jest bardzo szeroki.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Peron pierwszy, widok na północ.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Ładniejsza część nowego peronu z pod budynku dworca, tu już jest po remoncie.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Gablota z informacjami dla podróżnych.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Peron pierwszy, widok w stronę złotego pociągu ... znaczy Jaworzyny Śląskiej. W momencie wykonywania zdjęć trwała gorączka złotego pociągu, ale i tak nic nie znaleziono.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Remont do końca się jeszcze nie zakończył, wiaty peronowe już stoją, za nimi trwają jeszcze prace porządkowe.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Nowa ławka na pierwszym peronie stacji.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Peron pierwszy, szeroki i estetyczny, bezpośrednio po remoncie.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Remontowany peron, ale tablica z nazwą stacji też stoi.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Tablica z nazwą stacji.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Z peronu pierwszego pociągi docelowo odjeżdżać będą w stronę Wałbrzycha Fabrycznego i Jeleniej Góry.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Widok w stronę Wałbrzycha Fabrycznego.
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Widok w stronę Jaworzyny Śląskiej. Tam miał być złoty pociąg :D
Taken | 16 czerwca 2020 |
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Pociągów, które się tu zatrzymują jest całkiem duża ilość, po remoncie stacji może będzie ich jeszcze więcej.
Uploaded | 11 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: EP07P-2001 ex EU07-046
Rok produkcji: 1968
Producent: PaFaWag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (Pafawag)
Typ: EP07P (Pafawag)
EVN i VKM: 91 51 5 140 245-9 PL-PREG
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Polregio w swoim taborze posiada lokomotywy EP07 sprawne do ruchu sęk w tym że jest ich tylko 5 sztuk (standard EP07P) i jeżdżą praktycznie tylko po liniach Jelenia Góra - Poznań Główny.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: EDK 80/1 Nr 292 XUa 596902
Nr rej.: TDT-6DC-207
Rok produkcji: 1966
Producent: VEB Schwermaschinenbau S.M. Kirow Leipzig (Niemcy)
Lokomotywy: Maszyny torowe
Typ: EDK (Dźwigi kolejowe)
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Łatwo nie było ale się udało zrobić zdjęcie tej tablicy znamionowej.
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: EDK 80/1 Nr 292 XUa 596902
Nr rej.: TDT-6DC-207
Rok produkcji: 1966
Producent: VEB Schwermaschinenbau S.M. Kirow Leipzig (Niemcy)
Lokomotywy: Maszyny torowe
Typ: EDK (Dźwigi kolejowe)
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Na wejściu do parowozu wita nas dźwig PKP Cargo.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: EDK 80/1 Nr 292 XUa 596902
Nr rej.: TDT-6DC-207
Rok produkcji: 1966
Producent: VEB Schwermaschinenbau S.M. Kirow Leipzig (Niemcy)
Lokomotywy: Maszyny torowe
Typ: EDK (Dźwigi kolejowe)
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Ciekawe czy ten dźwig jest obecnie wykorzystywany.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: 411S-153 P/63-05
Rok produkcji: nieznany
Producent: ZNTK Stargard (ZPS Sp. z o.o. Stargard) (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe (ZSP/ZNTK Stargard)
Typ: 411S (Pługi odśnieżne)
EVN i VKM: 99 51 9 592 088-0 PL-PLK
Przewoźnik: PKP Polskie Linie Kolejowe
------------------------------------------
Pług odśnieżny czeka na zimę.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: E189-453 ES64F4-453
Rok produkcji: 2009
Producent: Siemens (Niemcy)
Elektrowozy Typu: E189; 189 i EU44 (Siemens EuroSprinter ES64)
Typ: E189 (ES64F4)
EVN i VKM: 91 51 5 170 027-4 PL-DISPO
Przewoźnik: MRCE Dispolok
Przewoźnik: Logistics & Transport Company Sp. z o.o.
------------------------------------------
Ta lokomotywa w momencie wykonania zdjęcia pracowała dla firmy trudniącej się przewozem kruszyw.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: TKt48-119
Rok produkcji: 1955
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Wałbrzyski parowóz serii TKt48 niestety niszczeje, farba z niego odłazi rdza wchodzi, szkoda że nie jest on w bardziej eksponowanym miejscu może ktoś by zadbał o tą pamiątkę techniki.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: DS-Ż-02/03 Nr 275
Rok produkcji: nieznany
Producent: Kolejowe Zakłady Maszyn KOLZAM S.A. Racibórz (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe (Kolzam)
Typ: WMB / WŻA / WŻB / DSŻ
EVN i VKM: 99 51 9 683 046-8 PL-PLK
Przewoźnik: PKP Polskie Linie Kolejowe
------------------------------------------
Drezyna na bocznicy.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: PSE-A Nr 089
Rok produkcji: nieznany 1983 (?)
Producent: nieznany
Lokomotywy: Maszyny torowe
Przewoźnik: PKP Polskie Linie Kolejowe
------------------------------------------
Rosyjska maszyna odśnieżna na polskich torach, aż tak ciężkich zim u nas w kraju puki co nie ma żeby taka maszyna musiała zostać użyta. To że jest to rosyjska maszyna świadczą o tym użycie sprzęgów centralnych między poszczególnymi sekcjami. Kto to dokładnie wyprodukował w Rosji nie wiem.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: SM42-1076
Rok produkcji: 1986
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM42; Ls800; SU42; SP42 i 6Dg
Typ: SM42
EVN i VKM: 98 51 8 620 537-5 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Manewry lokomotywy SM42.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Dworzec zza torów.
