Linia 0211: Chojnice – Kościerzyna
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000041.jpg)
Drewniany parowóz ogrodowy, z wagonami.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000040.jpg)
Budynek dworca zza torów.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000039.jpg)
Tył dworca od wschodniej strony, dziś mieści się w nim chyba świetlica wiejska oraz sala bankietowa.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000038.jpg)
Bryła dworca na oko z lat siedemdziesiątych XX wieku.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000037.jpg)
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000036.jpg)
Budynek mieszkalny przy stacji.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000035.jpg)
Zlikwidowana bocznica.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000034.jpg)
Na peronie nie ma żadnych ławek dla pasażerów.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000033.jpg)
Drugi peron jest nieużywany, a wydaje się on nieco szerszy niż obecnie używany.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000032.jpg)
Gabloty z informacjami dla podróżnych są pod budynkiem dworca jak i na samym wąskim peronie.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000031.jpg)
Przejścia na drugi tor nie ma, jest jedynie wyjście z pod dworca na peron.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000030.jpg)
Tablica z nazwą stacji kolejowej.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000029.jpg)
Spory plac dworcowy do załadunku towarów, choć miejscowość ma potencjał (z uwagi na zakłady porcelany) został on zmarnowany.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000028.jpg)
Bocznica dalej pozostaje bez toru, w ulicy przybyło kilka dziur.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000027.jpg)
Od mojej ostatniej wizyty nic się tu nie zmieniło.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000026.jpg)
Jako dodatkowy element w stosunku do roku 2017 zarządca dostawił znak mówiący o zakazie przechodzenia przez tory.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000025.jpg)
Na wschód pojedziemy do Kościerzyny.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000024.jpg)
Widok z końca peronu w kierunku zachodnim na Lipusz i Chojnice.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000023.jpg)
Za dużo od mojej ostatniej wizyty się tu nie zmieniło widok na wylot w stronę zachodnią pozostał bez znacznych zmian.
Taken | 12 sierpnia 2022 |
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000022.jpg)
Powróciłem do Łubiany kilka lat później ... bo talerzyki się wybiły. Ale rozkład jazdy się stanowczo nie zmienił dalej jeżdżą dwie pary pociągów.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000021.jpg)
Budynek dworca w Łubianie, dziś tam jest jakaś sala balowa.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000020.jpg)
To już nowsza bryła architektoniczna, która mogła pełnić rolę dworca.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000019.jpg)
Ujęcie "czyste" na budynek mieszkalny przy stacji.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000018.jpg)
Poza tablicą z nazwą stacji na tym budynku jest również namalowana farbą nazwa stacji.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000017.jpg)
Budynek mieszkalny z tablicą z nazwą stacji, być może pełnił on kiedyś funkcję dworca.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000016.jpg)
Trochę nowoczesności nikomu nie potrzebnej czyli stojaki na rowery.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000015.jpg)
Tablica z nazwą stacji na pierwszym peronie.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000014.jpg)
Na peronie zamontowane jest również oświetlenie, a sam peron jest dość wąski.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000013.jpg)
Peron pierwszy i drugi widok w stronę zachodnią (na Lipusz i Chojnice).
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000012.jpg)
Peron pierwszy nie różni się jakoś znacznie od drugiego jedyna większa różnica to wymalowana żółta linia bezpieczeństwa.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000011.jpg)
Peron przy którym dziennie zatrzymują się cztery pociągi osobowe.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000010.jpg)
Bezpośrednio przy placu ładunkowym była bocznica, dziś tylko widać pozostałości po tym torze.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000009.jpg)
Ginący w zieleni tor.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000008.jpg)
Jeden z kilku torów bocznych, od lat nic po nim nie jeździ nie mam pewności czy w ogóle można wjechać na ten tor.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000007.jpg)
Po dawnym torze pozostały już tylko gdzieniegdzie podkłady drewniane.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000006.jpg)
Drugi peron i pusta przestrzeń po torze. 59,4 km od Chojnic.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000005.jpg)
Są tu dwa perony i było kilka torów bocznych dziś używany jest tylko tor zasadniczy.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000004.jpg)
Widok na wylot w stronę Kościerzyny.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000003.jpg)
Widok w stronę Lipuszu i Chojnic.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000002.jpg)
Inna wersja rozkładu, ale też woła o pomstę do nieba.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Przystanek Łubiana](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/S_01071_000001.jpg)
Niby linia z Kościerzyny do Chojnic łączy dwa takie średnie miasta powiatowe i nawet można powiedzieć że i trzy (z Lipuszu można pojechać do Bytowa) ale ruch jest tu mizerny.
