Test
Poczekalnia w Poraju, kasjer właśnie kończy pracę i zamyka dworzec na głucho, z toalety już nie można było skorzystać. Taki mały minus.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Wejście do poczekalni, tu również jest czynna kasa biletowa.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Dworzec w Poraju przeszedł gruntowną renowację, widok od podjazdu.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Informacja Turystyczna na stacji ciekawy pomysł na zagospodarowanie budynku.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Odnowiony plac przed dworcem, wreszcie można tu normalnie zaparkować.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Przejście podziemne przy budynku dworca, jeszcze w budowie.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Nowy peron jest dość długi będą mogły się tutaj zatrzymywać składy wiozące dużą liczbę pasażerów.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok na nowy peron na stacji Poraj.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica po południowej stronie peronu.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica w dużym formacie na peronie.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tymczasowe zejście z peronu wyspowego do miasta.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Wejście tymczasowe na nowy peron jest po południowej stronie, tu też zostało wykonane zdjęcie prezentujące widok na południe w stronę Katowic.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok z nowego peronu w stronę Częstochowy.
Taken | 25 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Budynek dworca kolejowego na stacji, swoją rolę kiedyś pełnił jednak nie mam pewności czy był tu prowadzony ruch osobowy.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok na dworzec z poziomu torów, drzewa przeszkadzają w ukazaniu budynku w pełnej krasie.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Pięć torów stacji, widok na południe w stronę Piekar Śląskich.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Na północy majaczy nastawnia wyjazdowa w stronę Radzionkowa.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Miała to być "mekka" lokomotyw spalinowych na śląsku. Może tak i jest jednak podczas mojej wizyty nie było tutaj ani jednego pojazdu spalinowego.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Czy były tu kiedyś perony i obsługa pasażerska, chyba nie choć może wąskie platformy by się tu zmieściły.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Po północnej stronie stacji znajdują się bazy paliwowe do których, jest tu przywożone paliwo w różnych frakcjach.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Oznaczenie: WLs180-36
Rok produkcji: 1972
Producent: Zastal Zielona Góra (Polska)
Spalinowozy Typu: WLs150 i WLs180 (Lyd1 Fablok Chrzanów i Zastal Zielona Góra)
Typ: WLs180
Przewoźnik: Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
------------------------------------------
Lokomotywka na chwilę zatrzymała się na drugim torze, sporo osób robiło jej zdjęcia.
Uploaded | 26 października 2022 |
Oznaczenie: WLs180-36
Rok produkcji: 1972
Producent: Zastal Zielona Góra (Polska)
Spalinowozy Typu: WLs150 i WLs180 (Lyd1 Fablok Chrzanów i Zastal Zielona Góra)
Typ: WLs180
Przewoźnik: Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
------------------------------------------
Chwila pozowania dla reportera.
Uploaded | 26 października 2022 |
Oznaczenie: WLs180-36
Rok produkcji: 1972
Producent: Zastal Zielona Góra (Polska)
Spalinowozy Typu: WLs150 i WLs180 (Lyd1 Fablok Chrzanów i Zastal Zielona Góra)
Typ: WLs180
Przewoźnik: Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
------------------------------------------
Tłok na stacji w Paproci, jedyny pociąg osobowy właśnie wjechał na stację i zmienia czoło.
Uploaded | 26 października 2022 |
Kiedyś ten tor był częściej używany dziś pociągi turystyczne kończą bieg kilka metrów dalej w Rybniku na stacji Stodoły.
Taken | 4 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Mijamy przystanek i jedziemy dalej do Rybnika.
Taken | 4 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica z nazwą stacji stoi tutaj nie wymieniona od dawna.
Taken | 4 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
W roku 2021 pociąg turystyczny nie zatrzymuje się na tej mijance i peron też już nie jest utrzymany jak jeszcze kilka lat temu.
Taken | 4 września 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Wagony pociągu turystycznego ze stacji Rudy który, przywiózł mnie tutaj.
Uploaded | 26 października 2022 |
Tabliczka z nazwą przystanku na szutrowym peronie.
Uploaded | 26 października 2022 |
Mijanka, stacja Paproć, widok w stronę Rud Śląskich.
Uploaded | 26 października 2022 |
Paniki, dworzec zza torów od północnej strony.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok na budynek dworca kolejowego od strony torów.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Dworzec w Pankach od strony podjazdu.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Szalet na stacji, czynny jednak nie polecam użytkowania go.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Magazyn "drogowców", są tu składowane zarówno oznaczenia kolejowe jaki i sprzęt potrzebny do wykonania napraw.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Nowy peron i pustka.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron po mimo tego że jest długi ławki ma tak w zasadzie tylko w swoim początku (od wejścia), w południowej części przydały się choć i te betonowe ławki które, są tak liczne na pierwszej platformie.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron jest długi i posiada sporo oznaczeń, nie można się tu zgubić.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Nowy peron jest wysoki dzięki czemu do pociągu mogą w prosty sposób dostać się osoby z niepełnosprawnościami. A i osobą pełnosprawnym wejść do pociągu jest łatwej.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron z podkładów to to nie jest, długi szeroki, a i tak zatrzymują się tutaj tylko i wyłącznie jednostki typu EN57.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Nowoczesna wiata peronowa, z wytyczonym miejscem dla osoby niepełnosprawnej.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron drugi w całej okazałości, z małą architekturą i oznaczeniami.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron numer 2 zrobiony z podkładów odszedł w niepamięć, szkoda bo była to jedyna taka konstrukcja w kraju. Teraz jest nowoczesność.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Dwa tory choć widać że były ich co najmniej cztery, ruch jest tu mniejszy więc więcej torów nie potrzeba.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron pierwszy w swojej głównej części.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Cztery betonowe ławki, nikt z nich nie korzysta ale zawsze może.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Pełno liści, w listopadzie to nie nowość, peron 1 widok w stronę północną.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Przejście przez tory umożliwiające dojście do drugiego peronu stacji, ale czy tu coś się nie zmieniło ?
