Test
W tym miejscu był najprawdopodobniej drugi tor.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zniszczony budynek dworca od strony toru.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dawny szalet dworcowy.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Obecnie na rok 2025 przystanek znów jest używany, ale podczas moich zdjęć przystanek był nieczynny.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Słupek hetkametrowy przy nieczynnym peronie.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Kiedyś była tu stacja z semaforami kształtowymi, aby zmienić ich położenie zawiadowca z nastawni przekładał wajchę. Sygnał z przełożenia szedł drutami aż do semafora, a druty biegły w takich korytach.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie w kierunku Opola.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Kadr z peronu w kierunku Jełowej i dalej na Kluczbork.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Droga krajowa 45 przejeżdża przez linię kolejową 301 przy przystanku Olesno Śląskie.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN63A-050 36WEa-050
Rok produkcji: 2018
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
Typ: EN63A
Przewoźnik: Polregio Oddział Opolski z siedzibą w Opolu
------------------------------------------
Pociąg do Wrocławia Głównego wjechał na peron stacji w Opolu.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN63A-050 36WEa-050
Rok produkcji: 2018
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
Typ: EN63A
Przewoźnik: Polregio Oddział Opolski z siedzibą w Opolu
------------------------------------------
Nowoczesny pociąg produkcji firmy Newag wozi pasażerów pomiędzy Opolem, a Wrocławiem.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN63A-049 36WEa-049
Rok produkcji: 2018
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
EZT Typu: 31WE; 35WE; 36WE; 37WE; 45WE; ED78 EN63; EN98 (Newag Impuls)
Typ: EN63A
Przewoźnik: Polregio Oddział Opolski z siedzibą w Opolu
------------------------------------------
Boczny tor stacji Opole Główne i jednostka serii EN63A oczekuje podjęcia pracy przewozowej.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN57AL-1687
Rok produkcji: 1987
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57AL
Przewoźnik: Polregio Oddział Opolski z siedzibą w Opolu
------------------------------------------
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN57-792
Rok produkcji: 1970
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Przewozy Regionalne
------------------------------------------
Przewozy Regionalne obecnie Polregio jeżdżą bardzo starym taborem, gdy tabor jest nowszy to z reguły jest zakupiony przez urząd województwa po ma jeździć.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN57-108
Rok produkcji: 1965
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Przewozy Regionalne
------------------------------------------
Jednostka w Polregio w malowaniu Przewozów Regionalnych czeka na zagospodarowanie przy pracy torowej.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: TKt48-127
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Oznaczenia parowozu.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: TKt48-127
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Parowóz przy opolskim dworcu, nie prezentuje się zbyt okazale. Choć od dawna stoi w nowym miejscu remontu jeszcze się nie doczekał.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Część dworca od strony miasta.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dworzec kolejowy w Opolu od strony peronów.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Główne wyjście na perony.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Kolejowy budynek gospodarczy w Opolu pomiędzy peronami stacji.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
nieużywane budynki po zachodniej stronie stacji.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Tablica z nazwą stacji oraz gablota rozkładowa na czwartym peronie.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dalsza część piątego peronu.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Jedno krawędziowy peron numer 5.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Opolskie protagony na czwartym peronie, chyba jeszcze w 2020 roku działały.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Wiata przystankowa na peronie numer 4.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Budynek sklepu przy trzecim peronie.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Krawędź peronowa przy trzeciej platformie odjazdowej.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dojście do peronu numer 3.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Szalet dworcowy.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Przejście z pierwszego peronu do platform 3 i 4.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Główna część pierwszej platformy.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Pod wiatą na pierwszym peronie
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Pomnik Świętej Katarzyny patronki kolejarzy.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
ŚW. KATARZYNO
BŁOGOSŁAW
KOLEJARZY
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
wiata peronowa od zachodniej strony.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Gablota z rozkładem jazdy pod wiatą.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron drugi jest podzielony na sektory.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Pod wiatą peronową na drugim peronie podwieszona jest informacja o numerze peronu i torów 2 i 4.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Drugi peron stacji, ujęcie w kierunku wschodnim.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zejście na drugim peronie.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Podziemny tunel łączący perony 1 i 2 nie jest połączony z przejściem podziemnym wychodzącym na miasto.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zejście do podziemnego przejścia umożliwiającego wyjście na peron numer 2.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Automat biletowy spółki Polregio.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Okna kasowe wewnątrz hali dworcowej.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Hol opolskiego dworca kolejowego.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dla osób niepełnosprawnych zamontowano windy.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Przejście pod torami łączące miasto ze stacją.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zejście z pierwszego budynku (od miasta) do podziemnego przejścia łączącego perony stacji.
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Z Tego Miejsca
W Dniach
Tragicznego Września 1939 R.
