Linia 0062: Tunel – Sosnowiec Główny
Stacja w Tunelu ma dwa główne tory oraz jeden tor dodatkowy.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Bardzo charakterystyczny zegar świetlny na stacji w Tunelu wskazuje godzinę 11:23.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Peron w Tunelu, widok w stronę południowego zejścia z peronu.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Widok na peron z wejścia na peron od strony północnej.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Wejście na peron od strony północnej (z pod budynku dworca).
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Na peron można dostać się również od strony północnej z pod budynku dworca. Idąc od tej strony PKP PLK zamontował tu stojaki na rowery.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Wejście na peron wyspowy od strony przejazdu drogowego.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Widok w stronę Kozłowa, ale najpierw pojedziemy przez tunel.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Rozkład jazdy z 2022 roku, dominują tu pociągi do Krakowa i Kozłowa.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 9 grudnia 2023 |
Oznaczenie: EN57-840
Rok produkcji: 1971
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 121 245-6 PL-PREG ra
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
- Halo czeka pan na to?
- Nie ja tylko zdjęcia robię.
I pojechali do Katowic.
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Oznaczenie: ET41-190
Rok produkcji: 1983
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: ET41 (HCP Poznań)
Typ: ET41
EVN i VKM: 91 51 3 160 019-8 PL-PKPC ET41-190-A
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Chwilę po osobowym do Katowic w przeciwną stronę czyli na Tunel jedzie pociąg towarowy PKP Cargo.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Puste perony przystanku kolejowego.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Druga wiata przystankowa na drugim peronie z nazwą stacji podpiętą pod zadaszenie.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Wyjście z peronu jest tylko w stronę gdzie wskazuje strzałka, czyli na zachód.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Gabloty informacyjno rozkładowe na drugim peronie stacji.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Wiata przystankowa na drugim peronie, pasażerowie już czekają na pociąg do Katowic.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Widok z drugiego peronu na wschód.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Duża tablica z nazwą stacji przy wejściu na drugi peron.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Zejście z peronu numer 2 w stronę pobliskiego przejazdu drogowego.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 26 grudnia 2023 |
Wąskie wejście na drugi peron.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Zakończenie peronów po wschodniej stronie posiada duże tablice z nazwą przystanku.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Perony są na lekkim łuku, po odejściu od wiat nie ma już nic z małej architektury.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Pierwsza wiata takiej tabliczki z nazwą stacji nie posiada, są za to gabloty z rozkładami i innymi informacjami dla pasażerów.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Druga wiata od wejścia na pierwszym peronie posiada dodatkowo małą tabliczkę z nazwą stacji.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Przystanek i tory przy nim leżące został gruntownie odnowiony i również została zmieniona lokalizacja na obecną (starej lokacji niestety nie odwiedziłem).
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Przy pierwszym peronie zatrzymują się pociągi jadące w stronę Tunelu, Kielc czy Buska-Zdroju.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Wejście od przejazdu na peron numer 1.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Widok w stronę Charsznicy i Tunelu bez zbliżenia z końca peronu numer 2.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Od strony Charsznicy wolniutko jedzie nieco spóźniony pociąg osobowy do Katowic.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Widok w stronę Wolbromia i Olkusza bez zbliżenia.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
To już linia 62 i widok w stronę Wolbromia i Olkusza.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Widok w stronę Sławkowa po linii 65.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Widok w stronę Sędziszowa po linii 65.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Lokalna droga wiedzie sobie dalej, a tu kolejny przejazd tym razem na szerokiej linii 65.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Przejazd na lokalnej drodze przy której ulokowany jest przystanek.
Taken | 25 sierpnia 2022 |
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Rozkład ciekawy bez wczytywania się w szczegóły, poza Kielcami i Katowicami można dojechać też do Buksa-Zdroju.
Uploaded | 20 listopada 2023 |
Oznaczenie: EN57-2051 ex EN57-1204
Rok produkcji: 1978
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 849-4 PL-PREG rb
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Korzystając z dłuższego postoju (około 3 minut), udało mi się sfotografować wnętrze (od wejścia).
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Oznaczenie: EN57-2051 ex EN57-1204
Rok produkcji: 1978
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 849-4 PL-PREG rb
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Wczesne popołudnie w dzień świąteczny pociąg do Katowic jedzie prawie cały pusty. Wsiadł jeden pasażer i nikt nie wysiadł.
Taken | 11 listopada 2023 |
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Od strony torów zbyt dobrego zdjęcia tego dworca normalnymi metodami wykonać się nie da. Dron jest rozwiązaniem tego problemu.
Taken | 11 listopada 2023 |
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Pierwsze co zobaczyłem jadąc do tej stacji to budynek dworca, jednak jak dość do peronów tego nie wiedziałem i pojechałem dalej.
Taken | 11 listopada 2023 |
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Na tym zdjęciu po prawej stronie widać jak przechodzi normalny tor do bocznicy w Kluczach przez tor szeroki linii 65.
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Zdjęcie na peron od strony południowej (na północ).
Taken | 11 listopada 2023 |
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Tu mamy pełen obraz wyjść/wejść do tunelu.
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Zdjęcie przybliża bardziej używaną część peronu od północnej strony.
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Widok na stację od północnej strony (widok na południowy zachód).
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Na stacji dobrze działa nagłośnienie, miałem okazję się o tym przekonać gdy najechał pociąg osobowy do Katowic.
Taken | 11 listopada 2023 |
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Druga tabliczka z nazwą stacji na peronie jest położona bardziej na północny wschód peronu.
Taken | 11 listopada 2023 |
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Od Hrubieszowa tutaj jest 368,4 km linii 65.
Taken | 11 listopada 2023 |
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Za torami zelektryfikowanymi biegnie linia 65 (potem znów normalne tory).
Taken | 11 listopada 2023 |
Uploaded | 19 listopada 2023 |
Linie kolejowe