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Mała tablica z nazwą stacji na drugim peronie stacji.
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica z nazwą stacji na zejściu z drugiego peronu.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica z nazwą stacji, w dużym standardzie.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Wyjazd na północ w stronę Wielunia Dąbrowy.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok na wylot w stronę początku linii, na stację Herby Nowe.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Szkoda że pociągi jeżdżą tylko do Tarnowskich Gór i Wielunia Dąbrowa, a mogłyby nieco dalej, choćby i do Kępna.
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok na dawny dworzec z peronu drugiego.
Uploaded | 26 października 2022 |
Duża tablica z nazwą stacji na budynku dawnego dworca.
Uploaded | 26 października 2022 |
Centrum sterowania ruchem kolejowym.
Uploaded | 26 października 2022 |
Pięć do zera wygrywają stojaki jako bezużyteczne elementy peronowej architektury.
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica informacyjna na drugim peronie stacji.
Uploaded | 26 października 2022 |
Pod wiatą też są ławki, stare i brudne, ale są.
Uploaded | 26 października 2022 |
Wiata na drugim peronie stacji.
Uploaded | 26 października 2022 |
Z tego peronu odjeżdżają pociągi jadące w stronę Opola.
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica z nazwą stacji na drugim peronie.
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron numer 1 widok na zachodnią stronę.
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica z nazwą stacji.
Uploaded | 26 października 2022 |
Wiata peronowa na pierwszym peronie.
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok na wschód w stronę Pyskowic.
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok z przystanku kolejowego na zachód.
Uploaded | 26 października 2022 |
Przejazd drogowy przy którym, zlokalizowany jest przystanek kolejowy.
Uploaded | 26 października 2022 |
Podkłady strunobetonowe szykowane pod wymianę.
Uploaded | 26 października 2022 |
Rozkład jazdy pociągów Przewozów Regionalnych (Polregio) jadących tylko do Gliwic i Opola.
Uploaded | 26 października 2022 |
Oznaczenie: EN57AKŚ-224 ex EN57-224 ex 315 + 311 + 315 Jugosławia ex EN57-224
Rok produkcji: 1975
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57AKŚ
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Pociąg Osobowy, 94305 do Lublińca właśnie odjeżdża z Nakła Śląskiego.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Oznaczenie: WM-15A Nr 271
Rok produkcji: nieznany 1987 (?)
Producent: ZNTK Stargard (ZPS Sp. z o.o. Stargard) (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe (ZPS/ZNTK Stargard)
Typ: WM-15
EVN i VKM: 99 51 9 483 082-5 PL-PLK
Przewoźnik: PKP Polskie Linie Kolejowe
------------------------------------------
Drezyna PKP PLK wraca z pracownikami do Tarnowskich Gór.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Dworzec w Nakle Śląskim widok od strony torów.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Dworzec w Nakle Śląskim widok od strony torów.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Dworzec kolejowy w Nakle Śląskim, widok od strony placu dworcowego.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Ten peron pod budynkiem dworca mógł mieć oznaczenie 1.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Fragment peronu przy torze numer 3.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tor numer 3 również wygląda na nieużywany.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tor (według moich obliczeń numer 6), widok w stronę Tarnowskich Gór.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Ten tor choć zelektryfikowany jest nieczynny od dłuższego czasu.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Wąski trzeci peron ma nawet swoją własną krawędź peronową.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron pierwszy widok w stronę stacji Radzionków.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Typowe śląskie zadaszenie peronu, powoli te konstrukcje znikają.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron pierwszy, widok w stronę Tarnowskich Gór.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tablica z oznaczeniem torów i peronu na którym, się właśnie znajduje.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Tabliczka z nazwą stacji na drugim peronie.
Uploaded | 26 października 2022 |
Przejście przez tory do nieużywanego peronu służbowego (numer 3).
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Przechodząc przez ten labirynt strzeż się pociągu.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Plac przed dworcem i dojście do peronu.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron formalnie oznaczony jako peron numer 1, choć tak w zasadzie są jeszcze pozostałości dwóch innych platform.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Widok z peronów w stronę Tarnowskich Gór (tu na zachód).
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Rozkład jazdy pociągów odjeżdżających z Nakła Śląskiego.
Taken | 21 września 2019 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Oznaczenie: ET22-803
Rok produkcji: 1983
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: ET22; 201E; 201Eo
Typ: ET22
EVN i VKM: 91 51 3 150 392-1 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Od strony Zawiercia jedzie pociąg PKP Cargo.
Uploaded | 26 października 2022 |
Magazyn znajduje się tuż obok peronów, aby do niego dojść należy przejść przez ulicę Partyzantów po wschodniej stronie od torów.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Magazyn PKP Energetyki przy przystanku.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Peron numer 2 i tablice informacyjne.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |
Całość wiaty peronowej na drugiej platformie.
Taken | 23 października 2021 |
Uploaded | 26 października 2022 |