Test
Oznaczenie: 181 018-3
Rok produkcji: 1961
Producent: Škoda Pilzno (Czechy; Czechosłowacja)
Elektrowozy Typu: 181; 182 i 183 (Škoda Pilzno)
Typ: 181
EVN i VKM: 91 51 3 150 697-3 PL-ID
Przewoźnik: Industrial Division Malowanie: Cargounit
------------------------------------------
Lokomotywa ze składem przejeżdża przez przystanek osobowy, jej właścicielem jest spółka Cargounit ale dla kogo prowadzone są przewozy tego nie wiem.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Oznaczenie: ET22-1047
Rok produkcji: 1987
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: ET22; 201E; 201Eo
Typ: ET22
EVN i VKM: 91 51 3 150 157-8 PL-PKPCS
Przewoźnik: PKP Cargo Service
------------------------------------------
Luzak przejeżdża przez stację.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Oznaczenie: ET22-173
Rok produkcji: 1975
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: ET22; 201E; 201Eo
Typ: ET22
EVN i VKM: 91 51 3 150 491-1 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Skład pustych platform w stronę Lublińca ciągnie maszyna PKP Cargo.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Ujęcie z pod torów na budynek nastawni, choć kiedyś może to był dworzec.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Ujęcie na dworzec i nastawnię w Starym Oleśnie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Od stacji Kalety do przystanku Stare Olesno jest 55,3 kilometrów linii 143. Słupy trakcyjne na wąskim peronie nie poprawiają bezpieczeństwa. Ciężko też jest zrobić tu dobre zdjęcie przejeżdżającego pociągu.
| Uploaded | 14 września 2025 |
Z tej platformy odjeżdżają pociągi jadące w stronę Kluczborka i Wrocławia.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Drugi peron oraz wymalowana żółta linia bezpieczeństwa.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Zakończenie pierwszego peronu i widok w stronę Kluczborka.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Mała tablica z nazwą stacji na pierwszym peronie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Peron pierwszy jest znacznie dłuższy niż drugi.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Gablota z papierowymi informacjami wywieszonymi za szybą.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Wiata przystankowa przy pierwszej platformie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Wejście na peron, od wejścia jest możliwość dojścia do drugiego peronu.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Kiedyś była tu stacja, dziś tylko przystanek osobowy. Na planie widać pozostałości po dawnej rampie ładunkowej.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Zadaszone miejsce do zostawienia rowerów.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Droga dojazdowa do stacji.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Przejazd drogowy, w momencie wykonywania zdjęć mocno użytkowany z uwagi na budowę obwodnicy Olesna trasy S11.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Rozkład jazdy pociągów osobowych zatrzymujących się na tym przystanku.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Widok na budynek dworca od strony przejścia między peronami.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Budynek dworca kolejowego od strony podjazdu.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Dawna poczekalnia jest współcześnie zamknięta na głucho.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Ujęcie z drugiej platformy w stronę wyjścia.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Drugi peron jest nieco dłuższy niż pierwsza platforma. Z tego peronu odjeżdżają pociągi w kierunku Lublińca.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Choć peron numer 2 jest oznaczony z torami 1 i 2 krawędź bezpieczeństwa jest zaznaczona przy torze numer 2.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Zarządca zamontował również małą tablice z nazwą stacji.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji na pierwszej platformie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Peron są oznaczone obecnie znajduję się na pierwszej platformie przy peronie pierwszym, drugi peron posiada wie krawędzie dla torów 1 i 2.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Peron pierwszy tor numer 1, z tego peronu odjeżdżają pociągi w kierunku Kluczborka i Wrocławia.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Gablota z rozkładem jazdy na pierwszym peronie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Widok na wiatę przystankową na pierwszym peronie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Budynek dawnej wagi kolejowej, obecnie już nieużywana.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Zadaszona wiata dla rowerów.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Północna granica stacji.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Kadr w kierunku stacji węzłowej Kluczbork.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Ujęcie w stronę Lublińca.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Rozkład jazdy pociągów osobowych.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 14 września 2025 |
Oznaczenie: TEM2-065
Rok produkcji: 1978
Producent: Briańska Fabryka Lokomotyw (Rosja; ZSRR)
Spalinowozy Typu: SM48; ST48; TEM2 (TЭM2 Briańska Fabryka Lokomotyw)
Typ: TEM2
EVN i VKM: 91 51 8 620 641-5 PL-DEPOL
Przewoźnik: DEPOL Sp. z o.o. Bydgoszcz
------------------------------------------
Maszyna TEM2 pracuje obecnie dla Żwirownia Dolata ale z tym przewoźnikiem jeszcze się nie spotkałem, a maszyn ma całkiem sporo.
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN57-1402
Rok produkcji: 1980
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 165-5 PL-PREG rb
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Do Lublińca jedzie pociąg z Wrocławia Głównego.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN57-694
Rok produkcji: 1968
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 121 049-2 PL-PREG rb
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Pociąg Regio do Wrocławia zabrał pasażerów i ruszył w dalszą drogę.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zdjęcie zza torów na budynek dworca. Może też kiedyś będzie zdjęcie z drona :).