Uploaded | 17 lutego 2024 |
![Ty45-139 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_24-0139A1_Ty45-139.jpg)
Oznaczenie: Ty45-139
Rok produkcji: 1949
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego im. J. Stalina. Przedsiębiorstwo Państwowe Wyodrębnione, Poznań (HPC) (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Ty45
------------------------------------------
Ciężki parowóz towarowy skończył swoją pracę na emeryturze w skansenie lokomotyw.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
![Ty42-105 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_23-0105A1_Ty42-105.jpg)
Oznaczenie: Ty42-105
Rok produkcji: 1946
Producent: Deutsche Waffen und Munitionsfabriken (DWM), Poznań (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Ty42
------------------------------------------
Od 3 stycznia 1946 roku dawne zakłady HCP podlegały pod centralny zarząd przemysłowy ale nazwę z wojennej zmieniono dopiero w 1949 roku więc parowóz mógł powstać jeszcze pod niemieckim szyldem Deutsche Waffen und Munitionsfabriken.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
![Ty2-1401 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_22-1401A1_Ty2-1401.jpg)
Oznaczenie: Ty2-1401 ex TE-1481 ex 52 1481
Rok produkcji: 1943
Producent: Maschinenfabrik Esslingen AG, Esslingen am Neckar (Niemcy)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Kolejny przedstawiciel serii Ty2 tym razem wyprodukowany w Niemczech i jak dotąd jedyny parowóz od producenta Maschinenfabrik Esslingen AG, Esslingen am Neckar znanego głównie z produkcji tramwajów serii GT4.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
![Ty2-446 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_22-0446A1_Ty2-446.jpg)
Oznaczenie: Ty2-446 ex 52 5134
Rok produkcji: 1943
Producent: Oberschlesische Lokomotivwerke AG Kattowitz, Werk Krenau (dawniej Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce), Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Na potrzeby wojenne seria parowozów (w Polsce jako Ty2) była produkowana w różnych zakładach powstała ich w sumie około sześciu tysięcy sztuk.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
![TKt48-179 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_21-0179A1_TKt48-179.jpg)
Oznaczenie: TKt48-179
Rok produkcji: 1956
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Na przykładzie tego parowozu możemy zobaczyć jaki był w nim obieg wody w kotle.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
![TKt48-99 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_21-0099A1_TKt48-99.jpg)
Oznaczenie: TKt48-99
Rok produkcji: 1955
Producent: Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: TKt48
------------------------------------------
Stary parowóz popularnej w Polsce serii tendrzaków w hali parowozowni.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
![TЭ 7175 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_20-7175A1_T_7175.jpg)
Oznaczenie: TЭ 7175 ex 1042.530-4 ex TЭ-7175 ex 52 7175
Rok produkcji: 1943
Producent: Lokomotivfabrik Wien-Floridsdorf (Austria)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Pozostałości po sowieckich czasach choć sam parowóz został wyprodukowany w Austrii.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
![Pt47-100 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_19-0100A1_Pt47-100.jpg)
Oznaczenie: Pt47-100 ex Pt47-171
Rok produkcji: 1949
Producent: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe (Fablok)
Typ: Pt47
------------------------------------------
Potężny parowóz pospieszny prezentuje się jako eksponat.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
![Tw1-90 | Parowozownia Kościerzyna Skansen](https://fotostacje.pl/wp-content/grand-media/image/U_01070_18-0090A1_Tw1-90.jpg)
Oznaczenie: Tw1-90 ex 57 1658 ex 5495
Rok produkcji: 1919
Producent: Orenstein & Koppel AG Berlin-Drewitz (Niemcy)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
------------------------------------------
Przedwojenny parowóz serii Tw1 w skansenie kolejowym.
Uploaded | 16 lutego 2024 |
Linie kolejowe