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Dworzec od strony peronów.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Widok od podjazdu pod stację, dworzec jest oszalunkowany rusztowaniami, ale robotników nie widać.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Tymczasowy dworzec mieści się w kontenerze.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
tablica Unijna mówiąca o przebudowie dworca, dziś zapewne obecna partia rządząca wstawiła już swoje badziewne tablice że to zasługa rządu ;/.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Dawne budynku w pobliżu parowozu.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Szkoda że obiekt nie jest używany, cóż takie czasy.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Niszczejąca lokomotywownia zarządzana jest przez PKP Cargo.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Z tego co pamiętam w tym budynku swoją siedzibę ma Straż Ochrony Kolei.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Dawne budynki kolejowe, dziś niszczeją.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Widok z zachodniej strony peronu drugiego na wschód.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Święta Katarzyno
Aleksandryjska
Patronko Kolejarzy
Módl Się Za Nami
Wałbrzych 18.11.2007 R.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Na drugim peronie stacji po jego zachodniej stronie znajduje się pomnik św. Katarzyny.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Widok z pierwszego peronu na zachodnią stronę.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Puste przejście pod torami łączące wszystkie perony stacji.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Ogrodzenie zejścia do podziemnego labiryntu.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Pod zadaszeniem są ławki i kosze na śmieci.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Widok ze wschodu na zadaszenie na pierwszym peronie.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Na tej stacji zastosowano tak zwane wysokie maszty, fajne konstrukcje ale PKP PLK powoli z nich rezygnuje.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Pusty pierwszy peron.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Przejście przez tory po wschodniej stronie stacji.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Rozjazdy umożliwiające wjazd na peron 3.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Za zadaszeniem peron drugi jest pusty, widok na zachodnią część. Fajne widoku :).
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Szeroki drugi peron, z tej platformy odjeżdża najwięcej podróżnych.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Tablica kierunkowa, na zachód do Jeleniej Góry na wschód, do Kłodzka i Wrocławia.
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Tory 2 i 4 na drugim peronie oraz zejście do podziemnego labiryntu.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Na mało używanym peronie numer 3 znajduje się mała wiata peronowa.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Zadaszenie ne drugim peronie.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Wiata przy peronie pierwszym, sam peron jest czynny ale ograniczony płotem.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Tymczasowy korytarz do peronów, w czasie zdjęć dworzec kolejowy był w remoncie.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Duża tablica z nazwą stacji na drugim peronie pod wiatą peronową.
Taken | 17 czerwca 2020 |
Uploaded | 10 sierpnia 2023 |
Widok na budynek dworca od strony torów, sesja wykonana teraz z na nogach wracam do hotelu, po drodze (około 5km), zlał mnie deszcz, cóż takie hobby.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Być może dworzec jest zamieszkały, ale poczekalnia jest zamknięta. Widok na budynek dworca od strony podjazdu.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Przy pierwszym peronie zarządca linii postawił wiatę przystankową, jest to jedyne miejsce, które chroni nas przed opadami.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Widok na zachód z peronu drugiego.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Pozostałości po konstrukcji ... (nie do końca wiem czego).
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Główna część drugiego peronu w sumie zawiera jedynie tablicę z numeracją peronu.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Peron drugi jest szutrowy z oznaczeniem żółtej linii na betonowym krawężniku.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Koniec pierwszego peronu w 74,4 km stacji, w sumie ładne widoki. W prostej linii do hotelu w, którym się zatrzymałem mam blisko, ale przejścia nie ma.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Od początku linii 274 do tego miejsca jest dokładnie 74,6 km.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Widok na wschodnią stronę z pierwszego peronu.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Widok na wschodnią stronę z pierwszego peronu.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Peron pierwszy widok na zachodnią stronę stacji.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Dojście do peronu od strony drogi dojazdowej.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Druga tablica z nazwą stacji w współczesnym standardzie stosowanym przez PKP PLK.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Tablica z nazwą stacji na pierwszym peronie.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Widok w stronę Wałbrzycha Głównego i Jeleniej Góry. Po prawo chyba nieczynny szyb starej kopalni.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Widok w stronę Kopalni Victoria i w stronę Wrocławia.
Taken | 18 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Na tym odludziu powstała stacja towarowa, która dedykowana jest pobliskiej kopalni, pociągi się tu zatrzymują choć nie wszystkie, a i tak jest ich sporo.
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Oznaczenie: 31WE-002
Rok produkcji: 2013
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
Typ: 31WE
Przewoźnik: Koleje Dolnośląskie
------------------------------------------
W ponury dzień jednostka KD przejeżdża przez Wałbrzych i kieruje się w stronę Wrocławia.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Można by powiedzieć że pociąg Kolei Dolnośląskich zatrzymał się na przystanku osobowym ... ale cały przystanek jest jeszcze w budowie więc pociąg mija go na biegu.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Dalej już są głębokie wykopy i przejścia nie ma.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Nie wystarczy tu wybudowanie zwykłego zadaszenia nad peronem, ta konstrukcja będzie gigantyczna.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Widok na nowy peron przystanku kolejowego.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Na starych słupach jest podwójne oznaczenie odległości, od stacji Wrocław Świebodziński jest tutaj dokładnie 71,4 km.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
PKP PLK z uwagi na powstający przystanek wymienia słupy trakcyjne na nowe bramki sieci trakcyjnej.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Błotnista droga techniczna, obok po lewej stronie peron nowego przystanku w chyba centrum Wałbrzycha.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Widok w stronę Jaworzyny Śląskiej i Wrocławia.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |
Przejazd przy ulicy Mazowieckiej, przy tym przejeździe co prawda ten przystanek się nie znajduje ale mi udało się z tego miejsca podejść na plac budowy.
Taken | 19 czerwca 2020 |
Uploaded | 9 sierpnia 2023 |