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dworzec od strony torów jest zasłonięty różnymi elementami i nie bardzo można go pokazać w pełnej krasie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Widok na budynek dworca kolejowego od strony miasta.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Odnowiony został również pomnik przy dworcu.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Nowa poczekalnia prezentuje się bardzo estetycznie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Odnowione wnętrze dworca.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Południowa część drugiego peronu stacji.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji na drugim peronie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Na drugim peronie nie ma ławek dla pasażerów, wszystko jest przy pierwszym, szerszym peronie.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Drugi peron, z tej platformy odjeżdżają pociągi w stronę Kluczborka.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Peron pierwszy w zasadzie kończy się w miejscu gdzie kończy się kostka brukowa, czyli za znakiem baczność sieć trakcyjna pod napięciem.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie peronu i toru, przy którym się znajduję.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Specjalna informacja dla osób niewidomych jest zamieszczona na tej tabliczce.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Dojścia do peronów są wyłożone specjalnymi symbolami ułatwiającymi poruszanie się po terenie stacji osobą z niepełnosprawnościami.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Wiata przystankowa dla czekających na pociąg ludzi.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Przejście przez tory łączące peron 1 z peronem numer 2.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Duża tablica z nazwą stacji kolejowej.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Budynek techniczno magazynowy stoi na przeciw peronów.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Ujęcie w kierunku Kluczborka.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Parking dla samochodów osobowych jest tuż obok budynku dworca kolejowego.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Zadaszone stojaki na rowery oraz ławki.
| Taken | 11 listopada 2022 |
| Uploaded | 18 sierpnia 2025 |
Oznaczenie: EN57-1175
Rok produkcji: 1977
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Przewozy Regionalne
------------------------------------------
Pociąg osobowy do Katowic na peronie 2.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Widok na główny budynek stacji od strony peronu numer 2.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Widok na budynek dworca kolejowego od strony placu.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Magazyn przy stacji.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Toaleta znajdująca się na terenie stacji.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Tablica z nazwą stacji kolejowej.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Widok w stronę Kluczborka.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Widok w stronę Lublińca.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Rozkład jazdy pociągów osobowych.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Oznaczenie: WM-15A Nr 6357
Rok produkcji: nieznany
Producent: ZNTK Stargard (ZPS Sp. z o.o. Stargard) (Polska)
Lokomotywy: Maszyny torowe (ZPS/ZNTK Stargard)
Typ: WM-15
Przewoźnik: PKP Polskie Linie Kolejowe
------------------------------------------
Drezyna przywiozła robotników wymieniających przejście.
| Taken | 24 maja 2012 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Opuszczony (?) budynek stacyjny w Starym Oleśnie.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Budynek przy stacji w Starym Oleśnie.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Opuszczony (?) budynek stacyjny w Starym Oleśnie.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Wnętrze dworca.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Trawiasty peron 2 i Plaser.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Perony w Starym Oleśnie.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Druga tablica z nazwą stacji znajdująca się na terenie kolejowym.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Jedna z dwóch tablic z nazwą stacji.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Widok w stronę Lublińca.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Widok w stronę Kluczborka.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Rozkład jazdy pociągów.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Oznaczenie: EN57-1680 po modernizacji EN57ALc-2205
Rok produkcji: 1987
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
Przewoźnik: Przewozy Regionalne
------------------------------------------
EN57-1680 Jako osobowy do Kluczborka odjeżdża ze stacji Olesno Śląskie.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Oznaczenie: PT-800 Nr 24
Rok produkcji: 1990
Producent: ZNTK Stargard (ZPS Sp. z o.o. Stargard) (Polska)
Producent: Plasser & Theurer (Austria)
Lokomotywy: Maszyny torowe
Przewoźnik: Dolkom
------------------------------------------
Plaser wrocławskiej firmy Dolkom PT-800 NR 24 stoi na torach postojowych w Oleśnie Śląskim. Plasery te były produkowane na licencji Plasser & Theurer przez polski zakład ZNTK Stargard.
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Oznaczenie: ET22-1217 ex ET22-593
Rok produkcji: 1980
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: ET22; 201E; 201Eo
Typ: ET22
EVN i VKM: 91 51 3 150 658-5 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Pociąg towarowy jedzie w stronę Kluczborka.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Oznaczenie: ET22-1207 ex ET22-526
Rok produkcji: 1979
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: ET22; 201E; 201Eo
Typ: ET22
EVN i VKM: 91 51 3 150 640-3 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
ET22-1207 Przejeżdża przez Olesno Śląskie bez zatrzymania z pociągiem towarowym.
| Taken | 24 maja 2012 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Widok w stronę Kluczborka.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Olesno Śląskie.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Dworzec od strony peronu 2.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Tablica z nazwą stacji.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Peron numer 2 jest dość wąski po odnowieniu.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Wnętrze poczekalni dworcowej.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Dworzec w Oleśnie Śląskim od strony miasta.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Budynek na wprost od wyjścia z dworca na perony.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Widok na jadący pociąg od strony Lublińca.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |
Jedyny pasażer na stacji.
| Taken | 22 sierpnia 2015 |
| Uploaded | 1 stycznia 2019 |


