Test
Ujęcie na budynek dawnej stacji zza torów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Cały dworzec jest własnością prywatną stąd stan jego nie jest najgorszy, drugie ujęcie od strony podjazdu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Ujęcie na dworzec od strony podjazdu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
To prawdopodobnie był szalet kolejowy obecnie zagospodarowany budynek prywatny.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Wiata jest postawiona w miejscu, w którym zasłania ona budynek dworca. Dla mnie jest to problem dla podróżnych zapewne jest im to obojętne.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Widok jaki mają pasażerowie oczekujący na pociąg.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Krawędź peronowa jest ułożona z betonowych krawężników.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Dla wygody pasażerów na peronie zarządca zamontował ławkę i wiatę chroniącą przed opadami atmosferycznymi.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Im bardziej "wydeptana" część peronu tym bardziej widać gdzie zatrzymuje się pociąg i gdzie wsiadają do niego pasażerowie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Peron na całej swojej długości jest szutrowy.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Współczesna tablica z nazwą stacji obok przypięty rower, choć są stojaki i tak pasażerowie wolą przypinać jednoślady w innych miejscach niż te, które są do tego przeznaczone.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Na budynku dworca od strony torów widnieje stary napis z nazwą stacji kolejowej.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Sztandarowa inwestycja PKP PLK czyli stojaki na rowery.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Miejsce, z którego wykonywałem zdjęcie przybliżenia kierunku północno zachodniego wyjazdu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Ujęcie w kierunku Zbąszynia, daleko w zdjęciu można ujrzeć słupy trakcji elektrycznej linii kolejowej numer 3.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Miejsce, z którego robiłem duży zoom w kierunku południowo wschodnim.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Ujęcie w kierunku na Wolsztyn.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Dworzec jest prywatnym mieszkaniem, dojście na perony wiedzie obok budynku.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Droga dojazdowa.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Rozkład jazdy pociągów z okresu od 13 czerwca do 28 sierpnia 2021 roku.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 18 czerwca 2025 |
Oznaczenie: EP07-1069 ex EU07-044
Rok produkcji: 1968
Producent: PaFaWag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (Pafawag)
Typ: EP07 (Pafawag)
EVN i VKM: 91 51 1 140 012-2 PL-PKPIC
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Pociąg pospieszny za chwilę zatrzymał się przy drugim peronie, za chwilę ruszy w dalszą drogę w kierunku Poznania.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: SA108-010
Rok produkcji: 2006
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
SZT Typu: SA108 (213M; 213Ma; 215M ZNTK Poznań Regio Tramp)
Typ: SA108
EVN i VKM: 95 51 2 720 040-5 PL-PLKW
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Od strony lubuskiego Zbąszynka nadjeżdża spalinowy zespół trakcyjny, zabierze on kilku pasażerów i ruszy w dalszą drogę.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: SA108-010
Rok produkcji: 2006
Producent: ZNTK Poznań (Polska)
SZT Typu: SA108 (213M; 213Ma; 215M ZNTK Poznań Regio Tramp)
Typ: SA108
EVN i VKM: 95 51 2 720 039-7 PL-PLKW
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Mała jednostka Kolei Wielkopolskich ucieka w kierunku Wolsztyna, dalej na Leszno.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: 48WE-003
Rok produkcji: 2019
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: EN96A; 22WEd (Pesa 21WE)
Typ: 48WE
Przewoźnik: Koleje Wielkopolskie
------------------------------------------
Odjazd pociągu KW z Zbąszynia do Zbąszynka.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: 193 390
Rok produkcji: 2019
Producent: Siemens (Niemcy)
Elektrowozy Typu: Siemens Vectron
Typ: 193
EVN i VKM: 91 80 6 193 390-2 D-DB
Przewoźnik: Deutsche Bahn
------------------------------------------
Niemiecki Vectron ciągnie kontenery przez Polskę od zachodniej do wschodniej granicy kraju.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: ET22-1099
Rok produkcji: 1988
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: ET22; 201E; 201Eo
Typ: ET22
EVN i VKM: 91 51 3 150 106-5 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Zamknięty skład kontenerów przewoźnika PKP Cargo.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Ujęcie na remontowany budynek dworca od strony podjazdu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Godło państwowe na budynku dworca kolejowego.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Budynek mieszkalny przy stacji (z nazwą stacji).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Tym torem od czasu do czasu może jedzie jakiś pociąg towarowy.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Im tory są położone dalej na południe stacji tym są mniej używane.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Przy tym peronie nie zatrzymują się pociągi osobowe stąd nie ma tu elementów dla pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Na czwartym peronie został zdemontowany dach zadaszenia i zostawiono jedynie słupy podtrzymujące konstrukcje.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zejście pod tory wygląda jakby pilnie potrzebowało remontu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Widok od wschodniej strony na całą wiatę peronową oraz zadaszenie zejścia do podziemnego przejścia pod torami (na trzecim peronie).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Peron numer 3 obsługuje krawędzie peronowe dla torów 4 i 6.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Mały budynek to miejsce pracy dyżurnego peronowego, dziś po tej funkcji pozostało jedynie zdjęcie na budynku.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Widok od zachodniej strony na wiatę peronową na trzecim peronie stacji.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Z tego peronu odjeżdżają główne pociągi jadące w stronę Poznania.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
W większości peron jest pusty ale na szczęście jest oświetlony.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zadaszenia nie ma tu żadnego ale udało się wcisnąć ławki dla pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie drugiego, dość wąskiego peronu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Na drugim peronie są gabloty z rozkładem jazdy i kilka tablic, jest kilka ławek i koszów na odpady zmieszane.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Peron drugi jest oddzielony od pierwszego nie tylko torem ale także niewielkim płotkiem i jest to bardzo słuszna decyzja, po pierwszym (i drugim zresztą też) przejeżdża bardzo duża liczba pociągów, które się tu nie zatrzymują tylko lecą z pełną prędkością.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Dojście do przejścia pod torami jest niezadaszone.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Wiata przystankowa na pierwszej platformie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zakończenie pierwszego peronu po zachodniej stronie stacji.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Tak dworzec będzie wyglądać po remoncie, kiedyś może jeszcze tam się wybiorę. Obecnie jest już po remoncie :).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Niestety z uwagi na remont dworca nie mogłem wykonać zdjęć wewnątrz budynku.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Z perspektywy czwartego peronu można ujrzeć tablice na peronach 3 i 1.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Ujęcie na dwie tablice na peronach 3 (pierwszy plan) i 4 (dalszy plan).
