Ten widoczny na zdjęciu parowóz Ty42-24 jest utrzymywany na chodzie dzięki staraniom TOZKIoS Pyskowice, w 2019 roku prezentował się podczas parady lokomotyw w Chrzanowie. Sam parowóz powstał w 1945 roku właśnie we wspomnianym Chrzanowie.
Małopolska, region do którego mam stosunkowo blisko, bo po niespełna dwóch godzinach jazdy samochodem jestem na stacji Wolbrom, na linii 62 i linii szerokotorowej 65, a zarazem daleko gdyż żeby móc więcej tam sfotografować muszę wybrać się tam na nieco dłużej. Zdjęcia z tego regionu to głównie wyjazd z 2021 roku do Muszyny na linie 96 i 105. Poza tym jest jeszcze “liźnięcie” linii 91. Ponad to jest też jeszcze klika mniejszych wypadów.
W tej serii dodałem 398 nowych zdjęć z następujących stacji:
Andrzejówka
Barcice
Bukowno
Charsznica
Chrzanów
Gajówka
Jaroszowiec Olkuski
Jeżówka
Kozłów
Krynica-Zdrój
Leluchów
Łomnica-Zdrój
Milik
Młodów
Zapraszam do oglądania.
Tor numer 2 peron numer 1 widok w stronę wylotu na Muszynę.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Tu zadaszenie pierwszego peronu niemal wchodzi w skrajnię drugiego toru.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Megafony i zegar dworcowy podpięte pod wiatę na pierwszym peronie.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Zadaszenie dworcowe biegnie prosto do krawędzi peronowej.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Ławki starego typu pod zadaszeniem dworcowym na pierwszym peronie.
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Środkowa część peron numer 1.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Elementy małej architektury są tu schowane pod arkadami.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Pusta część peronu numer 1 po północnej stronie stacji.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Zakończenie pierwszego peronu przy północnej stronie.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Początek peronu 2 od strony południowej.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
W miarę symetrycznie ułożone wiaty na peronach 1 i 2.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Tor numer 1, tu dojeżdżają jedynie składy osobowe czasami drezyna inspekcyjna, pociągi towarowe tu nie zaglądają.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Widok na tor numer 1 i wyjazd na Muszynę.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Widok na peron drugi po stronie toru numer 3.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2023 |
Widok ogólny na peron drugi od strony Muszyny.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 26 grudnia 2023 |
Druga pusta gablota, tu zarządca zamieszcza okresowe "przyszłe" rozkłady jazdy.
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Gablota z rozkładem jazdy.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Nowa wiata przystankowa zamontowana na drugim peronie.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Tablica z nazwą stacji w południowej części peronu numer 2. Widok w stronę wyjazdu na Muszynę.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Tablica z nazwą stacji w południowej części peronu numer 2.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Tu kierunek jest jeden czyli Muszyna.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Stacja w Krynicy jest nieco zapuszczona, nierówne płyty chodnikowe na peronie. Stan stacji pozostawia wiele do życzenia.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Szeroka część drugiego peronu tu znajdują się wszystkie ważne elementy małej architektury.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Peron drugi jest na lekkim łuku, stąd też zastosowane specjalne odciągniki sieci trakcyjnej.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Tor numer 3 jest przeznaczony dla obsługi składów EZT, nie wymagają one zmiany lokomotywy, tu wystarczy zmienić kabinę.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Duża tablica z nazwą stacji na drugim peronie po północnej stronie tego peronu.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Godzina 5:45 i powoli wstający dzień nad Krynicą.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Tu już peron drugi robi się szerszy.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Semafor karzełkowy.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Pierwsze semafory świetlne od strony końca linii (za moimi plecami).
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Krynica o poranku przy drugim peronie.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Od tego miejsca powoli peron drugi robi się szerszy. Na stacji są tylko 3 tory i wszystkie używane są zgodnie z przeznaczeniem.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Widok w stronę końca linii z tego peronu można wyjść na miasto.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Peron drugi prowadzi dalej do głównej części stacji, w tym miejscu jest bardzo wąski.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Zakończenie linii 105.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Ulica Ebersa w Krynicy-Zdrój droga ta prowadzi do dworca kolejowego.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Wejście na peron drugi od strony miasta.
Taken | 15 czerwca 2021 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Oznaczenie: EN57-2033 ex EN57-1271
Rok produkcji: 1979
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 794-2 PL-PREG s
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Wnętrze jednostki EN57.
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Oznaczenie: EN57-2033 ex EN57-1271
Rok produkcji: 1979
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 795-9 PL-PREG rb
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Jednostka za pięć minut ruszy do Katowic jako pociąg R34241.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Oznaczenie: EN57FPS-1625 ex EN57-1625
Rok produkcji: 1985
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57FPS
EVN i VKM: 94 51 2 122 435-2 PL-PREG rb
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Pociąg osobowy w dość długiej relacji międzywojewódzkiej z Krakowa Głównego do Ostrowca Świętokrzyskiego wjeżdża na peron w Kołowie.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Dworzec kolejowy od strony torów.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 26 grudnia 2023 |
Stary napis z nawą stacji na budynku dworcowym.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Dalsza część peronu numer 3.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Wiata przystankowa na trzecim peronie.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Elementy małej architektury na trzecim peronie.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Tablica z nazwą stacji na trzecim peronie.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Wejście na schody przejścia nad torami na peronie numer 3.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Gablota z rozkładem jazdy.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 21 listopada 2023 |
Następny wpis planowany jest na 26.01.2024.
Przesłałem kolejne filmy z przelotów nad stacjami:
Stacja (00412): Łódź Olechów Zachód
Stacja (00791): Proboszczewice Płockie
Stacja (00991): Sosnowiec Maczki
Stacja (01439): Pabianice Północ
Stacja (01472): Leszczydół
Stacja (01539): Bukowno
Stacja (01540): Jaroszowiec Olkuski