Peron drugi od południowej strony (widok na północ).
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron trzeci i tablica z nazwą stacji, widok na północ.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Rok później czyli tablica z nazwą Tarnowskie Gory nie została zmieniona.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok na północ z przejścia do peronu drugiego.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Pusty tor numer 6 z którego, można było odjechać kiedyś do Opola, dziś jest prowadzony znikomy ruch na odcinku Tarnowskie Góry Tworóg, a na odcinku Tworóg Kielcza ruch prawdopodobnie jest zawieszony całkowicie. Od Kielczy prowadzony jest znikomy ruch towarowy do stacji Zawadzkie później już można dojechać do Opola pociągiem osobowym.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Przejście pod torami, osoby z niepełnosprawnościami mogą skorzystać ze specjalnych platform umożliwiających wejście na odpowiednią platformę.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Siedziba spółki PKP Cargo w Tarnowskich Górach.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Krzyż na placu dworcowym.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Rok po stuleciu niepodległości wystrój nie jest już tak uroczysty.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Przebieg magistrali węglowej ukazany na obelisku, co ciekawe od Bydgoszczy (Maksymilianowa) przebieg to linia 201 która prowadziła do Polskiej Gdyni (nie do ówcześnie wolnego miasta Gdańsk).
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Te tablice można spotkać w Zduńskiej Woli, Inowrocławiu czy Bydgoszczy Głównej.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tablica pamiątkowa na budynku dworca poświęcona inż. Józefowi Nowokuńskiemu. Obok dworca powstał również pomnik poświęcony temu inżynierowi.
Taken | 10 listopada 2019 |
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Ciężko jest wykonać dobre zdjęcie tarnogórskiego dworca od strony torów, niestety słupy trakcyjne przeszkadzają w uzyskaniu "czystego" ujęcia.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Dworzec kolejowy od strony miasta.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Plac dworcowy w Tarnowskich Górach.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Kranik z wodą na peronie drugim, czy ta woda jest zdatna do picia ... tego nie wiem.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Dzięki temu głośnikowi informacja głosowa jest jasna i czytelna.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Po południowej stronie peronu 2 następuje jego obniżenie.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wylot w stronę stacji Nakło Śląskie.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron drugi pod wiatą, tu już są inne ławki jednak ich stan wskazuje że nie są to współczesne konstrukcje.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Peron trzeci i typowe ławki z okresu PRL-u.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
W Tarnowskich Górach można spotkać ciekawy system informacji pasażerskiej. Będzie on zmodernizowany.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Zadaszone wyjście z podziemnego labiryntu na peronie trzecim.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Pusty peron trzeci, pociągów osobowych jest tu stosunkowo mało, choć jest to wielka stacja umożliwiająca wywóz urobku ze śląska wgłąb kraju.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Poprawna tablica z nazwą stacji na peronie drugim.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Nowe polskie miasto "Tarnowskie Gory" i to nie będzie poprawiane przez następne lata. Aczkolwiek miejscowo nazwa Tarnowskie Gory podobnież jest poprawna.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wylot na północ w lewo odchodzi linia 144 do Opola, choć częściej jest używana przez PKP Cargo do wyjazdu i zjazdu lokomotyw z szopy.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Widok z peronu 1 na perony 2 i 3.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Z peronu pierwszego można zobaczyć wylot na północ ze stacji w stronę grupy towarowej stacji.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Dojście do peronu pierwszego z którego, można było dojechać do Opola.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Ciekawa konstrukcja zadasza stojaki na rowery i zejście do podziemnego labiryntu.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Tablica z rozkładem jazdy nieczynna. To przejście umożliwia dojście do wszystkich peronów stacji.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Przejście podziemne na stacji widok na wyjście z peronu do budynku dworca lub na miasto.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Siedziba spółki PKP Cargo w Tarnowskich Górach uroczyście udekorowana na stulecie niepodległości.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Wieża ciśnień w Tarnowskich Górach, widok od strony torów.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Głaz pamiątkowy i tablica odświętnie ubrane z okazji okrągłej rocznicy.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
100-lecie niepodległości kraju i symboliczne kwiaty pod mogiłą przy dworcu.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Obelisk poświęcony inż. Józefowi Nowkuńskiemu budowniczemu magistrali węglowej.
