Stacja (00007): Pabianice
Stacja Pabianice
Województwo: łódzkie
Gmina: Pabianice
Potencjalne kanały kolejowe
Kanał kolejowy-częstotliwość radiowa: R5 – 150.375
Pabianice łódzkie Polska POL
Linia 0014: Łódź Kaliska – Zasieki [Forst DEU]
Normalnotorowe
Zelektryfikowane
Zdjęcia:
Oznaczenie: ED161-010
Rok produkcji: 2015
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: ED161 (PESA Bydgoszcz S.A. Dart 43WE)
Typ: ED161
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Dart zatrzymał się w Pabianicach przy nowym peronie.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: ED161-001
Rok produkcji: 2015
Producent: PESA Bydgoszcz (Polska)
EZT Typu: ED161 (PESA Bydgoszcz S.A. Dart 43WE)
Typ: ED161
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Do Warszawy Wschodniej jedzie ED161 które zatrzymało się w Pabianicach.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: 09-32 CSM Nr 2.638
Rok produkcji: 1993
Producent: Plasser & Theurer (Austria)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 80 9 421 001-5 D-HFW
Przewoźnik: Leonhard Weiss Group
------------------------------------------
Flagowa podbijarka Leonhard Weiss Group wykonuje swoją pracę w Pabianicach.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: DGS 62N Nr 293
Rok produkcji: 1990
Producent: Plasser & Theurer (Austria)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 74 9 226 293-3 S-LWZ
Przewoźnik: Leonhard Weiss Group
------------------------------------------
Stabilizator toru po wykonaniu swojej pracy sprawi że pociągi będą mogły jeździć z projektowaną prędkością szlakową.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: DGS 62N Nr 293
Rok produkcji: 1990
Producent: Plasser & Theurer (Austria)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 74 9 226 293-3 S-LWZ
Przewoźnik: Leonhard Weiss Group
------------------------------------------
Stabilizator toru po wykonaniu swojej pracy sprawi że pociągi będą mogły jeździć z projektowaną prędkością szlakową.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: SSP 110 SW Nr 475
Rok produkcji: 1992
Producent: Plasser & Theurer (Austria)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 86 9 225 553-7
Przewoźnik: Leonhard Weiss Group
------------------------------------------
Profilarka tłucznia czeka na rozpoczęcie prac.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: SSP 110 SW Nr 475
Rok produkcji: 1992
Producent: Plasser & Theurer (Austria)
Lokomotywy: Maszyny torowe
EVN i VKM: 99 86 9 225 553-7
Przewoźnik: Leonhard Weiss Group
------------------------------------------
Potężna maszyna służy do układania tłucznia w odpowiedniej formie na torach.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: ET41-197
Rok produkcji: 1983
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: ET41 (HCP Poznań)
Typ: ET41
EVN i VKM: 91 51 3 160 288-9 PL-PKPC ET41-197-B
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Jeden z ostatnich seryjnych jamników zjeżdża na tor numer 3 stacji w Pabianicach.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: SM42-2303
Rok produkcji: 1975
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM42; Ls800; SU42; SP42 i 6Dg
Typ: SM42
Przewoźnik: Orion Kolej
------------------------------------------
Lokomotywa Orionu też w pewnym stopniu była wykorzystana przy modernizacji linii numer 14. Woziła tłuczeń dla Grupy ZUE.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: SM42-2249
Rok produkcji: 1974
Producent: Fablok Chrzanów (Polska)
Spalinowozy Typu: SM42; Ls800; SU42; SP42 i 6Dg
Typ: SM42
Przewoźnik: Orion Kolej
------------------------------------------
Wyładunek tłucznia na pabianickiej bocznicy obsługuje SM42-2249 należąca do Orion Kolej.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: EN57FPS-1678 ex EN57-1678
Rok produkcji: 1987
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57FPS
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Jednostka EN57 została zmodernizowana przez Fabrykę Pojazdów Szynowych z Poznania (spadkobierca zakładów Cegielskiego), stąd skrót w modernizacji FPS.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: EU07E-083 ex EU07-083
Rok produkcji: 1969
Producent: PaFaWag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (Pafawag)
Typ: EU07 (Pafawag)
EVN i VKM: 91 51 5 140 260-8 PL-MKT
Przewoźnik: Majkoltrans Sp. z o.o.
------------------------------------------
Na ostatni moment przed burzą wymieniła się ekipa mechaników i pojechała w stronę Łodzi.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Winda do podziemnego labiryntu od strony ulicy Olszynowej w Pabianicach.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Tu jeszcze praca nie została skończona, będzie zamontowane oświetlenie.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Wyjście i winda po północnej stronie stacji, już działają.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Wejście po schodach do podziemi od strony ulicy Olszyńskiej w Pabianicach.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Labirynt czyli przejście podziemne pod torami, czegoś takiego jeszcze nie było w Pabianicach.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Główne wejście do peronu numer 2 od strony dworca, dość małe.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Wykonawca ustawia nowe tablice i dzieli peron na cztery sektory.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Nowie i stare czyli widok na peron numer 2 z poziomu pierwszego peronu.
