Stacja (00533): Bielsko-Biała Główna
Stacja Bielsko-Biała Główna
Województwo: śląskie
Gmina: Bielsko-Biała
Potencjalne kanały kolejowe
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R2 – 150.150
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R5 – 150.375
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R6 – 150.450
Bielsko-Biała śląskie Polska POL
Linia 0117: Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała Główna
Linia 0139: Katowice – Zwardoń [Skalité Serafínov SKV]
Linia 0190: Bielsko-Biała Główna – Cieszyn [Český Těšín CZE]
Normalnotorowe
Zelektryfikowane
Zdjęcia:
Oznaczenie: EN57-954
Rok produkcji: 1973
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Przewozy Regionalne
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Jednostka EN57 również jeździ pod sztandarem Kolei Śląskich.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Oznaczenie: EP07-400 ex EU07-400
Rok produkcji: 1986
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EP07 (HCP)
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Na torach postojowych na pracę czeka EP07 o numerze 400.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Oznaczenie: EU07-205
Rok produkcji: 1972
Producent: PaFaWag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (Pafawag)
Typ: EU07 (Pafawag)
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Lokomotywa EU07 w barwach PKP IC wjeżdża właśnie na tor 1 przy peronie 1 i kończy bieg przyprowadzając pociąg "Kormoran" relacji Olsztyn Główny - Bielsko-Biała Główna.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Oznaczenie: EU07-114
Rok produkcji: 1970
Producent: PaFaWag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (Pafawag)
Typ: EU07 (Pafawag)
EVN i VKM: 91 51 5 140 054-5 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Lokomotywa będąca własnością PKP Cargo z podpiętymi wagonami czeskimi jako pociąg osobowy jeździ reprezentując Koleje Śląskie.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Oznaczenie: WM-15A Nr 4620
Rok produkcji: nieznany
Producent: ZNTK Stargard (ZPS Sp. z o.o. Stargard) (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe (ZPS/ZNTK Stargard)
Typ: WM-15
Przewoźnik: PKP Polskie Linie Kolejowe
------------------------------------------
Drezyna PLK przygotowana do pracy.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Oznaczenie: SN82-003
Rok produkcji: 1983
Producent: Duewag AG (RFN)
SZT Typu: SN82 i SN83 (Wadloper DH1 i DH2)
Typ: SN82
Przewoźnik: Koleje Śląskie
------------------------------------------
Sigma Tabor od tego producenta pochodzą spalinowe jednostki, które tu są pomalowane w barwy Kolei Śląskich.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Oznaczenie: SM42-514
Rok produkcji: 1972
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM42; Ls800; SU42; SP42 i 6Dg
Typ: SM42
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Manewrowa lokomotywa SM42 oczekuje na skład osobowy w celu odprowadzenia go na tory postojowe.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Oznaczenie: ET41-095
Rok produkcji: 1980
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: ET41 (HCP Poznań)
Typ: ET41
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Jamnik zmierza w stronę polsko słowackiej granicy.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Przejście nadziemne po stronie północnej dworca.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Przejście podziemne na stacji Bielsko-Biała Główna, niestety stan jest opłakany.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Wejście do przejścia podziemnego z peronu 1 oraz tablica z rozkładem najbliższych odjazdów.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Od strony peronu 2 widok na napis główny na budynku dworcowym.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Panorama dworca z kładki przejścia nadziemnego.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Dworzec główny w Bielsko-Białej od strony miasta.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Peron 3 z kładki nadziemnej.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Kolej Północna Cesarza Ferdynanda. Austro Węgry wiecznie żywe.
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Peron 1 oraz zadaszenie. Jak widać dworzec jest monitorowany ale to nie poprawia bezpieczeństwa... mnie zaatakowały fanki jakiegoś Beebera.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Peron numer 2 z poziomu kładki nadziemnej.
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Przejścia podziemne, a w zasadzie wejścia do nich z peronów 2 i 3.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Wnętrze dworca wraz z kasami biletowymi.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Przejście przez tory z peronu 3 na 2 i 1 oraz 1a.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Budynki PLK.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Odnowiony dworzec w Bielsko-Białej.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Nastawnia w centralnej części stacji.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Wejście główne do dworca od strony miasta.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Nastawnia po stronie północnej stacji Bielsko-Biała Główna.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Widok w stronę Żywca czyli na południe.
Taken | 1 czerwca 2013 |
Uploaded | 29 grudnia 2018 |
Wizyty na stacji na przestrzeni lat
1 01.06.2013 |