Rozpoczeły Się
Masowe Deportacje
Działaczy Polskich
Śląska Opolskiego
Do Hitlerowskich Obozów
zagłady
Swoją Bohaterską Postawą
Ofiarą Życia
Dali Oni Świadectwo
Wierności Ojczyźnie
W XXV Rocznicę Wyzwolenia
Obozu Koncentracyjnego
Buchenwald
Opole Dnia 11 Kwietnia 1970 R
Społeczeństwo Województwa
Opolskiego
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
150 Lat Kolei
Na Ziemi Śląskiej
Brieg/Brzeg - Oppeln/Opole
29 V 1843 - 1993
| Taken | 1 sierpnia 2020 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: SA137-004
Rok produkcji: 2011
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
SZT Typu: SA137 (Newag 220M 221M)
EVN i VKM: 95 51 2 720 081-9 PL-PREG B
Typ: SA137
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Opolski z siedzibą w Opolu
------------------------------------------
Pociąg relacji Kluczbork - Głuchołazy Miasto zatrzymał się na przystanku pod Opolem.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Znacznik W4 w kierunku Jełowy i Kluczborka. Zdjęcia wykonane w 2017 roku ... trochę poczekały sobie na publikację.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Duża biała tablica z nazwą stacji.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Zamurowane wejście do budynku od strony torów.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Zarządca zainstalował tutaj stojaki na rowery.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Widok na budynek dworca od strony torów.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Opuszczona część dworca kolejowego od strony torów.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Budynek dworca, choć nie jest już wykorzystywany w celach prowadzenia ruchu kolejowego na szczęście jest zamieszkały, ujęcie od strony podjazdu.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Kiedyś była tutaj stacja na tym ujęciu jest pozostałość po dawnej bocznicy stacyjnej.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: SA137-004
Rok produkcji: 2011
Producent: Grupa NEWAG (Polska)
SZT Typu: SA137 (Newag 220M 221M)
EVN i VKM: 95 51 2 720 080-1 PL-PREG A
Typ: SA137
Przewoźnik: Przewozy Regionalne Oddział Opolski z siedzibą w Opolu
------------------------------------------
Peron przystanku jest szutrowy w całej swojej długości.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Znacznik W4 w kierunku Jełowiej i Kluczborka znajduje się na wysokości dawnej nastawni.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Widok na zakończenie peronu po stronie Opola.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Ujęcie w stronę Jełowej i Kluczborka.
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Ujęcie w kierunku Opola (początku linii 301).
| Uploaded | 15 sierpnia 2025 |
Film z przelotu przez stację Jełowa jest już przygotowany i będzie prędzej czy później udostępniony w serwisie youtube.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Dworzec kolejowy wygląda obecnie na opuszczony, choć podczas mojej poprzedniej wizyty był zamieszkały.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z góry na budynek dworca.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Ujęcie na dworzec kolejowy od strony podjazdu.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Kiedyś był w tym miejscu drugi perony, tory zlikwidowano peron zarósł.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Część peronu biegnąca z pod budynku dworca w kierunku pobliskiego przejazdu.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Peron ma wyraźnie zaznaczoną żółtą linię bezpieczeństwa, której nie należy przekraczać w momencie gdy nadjeżdża pociąg.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Wiata przystankowa dla pasażerów oczekujących na przyjazd pociągu.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Peron przystanku jest wyłożony z różnych materiałów, płyt chodnikowych, kostki brukowanej i czegokolwiek co było pod ręką, ale jest w miarę równo.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Tablica z nazwą stacji oraz stojaki na rowery.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Tablica kierunkowa wskazuje czynne kierunki jazdy pociągów osobowych.
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Peron przystanku od strony Kluczborka oraz Namysłowa.
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
W Jełowej jest obecnie jeden peron (kiedyś było więcej), ujęcie od strony Opola.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Stacja transformatorowa z napisem przedstawiającym nazwę stacji.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Kolejowa wieża ciśnień zarasta i powoli znika z pola widzenia.
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Zdjęcie z drona w kierunku Namysłowa (nowa bocznica w lewą stronę) oraz Kluczborka (na wprost).
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Ujęcie w kierunku Kluczborka oraz kiedyś Namysłowa dziś nieużywana bocznica do zakładów papierniczych gdzieś w lasach pod miejscowością Murów.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Zdjęcie lotnicze w kierunku Opola, kiedyś była tu duża stacja. Po lewej stronie widać pozostałości po dawnym placu ładunkowym.
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Ujęcie w kierunku Opola.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Rozkład jazdy dla pociągów jadących na odcinku od Opola Głównego do Kluczborka.
| Taken | 21 czerwca 2025 |
| Uploaded | 8 sierpnia 2025 |
Tablica rozkładowa.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Kasa biletowa wewnątrz dworca.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Kładka przejścia nadziemnego na stacji.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Widok w stronę Oleśnicy.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Wieża ciśnień w Namysłowie przypomina nieco figurę szachową.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Wiata peronowa na drugim peronie w całej swej okazałości.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Budynek ekspedycji kolejowej jeszcze używany ale nie ze swym pierwotnym przeznaczeniu.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Peron numer 1.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Tablica z nazwą stacji.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Budynki dawnej lokomotywowni.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Namysłowski dworzec od strony miasta.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Wiata peronowa przy peronie 1.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |
Namysłów pod wiatą.
| Taken | 29 marca 2014 |
| Uploaded | 3 stycznia 2019 |