Taken | 4 października 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
To już główna bocznica w Pabianicach tu obsługiwane są pociągi z materiałami dowożonymi do miasta za pomocą kolei.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Nowe, stare, Pabianice.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Wejście po przeciwnej stronie torów, czy było potrzebne, raczej nie ale powstało.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Prace wykończeniowe trwają cały czas w najlepsze i są widoczne efkty prac. Powstało już zadaszenie wejścia.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Przejście przez tory tymczasowe.
Taken | 30 sierpnia 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Dworzec w Pabianicach od strony nowego peronu 2.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Tablica z nazwą stacji nie została jeszcze wymieniona, została ze starego peronu numer 2.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Pomnik kolejowy na stacji pozostał nie ruszony.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Tu będzie zamontowana winda, na chwilę wykonania zdjęcia jest gotowy tylko szyb.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Ogrodzone siatką przejście podziemne przy którym cały czas pracuje wykonawca modernizacji linii.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Na siatce widnieje nawa wykonawcy modernizacji stacji.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Trwają prace wykończeniowe przy przejściu podziemnym.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Przejście podziemne jest jeszcze nieczynne stąd też tymczasowe dojście do peronu numer 2 który jest najważniejszym peronem stacji w Pabianicach.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Tam powstaje przejście podziemne, w międzyczasie na tor numer 3 wiechał pociąg towarowy PKP Cargo.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Peron numer 2 i tor numer 1 dalej tor numer 3.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Widok na zachód peronu 2 od wschodniej strony.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Peron numer 2 jest długim peronem podzielonym na cztery sektory.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Widok na Łódź z większej ogniskowej aparatu.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Widok z peronu numer 2 w stronę Łodzi.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Efekt prac w Pabianicach jest widoczny gołym okiem z trzech peronów zostały dwa, pierwszy który nie został zmodernizowany oraz nowy peron numer 2.
Taken | 31 maja 2020 |
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: ED160-014
Rok produkcji: 2015
Producent: Stadler Rail Siedlce (Polska)
EZT Typu: ED160; L-4268 (Stadler FLIRT 3)
Typ: ED160
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Niepodległy flirt wyprodukowany w Siedlcach 2015 roku.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: ED160-014
Rok produkcji: 2015
Producent: Stadler Rail Siedlce (Polska)
EZT Typu: ED160; L-4268 (Stadler FLIRT 3)
Typ: ED160
Przewoźnik: PKP Intercity
------------------------------------------
Flirt zatrzymał się na stacji aby czekać na wolną drogę, w stronę Łodzi.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: L-4268-020 po modernizacji LM-4268-010
Rok produkcji: 2015
Producent: Stadler Rail Siedlce (Polska)
EZT Typu: ED160; L-4268 (Stadler FLIRT 3)
Typ: L-4268
EVN i VKM: 94 51 2 140 382-4 PL-LKA
Przewoźnik: Łódzka Kolej Aglomeracyjna
------------------------------------------
Flirt 3 przeznaczony do ruchu miejskiego pracuje dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: EN57-1402
Rok produkcji: 1980
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
EZT Typu: EN57; EN57AL; EN57AKM itp. (PaFaWag Wrocław)
Typ: EN57
EVN i VKM: 94 51 2 122 163-0 PL-PREG ra
Przewoźnik: Polregio
------------------------------------------
Ta jednostka jeździła kiedyś po łódzkim województwie, obecnie (na rok 2021) jeździ w dolnośląskim oddziale Polregio.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: EU07-515
Rok produkcji: 1989
Producent: Zakłady Przemysłu Metalowego H.Cegielski - HCP Poznań (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (HCP)
Typ: EU07 (HCP)
EVN i VKM: 91 51 3 140 033-9 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Pociąg towarowy leci przez stare Pabianice.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: EU07-237
Rok produkcji: 1974
Producent: PaFaWag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: EU07 i EP07 (Pafawag)
Typ: EU07 (Pafawag)
EVN i VKM: 91 51 5 140 082-6 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Kontenerowiec ciągnięty przez PKP Cargo zatrzymał się na bocznym torze w Pabianicach.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Oznaczenie: ET22-1078
Rok produkcji: 1988
Producent: Pafawag Wrocław (Polska)
Elektrowozy Typu: ET22; 201E; 201Eo
Typ: ET22
EVN i VKM: 91 51 3 150 127-1 PL-PKPC
Przewoźnik: PKP Cargo
------------------------------------------
Luzak dociąga pod semafor wyjazdowy.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Pabianicki dworzec od strony starych peronów.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Pabianice, dworzec kolejowy od strony miasta.
Uploaded | 29 lipca 2021 |
Wizyty na stacji na przestrzeni lat
1 05.04.2010 | 2 24.04.2011 | 3 09.09.2011 | 4 27.07.2012 | 5 30.06.2013 |
6 14.07.2013 | 7 05.04.2014 | 8 11.04.2014 | 9 05.12.2014 | 10 30.04.2015 |
11 03.05.2018 | 12 16.02.2019 | 13 24.03.2019 | 14 02.06.2019 | 15 23.06.2019 |
16 30.08.2020 | 17 16.01.2021 | 18 01.05.2021 | 19 23.05.2021 | 20 29.08.2021 |
21 10.10.2021 | 22 31.10.2021 | 23 07.11.2021 | 24 19.02.2022 | 25 09.04.2022 |
26 03.12.2022 | 27 01.07.2023 |