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Był wschód i zachód musi być też i środek tablica z nazwą stacji w środkowej części pierwszego peronu pod zadaszeniem.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Wschodnia część pierwszej platformy jest również wyposażona w tablicę z nazwą stacji. Za tablicą niszczejący budynek magazynowy.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Tablica w nieco nowszym wydaniu w zachodniej części pierwszego peronu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Stary napis "ZBĄSZYŃ" na budynku dworca.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Przejście pod torami nie wygląda zbytnio zachęcająco, po zmroku może być niebezpieczne.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Jest też i czwarty peron ale nie jest on używany przez pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zejście do przejścia pod torami na trzecim peronie stacji.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
To zejście/wejście umożliwia pasażerom dojście do drugiego peronu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zejście do podziemnego labiryntu stacji z pierwszej platformy.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
To już wyjście za teren stacji po południowej stronie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Zamknięte szlabanem "na głucho" przejście w poziomie torów z drugiego na pierwszy peron.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
To przejście łączyło perony 2 i 3 dziś chyba przejść przez nie nie można.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Na drugiej platformie tablica kierunkowa poza Poznaniem i Zbąszynkiem wskazuje jeszcze dodatkowo Leszno ale chyba jest to nieco nadużycie bo po drodze jest jeszcze Wolsztyn jako stacja węzłowa.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Peron pierwszy pod zadaszeniem i tablica kierunkowa wskazuje tylko dwa kierunki na zachód do Zbąszynka i na wschód w stronę Poznania.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Na drugim peronie stacji jest zamieszczony kilometraż linii numer 3 wskazuje ona na odległość 379 kilometrów od stacji Warszawa Zachodnia.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Od zachodniej strony (Zbąszynka) nadjeżdża pociąg towarowy niemieckiego przewoźnika.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Nowa bramownica, poza wysięgnikami sieci trakcyjnej prawdopodobnie będzie przeniesiony tam też i ten widoczny semafor.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Ujęcie na wschodnią głowicę wyjazdową.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Maksymalne przybliżenie jakie udało mi się uzyskać w stronę wschodnią (na Poznań czy Leszno oraz kiedyś w kierunku Międzychodu).
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Moja wizyta w Zbąszyniu miała miejsce podczas remontu budynku dworca, stąd też tymczasowe dojścia do peronów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 17 czerwca 2025 |
Oznaczenie: TKt48-147
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Oznaczenie parowozu stojącego na bocznym torze stacji Stefanowo.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Oznaczenie: TKt48-147
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Ujęcie na parowóz od drugiej strony.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Oznaczenie: TKt48-147
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Parowóz jest dobrze zachowanym eksponatem kolejowym brawa dla osób które, się nim opiekują.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok z drugiego peronu na mały dworzec.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok na dworzec, izbę pamięci kolejowej od strony podjazdu.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Zakończenie krawędzi peronowej przy drugiej platformie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
W tym miejscu pociągi się nie zatrzymują, znacznik W4 mam za sobą. Peron jest długi, a współczesne jednostki są dość krótkie i nie wykorzystują całej długości peronu do obsługi pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Drugi peron od strony Zbąszynia.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
W tym miejscu jest przejście wykonane z podkładów kolejowych pod przejściem schodzą druty do sterowania semaforami, tarczami.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Przy tym peronie zatrzymują się wszystkie pociągi, a sam peron jest peronem typu ziemnego z betonową krawędzią.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok od strony Wolsztyna na peron drugi.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Jest ławka pod chmurką oraz ławka pod zadaszoną wiatą.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Zamontowane są tu elementy małej architektury dla pasażerów.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Peron pierwszy od wejścia
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Współczesna wiata przystankowa zamontowana na pierwszym peronie.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Mały budynek poza szaletem chyba jeszcze jest używany zgodnie ze swoim pierwotnym przeznaczeniem.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Magazyn połączony z szaletem.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Zegar, coś niespotykanego na małych stacyjkach i o dziwo podawał prawidłową godzinę.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Zestaw narzędzi gaśniczych zamontowany jako ekspozycja na budynku dworca.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
W małym dworcu znajduje się izba pamięci ale podczas mojej wizyty była zamknięta na głucho.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Na tej stacji są tylko tablice z wersja "dużymi" tablic.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Współczesna tablica założona przez zarządce na pierwszym peronie stacji.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Ta wersja mogła być podświetlana, choć nie dane było mi zobaczyć jak wygląda po zmroku.
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Inna wersja napisu z nazwą stacji (pisana wielkimi literami) również wisi na budynku dworca kolejowego.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Nazwa stacji na budynku dworca.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Widok po wejściu z pod budynku dworca na perony.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Stojaki na rowery.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |
Choć są dwa perony używany jest głównie peron numer 2 przy zasadniczym torze.
| Taken | 23 lipca 2021 |
| Uploaded | 7 maja 2025 |