Uploaded | 26 grudnia 2022 |
Oznaczenie: ST48-021 ex SM48-039
Rok produkcji: 1977
Producent: Briańska Fabryka Lokomotyw (Rosja; ZSRR)
Spalinowozy Typu: SM48; ST48; TEM2 (TЭM2 Briańska Fabryka Lokomotyw)
Typ: ST48
EVN i VKM: 92 51 3 630 435-7 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Wyłączona Turbo Tamara
Taken | 17 kwietnia 2016 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: T448p-141
Rok produkcji: 1988
Producent: ČKD Praha (Českomoravská Kolben Daněk) (Czechy; Czechosłowacja)
Spalinowozy Typu: T448p; T448P; T448-P i T448.P (ČKD Praga)
Typ: T448P
Przewoźnik: STK Wrocław
------------------------------------------
Od strony lokomotywowni czeska lokomotywa spalinowa wygląda nieco inaczej.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: Ty45-217
Rok produkcji: 1947
Producent: Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów (Polska)
Lokomotywy: Zabytki kolejowe
Typ: Ty45
------------------------------------------
Główna atrakcja tarnogórskiej lokomotywowni to lokomotywa towarowa Ty45 jednak jej stan jest ...
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: ET42-037
Rok produkcji: 1981
Producent: NEWZ Nowoczerkask (Rosja; ZSRR)
Elektrowozy Typu: ET42 (NEWZ Nowoczerkask)
Typ: ET42
EVN i VKM: 91 51 3 160 303-6 PL-PKPC ET42-037-A
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Po modernizacji w ZNT Karsznice lokomotywa ET42 wróciła do służby.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: ET42-014
Rok produkcji: 1979
Producent: NEWZ Nowoczerkask (Rosja; ZSRR)
Elektrowozy Typu: ET42 (NEWZ Nowoczerkask)
Typ: ET42
EVN i VKM: 91 51 3 160 045-3 PL-PKPC ET42-014-A
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Ciężki czapajew po naprawie rewizyjnej w karsznicach szykuje się do służby.
Taken | 17 kwietnia 2016 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: ET41-157
Rok produkcji: 1981
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: ET41 (HCP Poznań)
Typ: ET41
EVN i VKM: 91 51 3 160 397-8 PL-PKPC ET41-157-A
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Wyłączony jamnik na terenie lokomotywowni w Tarnowskich Górach.
Taken | 17 kwietnia 2016 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: ET41-118
Rok produkcji: 1980
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: ET41 (HCP Poznań)
Typ: ET41
EVN i VKM: 91 51 3 160 183-2 PL-PKPC ET41-118-A
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Wyłączona lokomotywa ET41-118.
Taken | 12 listopada 2016 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: ET41-004
Rok produkcji: 1977
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: ET41 (HCP Poznań)
Typ: ET41
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Czwarta z serii lokomotyw typu ET41 oczekuje na naprawę główną na terenie lokomotywowni w Tarnowskich Górach.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: SM30-080
Rok produkcji: 1963
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM30; SP30 (Fablok Chrzanów Ls300)
Typ: SM30
EVN i VKM: 98 51 8 610 048-5 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Robercik oczekuje na nowe zatrudnienie.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: SM30-036
Rok produkcji: 1962
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM30; SP30 (Fablok Chrzanów Ls300)
Typ: SM30
EVN i VKM: 98 51 8 610 030-3 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
SM30 w barwach PKP Cargo jeszcze jeździła w 2016 roku.
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: ET40-55 (Nr fabryczny: 77E 7137)
Rok produkcji: 1978
Producent: Škoda Pilzno (Czechy; Czechosłowacja)
Elektrowozy Typu: ET40 (77E1 Škoda Pilzno)
Typ: ET40
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Tej lokomotywy nie opłaca się naprawiać. Będzie pocięta na żyletki.
Obecnie jeździ dla Lotos Kolej.
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Oznaczenie: ET40-31
Rok produkcji: 1978
Producent: Škoda Pilzno (Czechy; Czechosłowacja)
Elektrowozy Typu: ET40 (77E1 Škoda Pilzno)
Typ: ET40
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Na kasację od 2011 roku oczekuje ET40 o numerze 31
Taken | 9 listopada 2013 |
Uploaded | 30 grudnia 2018 |
Rok produkcji: 2006 | Rok produkcji: 2008 |